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686 BERNARDINO DE ARMELLADA De la fe infusa, por tanto, recibe el asentimiento (en su acto primero) la firmeza que lo conecta con Dios como objeto primero del que derivan todas las verdades aceptadas por la fe 26 . Esta reducción de la fe infusa a un supuesto no perceptible pare- cería contradecir la afirmación de San Agustín XIII ( De Trinitate , cap. 1) 27 de que “el hombre tiene su fe con certísima ciencia, y la concien- cia proclama su existencia..., porque la fe es presencia de las cosas ausentes, y hay fe dentro de las cosas que están fuera, y de las cosas que no se ven, las ve la fe”, etc. 28 . A esto responde Escoto con un razonamiento que viene a sig- nificar sencillamente que nuestra capacidad reflexiva, en el presente estado, no llega de modo inmediato a la realidad sobrenatural en sí, por no ser reducible a las especies imaginativas de que proceden nuestros conocimientos. Es sólo a través del testimonio de la fe adqui- rida como se llega a la deducción mediata- no en fuerza de causa efi- ciente -de la realidad del hábito sobrenatural in actu primo 29 . 26 «Ex quo sic est, oportet ponere fidem infusam propter firmum assensum, ut respicit Deum pro obiecto primo, de quo sicut de obiecto formantur aliae veritates quae continentur in articulis immediatius vel mediatius, secundum quod ipsum sic vel sic respiciunt... Dico tunc quod fides infusa est propter actum primum, et ita propter gradum perfectiorem actus, quem gradum non posset habere intellectus cum fide acquisita solum. Et si propter aliquam determinatam certidudinem maiorem iudicetis et solvatis argumentum factum, quod non». Lectura... , III, dist. 23, q.un ., nn.51.55 (VA XXI 117.118). 27 S. AGUSTÍN, De Trinitate XIII c.1 n.3; CCL 50A, 383; PL 42, 1014-115; cf. Obras completas de San Agustín , V (Madrid 1948) 701. 28 «Sed quid dicis quod fides infusa non possit demonstrari inesse, quia Augustinus XIII De Trinitate cap. 1 dicit quod ‘homo fidem suam tenet certissimâ scientiâ, clamatque conscientiâ, quia et rerum absentium praesens est fides, et rerum quae foris sunt intus est fides, et rerum quae non videntur videtur fides» etc.?» Lec- tura... , III, dist. 23, q.un ., n.56 (VA XXI 118). 29 «Ad argumentum respondeo quod loquitur de scientia fidei non quo scitur actu secundo, sed actu primo, quia fides in anima, sicut quae sunt in anima, et ipsa etiam anima, sunt praesentia in memoria; unde de illis, si possit respectu illorum exire in actum, haberet certam scientiam. Sed pro statu isto non potest actum secundum habere de fide secundo modo quod dixi supra, propter rationem tactam; ideo non credo me habere fidem qua assentio vero in se, sicut credo verum esse cui assentio. Quare autem hoc est? Quia anima intelligit cum phantasmatibus, et talium in se non sunt phantasmata». Lectura... , III, dist. 23, q.un ., n.58 (VA XXI 119). l c s e i e a j e e f l li v t s i y c s e a s s is J. y

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