BCCPAM000545-5-19000000000000
tf ex dolo Jaudadter, vel aufus fuerit: quando ergo hi sermini apponuntur in impolitione ceníurz, excular etíam ignorantia affeftara, que craffifima dicitus, 8 eftlatiflimaignorantia. Ita tenent Vaz- quez,Syluefter, Angelus, 8: Tabiena, quos referr, ge fequitor Hurtado diff.2 1. 8: nouiffime eam am- leétitur Diana refolur.17. Et ratio eft, quia quod réx ignorantia , vel cum ea quecumque fit, non fit Ícienter, feu cum dolo; quía veré fit ignoran- ter; 8 1n iure pro codem fumuntur pra lumere, aut facere aliquid aufu temerario , 8c illud facere Ícienter, feu ex dolo. Nec obítar Ffundamentum contrariz lententiz, quod prediéta ignorantia fere zquiualer Ícientiz, len dolo. Hoc enim ve- tum eft quoad incurrendam culpam, non vero quoad incurrendam'” cenfuram , quando hecim- ponitur contra fcientem, feu ex dolo peccantem. Ica Hurt. ybi fupra. a DISPVTATIO 11 De Excommunicatione. S. ENFADO ade Qui ds quotuplex Sit Excominunicatio, modum diflinitur. Cenfúra Eccle- 12 Al fraítica prinans, fem feparáns a com- ¡E 52 munione fidelium. Dicitur cenfura POE EcclefíaStica, in quo differt ab irre- pularirate , degradatione, depolitione, $e cellario- nea dininis, 8 aliis inhabilicatibus, vel poenis, quz non funtcenfura. Per priuarionem commu- nicationis , differt ab interdiéto quod privar díui- nis rebus , vel ofhciis vt lic, Sra fufpenfione que privar Ecclefialtico minilterio ve fic. Excommu- nicatio yeró privar his quatenus funt communi- catio cum fidelibus. Communicatio autem hec cum fidelibus que privat excommunicatio , vel elt ciuvilis, Sc politica, fcilicerán adtionibus exter- nis ad humanam focieratem pertinentibos. v. g. in confabulatione , falutatione mutua ; communi menía, cc. Vel ell fpiritualis , Se lacra partim ex- terior, partim interior ,coníiítens, v, g. in parti- cipatione Sacramentorum , facrificij, fufitagio- um communium, officiorum diuinorum , $2 Ora- tionum, qua nomine Ecclefiz fiunt, 8 quibus da- tur vel impetratur bonum internum fpirituale, Hac ergo communicatione privat excommuni- catio ablolute , (1 priuer omni communicario- ne, fue aliqua , fecundum qualitatem excommu- nicationis, | Communicatio autem meré interior perigra- tiam, charitatem, Y fidem, fecundúm quam fide- les inter fe!, 8e cam Chrilto copulantur , non tol- litur per excommunicationem , ob quam commu- nicationem ¡afti inter le communicane fua merita, inordinead imperrandaa Deo beneficia [pecialia, 8 peculiarem protetionem, SY fecandúm quam vnus iultus poteft alreri iufto communicare fuas priuatas larisfaCtiones, mon quidem quia augeatur charitas vnius iu(ti ex merito alterius , fed quia Deustatione charitarisiuftorum,quz elt amicitia, ratione huius amicicie tantúm , propter métita vnius in charitate, multa bona conferr aliis exi- ftentibus in charitáre + $ hece(t communio, fue Lund.4 Cefarauguita Tom. poster. + Difp.1L SEL 4Í 6 communicatio Sanétorum in fymbol y fidei con- tenta, de qua Dauid in Píalmo 118. Parti fumn omnsum timentiam te. Iraque hac co n catio non tollitur per excommunicarione enim gauder quilibet excommunicatus 1 Í ratia , vel (1 non fit in graria , haber ¡lam cui ulus rit particeps , v. g. alter potelt illi“impetrare bona aliqua per opera fadta privaro nomine, Se proprio. AS. Vnde communicatio qua privar E lefa » El q illa, que fubditur Eccleñe : at communicatio iñ | graria, Se charitate , € aliis virtutibus, non tub- ditur per le, 8 directe Eccleie, 8 ita nequeim=- pediri potelt , neque poteft eam tollere. nam li= cer heec excommunicatio incurratur propter pec= catum mortale , poteft tamen de co elle contritio, etlam manente excommunicatione ; pore(t eriam dari calus in quo quis excommunicacionem ¡n= currar exiltens in graria , ve ( alicui prohibeatur fub excommunicatione ferenda aliquid , £« hoc faciar , poreft contingere , vt quando excómmu- nicationem incurrar ,¡am habeat contritionem. Excommunicatio ergo per le, $ direÉté , non privat hac communiearione meré interna , fed il- la prima externa, 82 illa fecunda partim externa, partim interna. Dixi non priuare direéte , 82 per. fe illa meré interna commúunicarione, quia indi- rete privar, quatenus priuat facramentis , que fi lulciperentur , augerentur gratia, 8 virtures ín- fulz: fuppofita difpofitione ; 8e quatenus privar fuffragiis, 8 orationibus nomine Eccleha fa- Etis, quibus imperrantur bona interna [piritua- lía. Excommunicatio ergo privat communicatio- ne pradiéta, five omnino, fiue ex parte, vt fic comprehendamus tan excommunicationem ma- jorem , quam minorem. e id Circa fecundum quotaplex fit excommunica- tio. Excommunicatio alia et maior ; alía minor. Maior elt , que privat omni communicatione f- delium, filices duplici fupra relata , 8 per quam feparatur quis 4 gremio Eccleliz > vt contar ex cap. Presbyterorum 17. quelt.4. Minor vero ex- communicatio elt que privar communione fide- liumn in paffiva receptione Sacramentoram , 8 beneficiorum EScladRIOSt De qua agirur cap. V nico , de clerico excommunicato miniftran- te. Vbi nota, quód quando in jure nomert ex- communicationis ablolure profertur, communi vía Eccleliz, femper intelligitor excommunicatio maior, niái alias ex martetía , aut verbis textus coníter y prolaram cenfuram intelligendam , 8: explicandam efle de minori excommunicatione. Deinde excommunicario alia et á iure, alia ab homine : 8e vtraque vel lata , vel ferenda , de qua diuifione;8e fignis cognofcendi quando fit lata, yel ferenda,diGtum eft difp.precedenti. | - Denique multa mala, 8: damna excommuni- catio maior infere excommunicato , Ícilicer pri- vationem fufftagiorum públicorum nomine Ec- , cleliz faltorum?, receptionis Sacramentorum, miniftrationis eorumdem , $e facrificij Miffz , 82 diuinorum O fficiorum , auditionis- facri fepul- tura Ecclefñaltice fruétuum beneficij ante ex- communicarionem obrenti inhabilitatis ad ob- tinendum de novo imanente Exconmmunicatios ne Ecclefialtica inrifditionis humanz , % ciui- lis externa communicationis , 8 privara , e fo- renúis ac iudictalis, hi funt efteótus excomimú- nicationis maioriside quibus (cquentibas agen- dum ett A Do HHh 2 Secrio * s ego Plal.118. + s 4. Ñ 5. he "de
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz