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P. Feliciano de Ventosa 33 principalissirnum fundamentum. Según este texto, si en el orden esencial es preciso clavar, fijar la mirada en el ser, para a través de él contemplar toda la realidad divina en el orden esencial, del mismo modo, para com prender las comunicaciones divinas es preciso fijar la mente en el «Bien», fundamento de toda la circulación de la vida divina. Las palabras que siguen y que por su importancia queremos también citar textualmente no son más que la aplicación de la tesis enunciada: «Vide, ígitur, et attende, quoniam optimum quod simplicitcr est quo nihil melius cogitari potest; et hoc tale sic est, quod non potest recte cogitari non esse, quia omnino melius est esse quam non esse; sic est, quod non potest recte cogitari, quim cogitetur tri- num et unum. Nam «bonum dicitur diffusivum sui»', summum igitur bonum summe diffusivum est sui... Nisi igitur in summo bono aeternaliter esset productio actualis et consubstantialis, et hy- posthasis aeque nobilis, sicut est producens per modum generationis et spirationis... nequaquam esset summum bonum, quia non sum me se diffunderet. Nam diffusio ex tempore in creatura non est nisi centralis vel punctualis respectu immensitatis bonitatis (leternae ; unde et potest aliqua cogitari major illa, ea videlicet, in qua diffun- dens communicat alteri totam substantiam et naturam. Non igitur summus bonum esset, si re vel intellectu carere posset. Si igitur potest mentis oculo contueri puritatem bonitatis, quae est actus pu- rus principii caritativi diligentis amore gratuito et debito et ex utro- que permixto, quae est diffusio per modum Verbi, in quo omnia dicuntur, et per modum doni, in quo caetera dona donantur; potest videre, per summan boni communicationem necesse esse Trinità!em Patris et Filii et Spiritus Sancti... Sed cum haec contemplaris, vide, ne te existimes comprehendere incomprehensibilem... (sigue refle xionando el Santo Doctor sobre la incomprensibilidad de las propie dades trinitarias). Sed haec omnia certissime intelligimus esse in bea tissima Trinitate, si levamus octdos ad superexcellentissimam bo- nitatem.» Basta esta larga cita para corroborar la tesis que hemos propuesto : el «Bien» es la razón última, el fundamento, fundamentum, como gusta él mismo decir, de toda comunicación trinitaria. No sólo, por con siguiente, de la comunicación que procede formalmente via amoris, sino también de la que procede por vía de conocimiento o de ge neración. Pero adviértase que se trata de la razón última, del último funda mento de las comunicaciones divinas, pues desde el punto de vista formal
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