BCCPAM000545-5-19000000000000

2 2. 23. Gal.s. Hebr. 11. 24. Tridenr, loan.6. SET e —> pa. a, E cd md A > naturali lu mine clar? demonftrari,vrreferr D.Au- auftlib.de vtilitare'credendi lib.1, Quorum error nanifefte repugnat rationi naturali, quia omnino «ollunt rin di focieratem $2 conuitum , quí in mutua fide confiftit : tollunt eríam ordinem Tribunalium,qui fide teftiam niticur, 82 preterea -Omnem pietarem ; quomodo enim vir poller efe «certus hunc éfle ilium fuum , fi nihil elt creden- dumnif quod manifelte apparer. Vnde in hu- manis elt neceflaria fides, multo magis indiuinis. legatur Auguítinus loco citrato. EA Inter Dodores veró Catholicos Vega lib. 6.in Tridentinum cap.20.exiftimat, in lege nature, 8 eriam hoc tempore, omnes qui ignorant inuin- cibiliter Euangeliam , polfe ¡uftificari lola cogni- tione naturaliex parte intelledtus, ica vt ex hac parte non úit necelfarium lumen fidei, quoillu- Ítrecur : ex parte veró yoluntaris ( feruent legem naruralem iuftificabuntur. Quam doÁrinam priús tradiderar Sotus in prima editione lib.2.de natura 82 gracia , cap. 12.8% prudenterrerradtauit in edi- tione fecunda Salmantina. Vndehze fententia nullo modo eft admittenda. ...... 0 Sitergo concluño. Nullus poft ptr +] MUAY poteít iuktificari abíque fide lupernaturali, hoceft, quz nitatur auktoritare Dei reuela q obicéto formali; ac proinde loquendo de lege or- dinaria , pot laplum primi parentis : des omni tempore fuit fimpliciter necellaria necellitare m - dijad ¡ultificarionem. Haec concluñio videtur elle de fide. nam Paulus ad Galar .5.ex profello me ad ¡ultificarionem non fufficere circuncilionem, aut praputium,id eft,opera ex lege, aut natura fa- Eta,led requiri fidem fupernaturalem.Inquit enim: In prono circuncifio aliquid valer , negue Fide praputivm : fed que per cbaritatem operatur. € ad Hebr. 11. Fi Ay isc ¿ante tra fla- tionem enim reffimonium babuit placuiffe Deo ; fine fide autem impoffibile ef? placere Deo. quód verd loqua- tur de fide fupernarúrali ex gracia per Chriftum, conítat exinitio 8 fine capitis 10. vbi dixerat : lm- Jtus autern mess ex fide vinit. quam fic difinit cap.t1. efi autem fides [perandarum fubitantia rerum , argu- mentura non apparentinm,vbi manifefte conftat,non difinire (cientiam aliquam naturalem , que pro- prer cuidentiam non eft rerum non appatentium. 8c lubdir ve placeamus Deo necellariam elle fi- dem , qua credamus Deum elle remuneratorem lis,qui ¡píum inquitunt : quod Íaris conftar inrel- ligendum elle de remuneracione fupernaturali; quam fideles poft hanc vitam Íperant. Secundóo idem probatur ex Tridentino lefT. 6, cap.6.wbi dicicur: Cm vero Apoftolws diciz ,imfbife- cati per fidem, Bic.eaverba ineo fenfu accipienda funt, quem perpesuns Ecclefía confenfus tenuit , foilicer quod ex fide dicamur imfificari. nam fides ef? iniciom (5 fun- damentum noftre falutis, (6 primaradix iust:ficationis moftra. Qudd autem Tridentinum loquatur de fide fupernaturali, conftat ex Canone 3. Si ques dixerie fine praneniente Spirits fantls infpiratione , ALGU cis adiutorio bhominemn credere, [perare, diligere, aut porni- tere poffe ficut oporter , vr ei imfbificarions gratia confe- ratur anathema fir. Idem conftar cap. 7. vbi dicitur; Iufificaro feri per fucramenson Bapcifms, quedief facramentum fidei, fine qua nulli wmquam contingit im Jlificario. Baptilmus autem non eft Sacramentun fidei naruralis, (ed Chriftianz Se fupernacuralis. Idem fepiffime docer D. Auguítinus contra Pela- gianos , 8e aperté habetur loann. 6. Nemo poref? venire ad me,nifi Pater qui mifie me,traxerit eum. vbi, lantis tan uam sul diia ñ ] y : a a A -"wtfuprá oftendimus , Chriftus agit de acceflu per 'fidemn.'' ITA: NN plo di 1 e -Hec autem concluño hito pa X , ; verá etiam “brant, mam nulli adulto de ratione veenti poreft ju- ficario em [peret, 87 hd fidem ig y Oy non redte + elle nouum mi <citur fine fu gratiam pio Chrifti facienti quod elt in fe, nono 30 a ds a - . 7? . ¿e S | s 11 5 PE 4 ” .* AAA E , d a 1 4 sd t $; , 7 “A 7 O. 1 $ O Dr IA v ¿ . ' » % 4 Y 7 Quorum mysteriorum debeat quis acíua- lem fiden abre ex neceffitate AS ' PS 0d DAA Via huiulmodi vocésimplicité , 8 es AL credere, palfim inculcande funt, priús opor- - ¿vetillasexplicare yt in quo feníu loquamur faci- -liús innorefcar. Implicite ergo credere,eft confuse in communi S%indiftindre alicui rei affentire , vel quatenus virtute continetur in alía propolitione quam diftinóte credimus. Explicité veró credere idem elt, quod diftinéte 8 in particulari. Vnde -fides explicita dicirur , per quam res in le , 8 fub - propria rarione creditur: fides verd implicita ap- —pellatar,pet quam res in alio vniueríali, vel mate- riali obieéto contenta,creditur. ón Et comueniunt Doctores, omni temporefuifle necellárium,credere Deum elle, 8% remuneratorem elle, ve expreffit Paulas O 11. Quia cúm 4 homo iiciendo impedimentum gratiz Dei, - ¿Or ivocésimplicite , 8 explicice "1 25. 7 28.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz