PS_NyG_1954v001n001p0039_0084

P. Pelayo fie Zamayón 69 Huelga advertir que con Santo Tomás coinciden todos sus discípulos y los demás Doctores dentro de la Escolástica. Bastará recordar a Suárez : «Primum itaque attribui solet metaphysicae, quod unicuique scientiae objectum praescribat, et, si necesse sit, illud esse demons- tret... Ratio vero esse potest, quia scientia non probat, sed supponit suum objectum esse, et quid sit; ergo oportet ut aliunde sumat; ergo cum non semper id sit per se notum, saepeque indigeat aliqua declaratione et probatione, oportet illud sumere ex aliqua superiori scientia, quae non potest esse nisi metaphysica, ad quam spectat con­ siderare esentiae, quidditatis, et ipsius esse rationem. »Respondetur ad primam difficultatem, hanc scientiam ita iuvare alias ad ostendendum earum objecta esse, vel quid sint, sicut ipsae de objectis suis hoc supponunt... Igitur haec scientia non demonstrat aliarum objecta actvi existere, sed ea solum de causa dici potest alia objecta esse, quia praebet principia ad ostendendum in quo gradu entium talia objecta collocentur, et quam quidditatem habeant. Hoc autem praestat haec doctrina, declarando imprimis ipsam rationem entis et essentiae seu quidditatis, et in quo consistât, et deinde distin- guendo varios gradus entium, sub quibus omnia objecta scientiarum continentur. Quocirca, quamvis a priori et in se non possit per pro- prium medium intrinsecum demonstrari objectumscientiae esse, et quid sit, tamen quoad nos ostendi potest ex signis, seu effectibus, decla­ rando imprimis quid requiratur ad rationem entis, et in quo ratio es­ sentiae consistât, et quam connexionem cum talibus signis, ve! ef­ fectibus habere possit, quae omnia non nisi per principia hujus doc- trinae exacte ostenduntur» ( 38 ). b) Los principios. — Conviene recordar que los principios no son, rigu­ rosamente hablando, el objeto de la ciencia, sino el punto de partida en el cual se apoya y del que parte para deducir sus conclusiones ilustradoras de su objeto formal. En esta deducción de conclusiones halla la ciencia su fun­ ción característica. Ahora bien, los principios pueden ser peculiares de cada ciencia o comu­ nes a todas. Son los primeros los propios, los exclusivos, los que expresan el objeto formal de tal o cual ciencia. Los segundos se extienden al de va­ rias o al de todas; de modo■parecido a como acontecía con las nociones co­ munes, de las que constan aquéllos. Consideremos primeramente los «comunes». Son los siete siguientes : i.° El de (no) contradicción .— «Es imposible que lo mismo convenga (38) S u á r e z , Disputationes Metaphysicae, Disp. I, se ct. I V . nn. 8 , 16 . B ar- cinone, 1883. T . I, pág. 268-270. Ai

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz