BCCPAM000545-5-19000000000000

rc 110 Ml + "Y ¿HE d L ¿] yá 4 ¿he ' 4 lu ' Ñ 40 ad llum desermminanóans ; ergo negelle eft vtde- inerur per voluntatcin. | AR A nica ¿quia day porentia po- ceft ferri in obieótum. fuurn (ibi fuficientes pro- politum : cúm ergo abieótum fidei fufhcienter roponatur intelleAul , non indiger imperio vo- ontat ad hoc vtin illum feratur. Relpondere negando fufficere lu oque pr obieéti, vtin- relleCtus prabear alfenfurmn , nil ab aliguo princi- pio habente efficaciam dererminetur , quia cum non fit porentia libera,nequitá fe ipía determina» ri, nifi ab alio dererminerur, | Obiicies fecundd , quia nulla potentia po= ceft moueri niíi 1 fuo obiedto : ergo vel obie= ¿tam formale fidei obícure propofitum, eft (uf: ficiens ad mouendum intelletum ; po necel- farius non elk affeGtus voluntatis , vel non elt fufficiens. In quo caíu talis defeítus non po- reft fuppleri a loloimperio voluntaris, Paret con= fequentia , quia imperium hoc non fe tenet ex arte obieéti formalis. Relponderur obicótum: dei obícure propolitum fufficiens efle ad mo- uendum intelletum , quando prudenter pro- ponitur , fi alias fubicum Y rpuriayo7 piu voluntatis affcátum ; nam cúm res fdei fine valde difficiles , 8e fupra omnem rationem na- turalem , poftquam quis eas audiuit , rius eft peculiaris affeótus voluntaris , quo in- tellegtus determinetur ad allentiendum. Pro quo nota cum ¿Egidio difp. 13. dub. 4. obieítum relpeQu noftri intelledtus tripliciter polle fe ha» bere, Primd, ita ve prapter euvidentem omni- no veritarem ipfum penitus conuincar, 8% ne- celliret ad affentiendum. Secundo , vt nulla pro- babilis ratio apparear mobens illum ad afen- y ” Conc.Arauí. riendum , in quo euentu nequit ei affentiri , quia obieótum incelle£tos elt verum ; ac proinde niúi fit ratio , 82 medium, per quod apparear verum, nequit elicere affenfum , quia non potelt ope- faci niíi circa funm obieétum : ficut voluntas non elt amare , quod ci non obiicitur , vt bonum. Tertió , itavt Appareat ratio affentiendi , obícu- fa tamen , 8 que intelletum non conuincar, nec ex le eum determinet; 82 tune indiger de- terminaria voluntate, que intelleftom licat, vrillam rationem apprehendar, cáque Ji um moucatur : qua ratione in affenfu fidei vo- Juntas mouet intelletum , vt forriter apprehen- dar reftimonium Dei , eóque ad affenfum mouca- tur, €a firmitate , 8 ragione , qua ei per fe affentiri non poller. . Terria conclulio. Hie afectos voluntatis ef fupernaruralis quoad fubltantiam. Et in primis quod non poffir elle naturalis facilé demonftra- tur, quia fi eler ex viribus nature, jam initium noltre faluris eer ex nobis , 82 non ex gra- tía : quod elt contra fidem, Sequela probatur, que initium noltre falutis eft fides ; led ini- fidci eft hac voluntas ; ergo (i hec volun- tas ellet ex nobis , hoc elt, ex viribus noftris; iam nos per nos iplos noltre faluti initium daremus. Er cum hzc voluntas fit vltima difpofitio ad do- num fidei , (1 hac voluntas viribus nature efice- retut » homo per caíldem vires vltimo. fe difpone- ret ad donum gratiz , quod implicar , vt docet fides. po veró fit fupernaturalis , videtur ma- nifelte difinitum in Concilio Araulicano cap. 5. Vbi dicitpr ; Sí quis ficut augmentumo, ¡ta etiam ini- tium fides, ipfum credulitaris afeium, quo in eum cre- dimus , qui infiificat impivmn , ( ad regenerationem Traétatus X V. De Fide. baptifmatis nimus , non per gratia donum , id pe Dirarionem Spiricms fantis corrigemiem vo- retem. noliram , ab infidelisare ad fidem , ab im- pierate d pi tater , 5 naturaliter mobs inejfe dscic, Apoitolicia dogmatibus contrariss approbatur, Quód denique ¡fit fupernatoralis quoad (ubftantiar, probatur:; quia actus fidei eft fupernaruralis quo- ad fubltantiam ; ergo fimiliter illa voluntas , leu edulicaris affectus. Antecedens eft manifeftum Pater meus traxerit enm, Nam ftatim exponit , ve- nire ad ¡Chriftum elle credere : Sent quidam ex vobis qui non creduns , propterea dixi : Nemo po- ref venire ad me , mifi ei darum fuerit a Parre meo. Et poltea fubiungit: Hoc ef? opus Dei , ut creda- Y e Mo. 6 Mane poref venire ad me, mifs loan.f+ sí in ¡pfum. Etad Ephel.2. Saluati efi per fidem, Ephcí, , eb hoc non ex vobís : donum Dei «ff, ne quis glorie- pur. Idem: colligirur ex Concilio Araulicano fuprá relaro', vbi aferirur. Qui fidem qua in Deum Conc.Ar credirmus dicunt ejje naturalern ,OTmnes €0s qui ab Ec- clefía Christ; aliens funt, guedammodo fideles e/Je definiune. Confequentia verd probarur. quia ideo fides eft fupernaturalis quoad fubltantiam , quia fitiué confett ad iultificationem , ve medium per fe ad illam conducens ; fed illa voluntas per fe confert ad inftificationem vt mediun: ergo elt fnpernaruralis quoad fubftantiam. Et confitimatur ram ex obieíto mareriali huius adtus , quam ex obieéto formali. nam obicótum illius elt ipíe 'aétus credendi , qui, vt diximus, elt fupernaruralis fecundúm fubltantiam. Ratio veró motiva eft honeftas illius obiedti, que eciam elt ordinis fupernaturalis. Obiicics , quia videtur valde difficile expli- care ad quem habitum pertineat eiulmodi cre- duliraris affetus. Relpondetur pertinere ad Ípe- cialem vircorem moralem ab aliis diftintam, que poteft conuenienter appellari , habitus piz af- feétionis ad res fidei, in ipía vrique voluntate relidens. Et in primis oftendo hunc habitum elle in voluntate necellárium , quia (icut intel- leótus per luas vires eft naturaliter imporens ad cliciendum affenfum fdei, ita voluntas na- enráliter elt impotens , vt eliciar adtum impe- rantem prediétum aflenfum ; quia , vt manet pro- batum , aQus hic et fupernaruralis, nec potelt elici ex lolis naturz viribus :ergo (licut in intel- leéto ponitur habirus fidei infalas , QUO perficia- tur intriníecá , Se fiat potens elicere afeníum fidei; ica fimiliter conftituendus elt in voluntate habitos infulos , quo intrinfecé perficiatur , 8z fiar potens ad eliciendum ¿Gum ¡llum fuperna- - guralema. Quod vero hic habitus fpedtet ad pe» cialem virtutem ab aliis diftindtam, probatur, quía ferrur in obietum formale diftinátum , ab bieétis formalibus aliarum virturum , refpicit enim 'in illo peculiarem honeftatem ad nullam aliam viftutem pertinentem,ni mirum quia ex ipía honeftare credendi imperat afflenfam fidei : valde: enim honeltom elt , frmiffime adhérere primo veritati, Y ei fubiicere noftrum ludicium, Er captiuare intelletumin obfequium - fideisatque adeó voluntas que talem adum impera, nequit non elle -honefta, 9.)

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz