NG200403014
zado del lugar céntrico que ocupa en la predicación de Jesús; no puede ser trasladado del centro a la periferia. Y ello porque es la consecuencia lógica del amor de Dios , un amor previo que ha sido manifestado en la gracia del perdón. Desde ella, el hombre debe enfrentarse con su propia responsabilidad ante el compromiso implí- cito de una respuesta positiva al amor de Dios hecho gracia para él. Por eso, toda concepción humana —en la línea de un angelismo infantil inconsciente- que elimine o mitigue el pensamiento del jui- cio y la seriedad del mismo es directamente opuesta al Evangelio; directamente contraria a la predicación de Jesús. F ELIPE F ERNÁNDEZ R AMOS León ABSTRACT This essay respectfully accepts the mystery and focuses rather on the problems involved. The cultural circumstances of those to whom we must explain this problem demand of us that we update so that the idea of mystery might seem rationally acceptable to them. For that reason we must reject all mythological representations of the beginning of the world, platonic dualism, any luxuriant speculations or apocalyptic dramatisations, any form of anthropomorphisms which over-emphasise an image of God acting as we do in all that pertains to death, judgement and purification (so that we reach God immaculate in order to definitively enter and share in his life), and the reiterations needed to underline the new ways of presenting the problems. We have considered our life and death in the light of the mystery of Christ, dead and risen. REVISIÓN BÍBLICO-FILOSÓFICA DE LOS NOVÍSIMOS 683
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