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P. Peluyo de Zamayón 45 las costumbres») en 1797 , se viene discurriendo sobre la Metafísica de la ética, de las naciones, de los partidos políticos, de la guerra, de la religión, de la ascética y hasta de Metafísica de la Metafísica, según el testimonio de un erudito tratadista contemporáneo ( 11 ), aunque no consigna el nom­ bre del autor o autores que llegaron a tan extremosa sutileza. Y limitán­ donos al campo de la sola filosofía, se hallan tantas nociones propuestas por filósofos, que se han podido compilar extensos catálogos de ellas: en el trasfondo de las cuales late escondido un reconocimiento implícito de su imprescindible necesidad. «Quod si infinita fere philosophorum haec varietas consideretur, et ipsa ad rectam comprehensionem Metaphysicae iuvare poterit. Re­ licta illa quasi infinita serie definitionum, et quidem non completa, ab E i s l e r in suo Vocabulario philosophicorum conceptuara collecta, quae ultra tredecim stipatissimas pagellas protrahitur ( Wörterbuch der phil. Begriffe, sub voce Metaphysik ) ecce in duas series concep- tiones praecipuae circa Metaphysicam fere congeri possunt: 1 ) Metaphysica consignatur ut cognitio realitatura certi ordi- nis; ex diversitate ergo obiecti huic scientiae assignati definitiones classificari poterunt: a) Metaphysica ab aliis dicitur cognitio entium quae sensu per- cipi nequeunt. b) Ab aliis vero, cognitio entium prout in se sunt, hoc est, prout a meris apparentiis distinguuntur. c) Ab aliis, cognitio ordinis moralis, quatenus hic ordinem fac- torum superat eiusque explicationem confert. d) Ab aliis, tándem, cognitio ipsius cognitionis et conditionum ultimarum in quibus vera cognitio possibilis evadat. Quibus ómnibus conceptiombus quoddam commune subest, quod, apud Auctores sic Metaphysicam concipientes, sat frequenter appa- ret: Metaphysica concipitur ut cognitio, aut saltem ut investiga­ do, absoluti cuiusdam, quod existimatur ultra sensibilis et phaeno- menica in ordine supremo omnia dirigente et tenente requirendum et reperiendum esse. Quodsi aliquando ipsa possibilitas metaphysi­ cae negata videatur, tune etiam illud ultimum quaerebatur, quod qui­ dem in ipso complexu sensibilium, in immanentia, repositum fuit. 2 ) Altera series Metaphysicam ex genere cognitionis qua illa exstrui debet definit. a) Metaphysica dicitur cognitio absoluta intuitionem rei direc- tam intendens, per oppositionem ad cognitionem discursivam. (11) It u r r io z , I. S. J., Metaphysica Generalis, Introductio Generalis, I. E n Philosophiae Scholasticae Summa.. B. A. C., M adrid, 1953. T . 98, pág. 503.

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