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NATURALEZA Y SOBRENATURALIDAD… 679 - a a a i e e l - e e - e a s s s s s r , t? x i d c como cierto que tenemos fe adquirida de las cosas reveladas en la Escritura: Fe que es “por el oído y generada por nuestros actos” 14 . ¿Cuál es entonces el papel de la fe infusa? No se pone en duda la existencia ni la necesidad de la misma. Pero no es tan claro su puesto en el organismo sobrenatural. Escoto toma en consideración dos modos de concebir la fe infusa. En primer lugar parece que hay aspectos que tienen que ser semejantes a la fe adquirida: veracidad del testigo afirmante y asen- timiento a lo afirmado por él. Así la fe infusa asiente a un dato reve- lado por el Dios veraz, de quien recibe inmediatamente la certeza: por eso es un hábito sobrenatural. La fe sobrenatural, en cuanto que mira a la verdad de las cosas reveladas no bajo la razón propia de cada cosa sino en cuanto reveladas por Dios, es la misma fe en todos los creyentes. En sustancia se vendría a decir que la fe adquirida y la fe infusa no son más que dos aspectos de la misma virtud sobrenatu- ral 15 . necessitas eius propter hoc concludi, quia fides acquisita est supra opinionem (quae adhaeret uni parti contradictionis cum formidine alterius), licet tamen sit infra scien- tiam (quae est ex evidentia obiecti scientialis). Credo enim ‘mundum non incepisse mecum’ non quia scio ipsum praecessisse me (quia praeteritorum non est scientia, secundum Augustinum), nec opinor mundum praecessisse me, sed adhaereo huic ‘mundum praecessisse me’ firmiter per fidem acquisitam ex auditu aliorum, quorum veracitati credo firmiter; nec dubito mundum praecessisse me, nec partes mundi esse quas non vidi, quia non dubito de veracitate narrantium mihi talia et asserentium haec vera esse. Ideo sicut non haesito de veracitate illorum (quae est quasi principium), sic nec de dicto illorum (quod est quasi conclusio sequens). Eodem modo, quia homo non dubitat de veracitate Dei, quia hoc cuilibet naturaliter inseritur ‘Deum esse vera- cem’, nec dubitat de approbatione Ecclesiae quae approbat dicta et scripta virorum praecedentium veracium, ideo non dubitat de his quae ipsa Scriptura revelantur, sed fide acquisita ex auditu firmiter eis adhaeret». Lectura... , III, dist. 23, q.un. , n.19 (VA XXI 103-104). 14 «Hoc ergo tenendum tamquam certum, quod revelatorum in Scriptura est nobis fides acquisita ex auditu, et actibus nostris generata». Lectura... , III, dist. 23, q.un ., n.20 (VA XXI 104). 15 «Tamen potest dici quod fides infusa similis est in aliquo fidei acquisitae, immo in multis, quia sicut fides acquisita credit veracitati testis asserentis huiusmodi credibilia esse vera, et quia credit veracitati illius, ideo assentit conclusioni assertae ab eo, sic haec fides infusa assentit alicui revelato a Deo, quia credit veracitati Dei asserentis. Et quia Deus, illud quod asserit, illud supernaturaliter revelat, ideo fides - assentiens illi quod revelatum est - quia assentit veracitati revelantis, est supernaturalis habitus; revelat autem credibilia quando infundit habitum. - Et hoc modo dicendo,
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