BCCPAM000545-5-19000000000000

65. 66. ps di ed be e dad A EA AE ; : o » e Y 3 A y y br L ARE ALAP RAS E EY . WEA , AVE : 3 ca E JS Y "2, ? 4 , 4! ] : y b £ + ” A J e 1] s y , . . Y id e? ' ones Sacerdotes Baal oceis ir, S: domum Achab ombdino deltraxir. Ex his Infósrer primo , non licere templa infidelium vel herecicorum ingredi, precipiente Principe talem ingre(fum,incuivu contemnende religionis: nullo ramen precipiente eiulmodi ingreffum non eft illicicum rempla infidelium ingredi fecluío Icandalo,ad negotía lecularia trradtanda,vel curio- fitaris cauía , ad templum iplum videndum,vel ad confutandos errores infidelium, vel herericorum. nam talis ingre(Tus ide fe non eft coltus religiolus, plures enim ingrediuntur templa (ne animo de- ferendi cultum Deo, ac proinde licité poterit hee fieri ex bono fine : nunquam tamen lícer ingre- diad communicandum cum infidelibus , vel he- reticis in ceremoniis 8z ritibus fue falíe reli- gionis, e, Infertur fecundo , codem modo philolophan- dum elle de comeftione , vel abítinentia a certis quibuídam cibis , certis quibuldam diebus , chm quis viuitinter herericos , vel trranbiit per corum loca, nunquam licere comedere carnes (ibi ab he- retico, vel infidele appofiras diebus prohibiris , ad explorandum an fir Catholicus , (1 inde fequarur notabilis diminutio diuini honoris,vel leandalum proximi. Qui veró comederer carnes veritas fibi _appolitas , non animo explorandi ,an fic Carholi- cus,non peccarer contra confellionem fidei,quam- uis i non haberer iuftam caulam , infirmitatem fcilicet,peccaret contta preceptum Ecclelias. nam elus carnium precisé indifferens eft ex [e , neque eftinítitutus ad profelflionem falíz religionis,nec abítinentia abillis fuir ab Ecclefa introduéta ad dilcernendos Carholicos ab herericis , led ad ma- ccrationem carnis. RAS Inquites primó , an fit licitum fdeli tranfeanti per Prouincias infidelium,vti veftibus propriis il- lorum ad vitandam mortem. Pro quo obferua tri- pliciter pole contingere , quod infideles vrantur aliquo (igno,vel habitu proprio. Primó fine intui- tu religionis, fed folúm propter víum diuerfum prouincia, nam pro diueríirare prouinciarum re- pericur diueríitas veltium. Secundó quodammodo in cultum religionis,hoc eftjad diftinguendum fi- deles 8z infideles inter fefle; non tamen ad exhi- ¿bendum religionis cultum, fed propter bonam gu- -bernationem, aut ob alias caulas. Tertió quando lara elt lex a Principe, vr quicumque in luo regno infidelis (itin reltimonium SK proteltationem luz Religionis tali vefte veacur : alias ab omnibus tan- quam defertor illius repuretur. Er conueniunt Doctores licitum elle deferre habitum infidelium ¿primo modo , id enim non indicar religionem,vel [e tam, fed folim narionem ; 8 fic licitum elt Ca- tholico in Anglia , aut aliis Prouinciis hererico- rum,vti corum veftibus. Difficultas ergo elt fecundo, $e tertio modo. In qua $ á Dicendum elt primó quando veltis, vel gnum non fun: per fe inftituta ad profitendam aliquam feftam , fed propter humanam politiam deltinan- tur ad diltinguendum fideles ab infidelibus, qui veitur jllis ex cauía legitima , non. peccar mortali- terconcra fidei confeffionem. Ira Suarez dilp.14. (ch 15.Lgidius difpur-1s.dub.3. 8 ratio elt,quia hoc non elt profiteri (fetam alienam,led propriam religionem occultare , quod Íxpe licicum et :ille crim veltes habenr alium finem víum hone- ftum, proprer quem point conuenienter deferri, 8c milites Chriftiani interdum in bello, yeuntue. a hnid, aC afaraugufta Tom.pofter, veftibus infidelium, quibus ipíi diftinguuntur 4 fidelibus , 8 praterea nullus ¡damnaret Chriftia- num captiuum,qui ad fugiendum occulté affume- ret prediéta figna, Et denique , quia li Turca, vel ludzus occulté conuerteretur ad fidem, ftacim el fer obligandus deponere huiulmodi veltimenta; 8z le prodere ,etiam fi ca de caufa elfer occic dus , quod videtur duriffimum. Dixi ex legitima canfa,quia licer res hac non fitintrinfecé mala,et tamen de numero illarum que habent Ípeciem : mali ; quare velicice fiar deber honeftari ita vt vr. fa necellitate fiar. nam qui fine neceflitate id aceret , non cenfergtur vti illis ebus propter lo= - lum intrinfecum víum,led proprer totum quod in cis eltex accommodatione hominum. nam mo- finem,ad quem omnes alijvtuntur. Deinde vitan- dum elt etiam fcandalum , non folúm extrinfe- cum, federiam propriz confcientiz , quod qui- dem generale e(t in omnibus operibus de le non Secundó dicendum eft, non licere Chriftianis vti yeltibus, aut fignis deputatis 4 Principe ad profeffionem falíz fetz. Ratio eft,quia, morali- ter loquendo , víus rei metiendus eftex primario, inftituta funt ad proteltandam falíam feétam;q re qui illis vtitur , cenfendus elt talem fidem pro- raliter vnuíquiíque cenfendus eltvri rebusadeum fine ad quem infticuicur : ac veftes ill primarió teftari : fi autem Princaps infidelis animo yt oc- cidantur Chriftiani propter fidei confeffionem $ agar habent,edat legem , qua precipiat ve Chri- lani certo vtantur figno, quo á ceteris Turcis, vel hereticis diftinguantur , adhue fidelis quico lignoad vitandum mortis periculum vteretur, non peccarer. Ira Sanchez lib, 2.in Decalogum cap.4. num, 29. Nam Íi veens. tali Ags peccarer morta- liter,vel eler propter legemobligantem, vel quia lex illa,criamíi it iniufta , haber tamen vim inter- rogationis: fideles autem interrogati de [ua reli- E E 2 fidelibus abíque tali negatione vurpari.Ef magnum difcrimen inter [verba 82 figna. nam vo- dum 8 exprimenduminternos mentis conceptus: quare fi homo non vtatur vocibus propriis, 82 ge- nuinis ,(ed yocibus bi placitis , menticur , quía abuticur propria fignificarione vocum. Res au- rem non funt iníticurz ad Ggnificandum ex na- tura fua , fed ex le habent fuos proprios víus, ¿per accidens autem aliquando fignificant. Vnde prouenit ve non fit mendacium rebus abuti in fignificatione. Ve g- habitus Monachalis lecun- autem uis . dúm communem exiftimationem, fignificar ho= minem eo habitu veftitum ele Monachum ; at- que ita hic habitus inftiturus eft ad diftinguen- dum Monachos 2 non Monachis: nihilominusÚ aliquis ad tuendam vitam deponar habitum, mo- nac halem,non mentitur;óz li laicus induar veltem 2 monalti NN

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz