BCCPAM000545-5-19000000000000

e a 2.2 hoc loto dilp.2.feGt.6. diftinguir enim duplex ge- nus propofitionum E fuccela remporis expli- cite creduntur, quedam que pertinent veluti ad fubltantiam mylteriorum, vr in mylterio Incarna- tionis , quod Chriftus habuerit duas voluñitates: quod fubltantia panis' po conflecrarionem non manear, 8 fimiles;8% de Ag eredit expli- cite fuifle cógniras ab Apoftolis in die landto Pen- recoftes , quía oprime intelligebant Seripruras , $ my fteria omnia que ad traditionem fidei petrine- bant. Aliz vero tp propolitiones contingentes que tunc nóndum euenerant,vt quod hic fit veftas Pontifex : quód hoc (it verum Concilium,8% fimi- les , quas tunc'non oportuitcognofci ab eisexpli- cité, fed rantúm in vniueríali: quia non erat ne- cellarium illis renelari omnia futura, 8 hoc modo inquitin die Pentecoltes mon fuerunt edodti ex=y plicité de omnibus myfteriis fidei quoad particu- lares circunftantias eorum, vt de modo vocatrionis' gentium, $e de ceflarione legalium , quod videtur Conuinci ex locis pro fecunda fententia addadtis, Sic eriam Joannes in Apocalyph mulraíntellexie de futuris,que aliis reuelara non fuere. . ” a: $ MN o dd a A An contenienter nurerentur articuli des, IIA A . IND en ARIS — Onchufio ef afirmatina, Ita D- Thom.att8/ 4, quam probar auctoritate Ecclefiz, ita articu- > los fidei diftinguentis Se enumerantis. Circa quod et aduertendam , quod aliterenomerantut XX di- ftingunntur articuli fidei in fymbolo Niceno , 8 alirerin fymbolo Apoftolorum. Vnde S. Thomas | dc modum rangit enumerandi articulos fi- dei: alrer efteorum qui iplos diftinguunt in duo- | tantúm,iuxta duodecimum numeram Apo“ ftolorum. Alter verd illorum qui quatuordecini articulos enumerant , fecundim quos ita debent pr pio certum in primis eft quód eadem - que nobis proponuntur in via credenda, per fe - proponi etiam in patria videnda 8c fruenda:, per que 8: bearificamur, 8 in ipfam beatitudinem de- ducimur; propterea enim vifioin parria fuccedit fidei in via. Beatificamur aurem in parria duplici- ter, vno modo primarid 8 principaliter, altero modo fecundarió 8 minus prineipaliter. Quare que propenuntur nobis Ju, e funt in duplici diferencia , quedam pertinent ad diuinitatem,per que primarió principaliter bearificamur. Que- dam veró ad humanitarem Chrifti Redemproris, per quem acceflam habemus in gloriam filiorúm Dei, vr docuit Paulos, quorum vilione fecundarió £ minus principaliter beatificamur.: Ideo que in via nobis tredenda proponuntur', eriam Íuntin duplici differentia : alia pertinent ad diuinitatem, ex quibus fumuntur articali fidei diuinitatis, ge alia ad humanitatem Chrifti,ex quibus enume- rantur articuli ad illam pertinentes. Deinde circa divinitarem tria nobis proponuntar. Primum ef vnitas iplius diuinitatis , vnde fumitur primus - artículos, Ícilicer Credo in Deum. Secundum el Trinitas perfonarum , vnde delumunturitres ar- ticuli juxta numerumtrium perfonaruam,nimirum fecundus quod fir Pater; tertias quod fir filimo; Be quartus,guod ft Spiritus farnétrs. Tertium funt ope- ra propria diuinitatis, que quidem triplicia funt, alía: pertiñentia ad ele nature 4 quibus fumitur articulos crearionis;qui eft quintus in ordine quod ft crearor.Alia pertinentía ad elle grata, vt Ífunt ea d * Traétatus X V. de Fide. uz pertinent ad lanttificationem, ex quibus des ir articulus lextus guod fir Saluator , in quo inclu luntuf omnia uz ad lantifcarionem per- tinent, Alia vero pertinent ad elle gloriz,a quibus fumictur arriculus feptimus quod fir glorificator,Cir- Ca humanitatem aurem aliafeprem proponuntur, credenda:Primum elt: conceptio Chr:/?i. Secundum matinitas 5 veccium pajfío Ó* mors; quartum defcenfs ad Inferos ; quintum refurrectio 4 mortuís ; lextum ón coclum ; Se leptimum aduentus ad [u- lil verd cenfent , arciculos fidei ele folúm di- endos in duodecim iuxta duodecim nume- um Apoftolorum. Ratio veró cur D.Thom. hanc tinétionem pretermiferir,eradit Caietanus,quía Y rationem articulorum fidei per accidens eft, duo lint ab hoc, vel ab'illo; ab vno, vel á pluri- bus squemadimodum ad rationem [ymboli perac- cidens eft qudd colligatur ab vnol, vel a pluribus, vt paretin D, Athanaío , qui folus Symbolum compoluit , quaproptet neque [ymbolum a plura- liratecolligentium , fed rerum colleétarum dici- tur: neque articuli diftinguuntur ad diftinétio- nem Apoltolorum , fed potiús rerum credibilium. Pto quo obferua , quod hoc nomen/ymbolum de- duciturá verbo Grco e¿f0r0,quod elt colligere, quod inter alias fignificariones duas precipuas habet ,1 gn colledtionem aliquarum rerum in váaum; fecundo, idem elt quod tellera, ve! fignumn', quo milites veuntur in bello ad cogno- Ícendum quinam Íint amici,quinam veró inimici, telte Ciceróne. Hilpane y el apellido que a prima no- che da el Cápican a los foldados. ¿$ in vtraquedigni- ficatione conuenit noftro fymbolo , appellatar namque tegula noltre fidei /ymbolum , aut quia in eo variz 8 diueríz lententia noftre fideiin vnuná 0 aa Apoftoli 8: Parres Conciliorum fimul in vium conuenieñtes , 8z res fidei ad inui- eem conferentes , quid de illis fenferint in hoc [ymbolo ediderunt. Aut quia eft ñgnum quo di-, o: diftinguuntur veri Chriltiani,ab * ¡bus Chrifti,vel infidelibus,vt docueront Cy- prianus, Auguítinus, 8% Clemens in epiftola. 1.ad lacobum frarrem Domini, Fuerunt autem hac fymbola excogirara $ in Ecclefía introducta, pri > mo vt fideles fidei confelionem in breuicoms pendio redactam haberent, qua 8: renaciós res dei memoriz adhererent, 8 vrerentur quotieí- ¡que fidei confelño effer meceflaria. Secunda propter aliquos homines imperfectos quibus la- dte opuselt , vt air Paulus, 82 fic faciliós tora fides abeis ebibi poílit, 8: eorum captui my!teria fidei accommodarentur , haberentque hanc doétrinam iter,8c hmpliciter expolitam. obíta: quód Deuteron. 4. preacepit.Dens: letis ad verbum quod ego loguor vobís , necam: 'eorguidauam , quod loler nobis obiici ab acilis enim et relponko , ¿in fymbolis divverbo Dei prolato,vel (cripto,qualis eft uta lacra, led obicótum inclalum in (ymbo- lo accipi ex cadem [criptura quaí lummam plu- que in illa nobis per fidem proponumntur credenda», quo facilids 8: breuiós maneamus ¡1.- rut Deinde mon obítar vnitati noltre fidej quam predicat Paulus ad EpheÍ. 4. Pluralitas fymbolo. cum ¿quia mibil inuenitur in: yno fymbolo quod in aliis non inueniatur ¿ ídque folúm apparet dife crimen, quod pofteriora pronunciant aliquanro magis explicara id iplum quod priora fymbola | minus

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz