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la infinitud de Dios. La concurrencia de voluntad, libertad y necesi- dad divinas significa que un universo infinito sólo puede proceder de una potencia infinita 46 . La capacidad absoluta, infinita y plena sólo es propia de la uni- dad primera, ni el universo (unidad derivada) ni los seres naturales la poseen 47 . Veamos por qué. 102 MONTSERRAT BARTOLOMÉ LUISES 46 Acerca de la relación entre Dios y el universo y la interpretación de M. Ciliberto sobre la cualidad infinita que ambos poseen de modo diferente, cf. Umbra profunda. Studi su Giordano Bruno , (Roma 1999) 182-186, 210-212 y 223-225. 47 La magia bruniana es una técnica que permite conectar lo cósmico con lo divino, lo natural con lo sobrenatural. La magia puede prevenir la transmutación de las cosas y especificar las relaciones de simpatía y antipatía que explican el aconte- cer de ciertos hechos y los comportamientos individuales dentro de un orden natu- ral. Cf. N. BADALONI, La filosofia di Giordano Bruno , (Firenze 1955) 109. El axioma fundamental para los magos es la escala de ascenso y descenso que rige la vicisitud del universo, en la que Dios y la unidad son absolutamente lo mismo. Véase la des- cripción de esta escala en que la potencia pasiva y la potencia activa se confunden en un juego de luces y sombras en De magia , cit., III, 401-403: “(...) habent magi pro axiomate, in omni opere ante oculos habendum, influere Deum in Deos, Deos in (corpora caelestia seu) astra, quae sunt corporea numina, astra in daemonas, qui sunt cultores et incolae astrorum, quorum unum est tellus, daemones in elementa, elementa in mixta, mixta in sensus, sensus in animum, animum in totum animal, et hic est descensus scalae; mox ascendit animal per animum ad sensus, per sensus in mixta, per mixta in elementa, per haec in daemones, per hos [in elementa, per haec] in astra, per ipsa in Deos incorporeos seu aethereae substantiae seu corporeitatis, per hos in animam mundi seu spiritum universi, per hunc in contemplationem unius simplicissimi optimi maximi incorporei, absoluti, sibi sufficientis. Sic a Deo est des- census per mundum ad animal, animalis vero est ascensus per mundum ad Deum; ille est in cacumine scalae, purus actus et activa potentia, lux purissima, in scalae vero radice est materia, tenebrae, pura potentia passiva, sic potens omnia fieri ex imis, sicut ille potens omnia facere ex supernis. Inter infimum et supremum gradum sunt species mediae, quarum superiores magis participant lucem et actum et virtu- tem activam, inferiores vero magis tenebras, potentiam et virtutem passivam. Unde omnis lux, quae est in inferioribus, cum ad ea per superiora perve- niat, eminentius est in superioribus; omnes quoque tenebrae, quae sunt in superiori- bus, fortius sunt in inferioribus. Non aequa tamen ratio est atque efficacia tenebra- rum et lucis; lux enim diffunditur et penetrat usque ad ima et profunda tenebrarum, tenebrae vero non ita purissimum lucis orbem attingunt: itaque lux comprehendit tenebras, vincit et superat per infinitum, tenebrae vero nedum non comprehendunt neque exuperant neque exaequant lucem, sed mire deficiunt ab illius proportione”. [“(...) los magos tienen por axioma, que en toda obra se ha de tener ante los ojos, que Dios influye en los Dioses, los Dioses en los astros (o cuerpos celestes) que son númenes corporales, los astros en los demonios –que son los habitantes y cultivado-

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