BCCPAM000545-5-19000000000000

, 42 0 atch, 6. rantiro loquicur de operibus o rolocci , non veró de actibus internís fupernaturalibus ; hi enim nec funr , NCC elle pol- robrale imperium. Ep y e oicl eta , quia quiex fine extrinfeco hu- manz gloria venialiter tantúm malo , accedir ad confellionem facramentalem,cum vera atrritione fupernaturali , valide fnfcipic ablolutionem : ergo reuera potelt actus fupernaruralis fieri ex affeótu malo , ac per confequens elle excriníece malus, Relpondetur aGtum fupernaturalem deteltandi peccata , nullo modo vitiari polle; adtus veró ex- rernus exponendiilla Sacerdoti,qui quidem adtus elt naruralis quoad fabltantiam, quia rantúm et vocalis.exprellio peccatorum, bene polle vitiarizÁ ex vitiolo «ffcAtu procedat. E) Denique obiicit , quia poteft Deus prohibere aétus (upernaturales ; cum enim Deus poflit velle actui fupernaturali carentiam exiftentiz , apere re lequitur pole prohibere AS mee | y hibendum a¿ótum fupernaturalem fufficic Deo velle carentigm aus ,8 hanc yoluntatern hoz mini vt Íubdico intimare. ergo poteft Deus illum prohibere ; poterírque homo mandarum hoc Dei, ficur £ quoduis aliud violare; ergo potelt actus ¡lle [upernaturalis malus efe, 8 peccarum y Sc re ipía erit, fito tempore exerceatur.. Relpondetur quód licét concedamus ¡le elle preceptum verans adas lupernaturales, redderetur ung im- polfíibile auum illorum exercitium ; ac proinde eflcimpolfibile vr adtus illi malireddantur ex calis precepti violarione,quia Deus non pofler non de- negare gratiam , 8 auxilium preueniens necella- rium ad eliciendos tales aQus: alias Deus daret grariam ad peccandum , quod eft impollibile. ; ] dello E IT An fides fit certior quawis alia cognitione natural;. loro provt de ea in prelenti loquimur, eft firma adhzxlio intelle Aus eirca aliquod obieítum verum excludens omnem formidinem, dubitationem, feu periculum falíitatis. Erin hoc fentu (it concluño affirmatina. Cerritudo fidei elt maior quauis alía cognitione naturali quantum- cumque euidenti. Er videtur ele D. Auguítini7, Confellionum cap. 10. vbiait. Facilims dubitarem vinere me,quam e/Je vera que audiui Confonat Chty- foftomus homilia 1 1. Íuper illa verba: Fides efé aro gumentum non apparentium ; id elt , maiorem certi- tudinemdeillis faciens, quam de his que viden- tur.Et colligitur manifelte exillis verbis 2 .Perri 2. Et hanc vecem nos audinimus de colo allaram , cium efernus cum ¡p/ó in monte fanéto, Erbabemus firmio: rem propheticum fermonem., 8cc. Et probatur ret? a Suario feét. 5. quia cerrirudo fidei nicitur al- tioribus cauíis , aut principiis , quam quelibet Ícientia nacoralis , nimirum prima veritate, quam impolkibilius e(t fallere, vel falli, quám natura- lem fcientiam hominis errare ; deinde pendet ex lumine infuío 82 divino, quod longe preftan- rius elf y excellentiorem certitudinem conferr, e lumen naturale intelleGtus ; atque aded hoc xpe cotrigirur perillud, etiam circa prima prin- cipia natoralia , vt conftat in illo principio: Que- tumque funt eadem uni tertio, fúnt eadem inter fe, quod in materia de Trinitare limitatur ad res fini- Tractatus XV. De Fide. ras. Er denique quarenus fides pender ex volunta- te, itivur Ipeciali motione Spiricus land, que colR is cficax ad preltandam excellentio- rem insdiners. ( -Obiicies ,quia ille affenfus eft certior, quo s fiemiús adherer obietto , 82 minus du- tonis admirtic ; talis autern videtur elle al- (us (cientificus relpetu fcientiz , quía allen- lus feientificus excludit omnem fogmidinem 8 dubitationem , cogitintelletum, 8: elt omnino necelfarius : ar alleníus fidei porelt elle cum ali- > , 4 bitarione fahrem repentina 8% indeliberata, el omnino voluntarias 8 liber , nec intelle- m cogens. Relpondetur motus illos dubira- -tionisinuoluntarios , non femper arguere mino- . el a YA ' e 4 A fer certitudinem afenfus, fed tantum minorem obieéti euidentiam. Quid veró hec cogatintel- leGtum , affeníus verd fidei non cogat, folum pro- bar certitudinem fidei ele alterius ratiemis a cer- ticudine euidentiz ; non veró quód [it maior, aut perfedtior,quám certitudo fidei. + Ex his infervor , afenfum fidci diuinz nulla ratione niti difcurfu , led immediare aflentiri re- velatis propter teftimonium primz veritatis, abl- que vllo .relpeétu ad euidentiam , feu alffenftum confequentiz : quia, vt predidtum eft, aflenfus fidei praltantior, $e certior eft, quauis alia cogni- - tione naturali quantumcunque euidenti : quod verum ellé non polfér, Ñi niteretur difcuríu ; quia nullus aflenfus poreft elle certior fua ratione for- mali qua nititur; necin bona argumentatione al- fenfus concluhonis,potelt efle certior aflentu con- lequentiz : certitudo enim principij elt per fezcer» titudo verd conclulionis elt ab alio,% per aliud de- - tiuata, 8 ipla deriuarione minuitur : ergo Íicutin- tra cercitudinem luminis naturalis , minor elt cer- títudo conclulionis,quám principij.quia derivatur ex principio vi confequentiz, 8: media forma (yl- logiítica idem dicendum effcr intra laticudinem cercitudinis fupernaruralis,videlices minoremeffe- certitudinerm conclufionis. Patet confequentia, quiaalleníus fidei tanquam ratione formali nititur oo: naturali boniratis confequentiz illíus (yllogilmizergo nó potcrit elle cerrior illa, fed mul- Yo minor, vepote que derivatur abalio $ peraliud, acproinde ipía decinatione minuitur. Et conhr- - Imatur, quia cadern fide credimus propter teltimo- 'MUM prima veritatis , Deum reuclalle (e elle tri- num$ vnum , qua credimus hoc ele verum; fed illud non credimus per aliquod difeurlum:ergo ne- que hoc.Vnde quamuis in alséíu Ádei exprelse vel A: fieri hic difcurfus, 8z interuenire ifte propolitiones:Quidquid Deus dicit elt verú:Deus dicit le elle crinum 8 vnum : ergo elt verum. Ni- $ hilominus allenfus fidei non etillius cóclulionis, él ex illis premillis , led quarenus fimul lis artingitur codem alleníu per modum elti,ob teftimonium prime yeritatis. le om tempore fuerit necelJaria ad do falutem, Ur ustificationem. C Vm duplex fitneceífitas, alivmedi jpalia verá precepti y nunc loquimur de neceífitate me. dij, nam de necellitate pracepti infra erit fermo Et in primis reliciendus elt error Mavicheorum allerentium,nihil elle credendum,quod non polí nacurali ” £ pa y 7 A” a em be : : q, o E a 5 E 8

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz