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DONI DELLO SPIRITO SANTO NELLA TEOLOGIA DI ALESSANDRO DI HALES NAT. GRACIA LV 2/mayo-agosto, 2008, 477-517, ISSN: 0470-3790 499 Queste osservazioni si concordano perfettamente con quanto detto nel numero 20.V. della distinctio 34 (red. L). Confrontando le due analisi possiamo notare che l’ Irrefragabilis è molto coerente: la scienza può dirigere verso la pietà, perché tutti e due i doni si rife- riscono ai beni obbligatori per tutti; il consiglio dirige alla fortezza, perché questi due doni si riferiscono a quello che devono compiere alcuni; l’intelletto e la sapienza si dirigono direttamente verso il sommo bene, ossia il fine ultimo. Infine, se il timore possiede l’atto relativo al male della pena, si capisce perché non gli corrisponda nessun dono conoscitivo. Lo riassumiamo nella tabella sottostante. dona obiectum acti determinatum a donis cognitiva motiva scientia pietas bonum quod est ad finem ad quod omnes tenentur consilium fortitudo bonum quod est ad finem ad quod aliqui tenentur intellectus sapientia* bonum quod finis est ––––– timor malum poenae Fatta questa divisione dei doni, il nostro teologo torna a par- lare della conformazione ai sentimenti ( passiones ) di Cristo che essi respectu nostri. Sed ex hiis duobus, scilicet quando homo sic est subiectus superiori et habet compassionem de proximo, sequitur tertium donum, scilicet donum fortitudi- nis, et proprie consistit in sustinendo passiones, scilicet in ponendo animam pro fra- tribus, id est vitam carnalem, et hoc prout anima est conversa ad corpus et recte ordi- nata. Est enim anima inter Deum et corpus et indiget ut recte ordinetur in patiendo et relatione ad corpus et relatione ad Deum in recipiendo ab eo cum sapore, ut post explanabitur. Ex hac ordinatione anime ad Deum relinquitur in anima sapor et summa letitia. Primo ergo patet quod ex parte motive potentie sunt quatuor dona et quod donum timoris cum dono pietatis ordinantur a dono fortitudnis. Sed ex parte donorum que potentiam cognitivam respiciunt est dicere quod donum scientie ad donum pietatis dirigit, donum consilii ad donum fortitudinis, donum intellectus ad donum sapientie provehit. Non tamen dicimus quod cognitio doni intellectus ad hoc sufficiat, quoniam sapientia ipsa est elevatio et habet de motivo et cognitivo aliquid. Timor vero non habet aliquod ordinatum sui in donis, que pertinent ad cognitivam potentiam, sed solum in virtutibus, scilicet ipsam <fortitudinem>. Hec enim ordinat ad donum timoris. Eodem modo sunt accipienda dona in nobis”. QH 155 ( De qua- tuor in quibus gratia descendit ), in A 4 f. 129ra.
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