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P. Pelavo de Zamayón 7 9 eficaz y tan ilógico como desmochar las ramas y dejar intactos el tronco y las raíces, cuando se trata de desarraigar un árbol. Esta necesidad lógica de la Metafísica, tal cual se ha ejemplificado sobre las dos ciencias más importantes, a saber: la más sublime (la Teología), y la más útil (la M oral) podría repetirse fácilmente respecto de todas las de más ciencias humanas. B) Por razón déf fin común a que se ordenan las ciencias particulares Escribe el A ngélico Doctor en el principio de sus Comentarios a la M e tafísica de Aristóteles: «Sicut docet Philosophus in Politicis suis, quando aliqua plura or- dinantur ad unum, oportet unum eorum esse regulans, sive regens, et alia regulata, sive recta. Quod quidem patet in unione animae et corporis; nam anima naturaliter imperat, et corpus o b ed it... Omnes autem scientiae et artes ordinantur in unum, scilicet ad hominis per- fectionem, quae est eius beatitudo. Unde necesse est, quod una earum sit aliarum omnium rectrix, quae nomen sapientiae recte vindicat. N am sapientis est alios ordinare... Ita scientia debet esse naturaliter aliarum regulatrix, quae maxime intellectualis est. Haec autem est, qua circa maxime intelligibila versatur» ( 50 ). Y así viene a demostrar que la Metafísica es dicha ciencia reguladora y coordinadora de las demás ciencias hacia el fin del hom bre: la felicidad. La cual consiste en la posesión de Dios. Antes que él había esento San Buenaventura en la conclusión general de su opúsculo de reductione artium ad theologiam : «Patet quod amplia sit via illuminativa et quomodo in omni re quae sentitur sive quae cognoscitur, interius lateat ipse Deus. Et hic est fructus omnium scientiarum, ut in omnibus aedificetur fides, ho- norificetur Deus, componantur mores, hauriantur consolationes quae sunt in unione sponsi et sponsae» ( 51 ). Y en el Itinerarium mentis in Deurn había enseñado: «Cum beatitudo nihil aliud sit quam sumni Boni fruitio et sum iso) Proemio. Ed. cit., pág. 1. (5i) N. 26. T. V, pág. 325 b.
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