BCCPAM000545-5-19000000000000

109- 1TO, Auguít. 20 ¡Ali perueniant ad rationis vÍurn perfeétum y pru- denti aliqua ratione debent ¡lis proponere res fidei,vt confiderent, $ infpiciant motiva cuiden- ria credibiliraris ilarum, ica | Obiicies fecundo, quia multi funt Íimplices, 8z tuftici quando reg soe adfidem , qui ta- men non cognofcunt omnino motiva , ex quibus generarur talis euidentía ;qua judicent res que proponuntur elfe credibiles. Refpondetur eriam hos pro fuo capta debere habere aliquam cuiden» tiam eredibilitaris rerum credendarum , que €xX+ pellatomnem rationemydubirandi, pra poflunt facile habere, tum ex imiraculis que fepiús audiút faCtis in confirmationem noftrx fidei ; tum etiam ex: doftrina fuorum paftorum , qua inftrupntur, fidem hanc ab Ecclefia carholica vbiqueteneri, cuius: auctoritas fufficiens eft , vt prudenter illi credant :,accedir divina graria preueniens , 80 illuítrans corda eotum , vt clarius-ciufmodi rario= tiones; apprehendant , quam alias per Le poffent apprehendere.. | A Cúm aurem ad fidem duplex ¡udicium prace- dat, ynum quo res credenda fudicatur cuidenter eredibilis, 82 Deo reuelara : alrerum quo judi- catur hic £% nunc eredenda elle. Primum iudiciom non elicicurab habitufidci, vt fupra oftendi, quia non nititur obiedto eius formali, nimirum tefti- monio'Dei, led euidentia notarum fidei, pofterius verd cúm immediate dirigat voluntatem,fimiliter non elicitur ab habito fidei diuninz ¿Led ef nétus prudentix,quiaad praxim dirigir. Et tamen con- trouerfiaan hoc pofterius . 0 (ir fupernatu- rale, 8 eliciarir aáprudentia fupernaturali;nam de | aga nulla eft difticultas intelleótum abíque ha- ¡ tw vilo ¡per naturales fuas virés effe principium. effeCtiuum illius , cóm tale iudiciom fit euidens, 82 meré naturalis,8 inferatur ex pramifhs eui- dentet ñotis, In qua re placet mihi lententia Agi- dijdifp.13. dub.3. Pofterius illud iudicivm fecun- dum fuam fubítantiam. efe nararale , fopernatu= raleyeró fecundúm modum. Primum probar,quia $1 eller fecundúm fubftantiam fupernaturale, per illud cleuaremur formaliterad ftatum fupernatu- ralerm, inchoando vitam fupernaruralem , ac pro- inde iam fides non efler fundamentum,d initium ftatus ac vita fupernaruralis, Secundum probar, guia illud iudicium dirigitur in finem fupernato- ralem,nimirum ad dirigendam voluntatem fuper- naturalem imperantem aótum fidei. Erpreterea, quia tamob mobilitatem ingenijhumani, $ in- clinationem voluntatis ad res terrenas ac fidei contrarias (qua intelletus obícuratur , quam ob damonis tentationes.nos a fide retrahentis, tot fe ofterunt impedimenta ad credendum, vt femper requiratur aliqua graria quainrelleétus illuítretur, vures fidei meliús apprehendat ,8< inclinationes voluntatis ac demonis poteltas comprimantur, vt intelleétus ab his impedimenris liber, poífit fir- mitet,ac conftanter iudicare ea mylteria Ármiffime elle credenda ob Dei audtoriratem. | ¿Etex his que initio leftionis docuimus infer- tur, quód quamuis ex natura rei pollitaliquiscre- derg abíque exprella propolitione Ecclefiz per particularem reuelationem, Se euidentiain reftifi- cantis, tamen in communi modo, quo res dei proponi lolent, requiritur aliqua notitia propofi- tionis Eccleliz. Proprerea Auguít. dicebar tom.6, cap. 5. contra epiltolam Fundamenti : Euangelio non crederema , mifs me auétoritas Ecclefía mouerer. Et tario eft , quia proppnensobieda fidei commu- qe A Traftatus X V. De Fide. niter non proponit illa ve ibi reuclata ¿fed vtre- uelara Apoftolis,Sz aliis; quare necellarium'eft, vt proponens faciar aliquo modo mentioném fenfus Ecclefiz , vel fub expre/lo nomine Ecclefiz, vel falrem fub alio quoquo nomine communi religio- nis Chriftiane. WAS Er io. XIL a y.P dibilia font per certos articulos q Mia diStinguenda, : O: E py Vii inter Catholicos fit certum., credibilfa fidei noltre per certos articulos debuille di oi Ev o sid quod conftar ex iplo: fadto recepto ab vniuerfaliEocleña ab Apoftolorum tempore , que omnia credenda redacta ad articulos quatuordecim proponit omnibus communiter in tabella , 8z ad duodecimuni nhmerum in fymbolo Apoftolorum. 1dcirco citca erymologiam,$ ortum nominis A7- siculus Íoler elle inter Doétores non parua contro- uerfia > quibuldam alferentibus derivari a verbo Greco ¿sbpors aliis vero 4 verbo Latino Arts, eo quód articulus fidei fit quedam veritas, que nos arótar, 8c obligar ad credendum. Priorem hignifi- cationem fequitur D. Thomas art. 6. pofteriorem vero Calepinus verb. Articulms , tia vt nomen Artus fignifice'membra corporis y que funt con» jundta cum oflibus 8 venis.. Nomen veró Arrica- les ignificar membrum exiguum , quare eftiun- Grura $2 nodus, quo membra corporis inter fe col- ligantur > 6 quia articulm idem eft quod nodus, fue nexus , trransfertor ad alia fignificanda. Nam nodi lacramentorum articuli nominantur , 8 arti- culus mortis , dicitur illud inftans in quo homo morti appropinquar, quia coniungit partes tem- poris, $e apud Theologos queftionum membra articulé nominantur , quía lunt quafi nodi, quibus copulatur , 82 colligitur tota doótrina quaftionis, Tra arriculi fides dicuntur Ípeciales quedam verita- tes, que ruríus non diriguntur in alias magis [pe- ciales , quibus mediantibus tora doétrina fidei co- pulatur , itave ¡lis articulis admiflis totum corpus fidei inter le coniungatur. 'Difficultas tamen eft, quidnam fit illud quod facit, propolitionem articulum fidei , feu quod nam tit conftitotiuum articuli fidei in efe articuli. Plures Theologi exiftimant , vt aliqua propofitio lit articulos fidci,debere habere,8 continere fipo. cialem difhicultarem. in credendo pre aliis. Hec tamen fententia non placer, nam quód Chrifti corpus fit facramentalirer fub (peciebus panis, «e fanguis (ub [peciebus vini: 8c qudd Spiricus fan- Ctus procedat a Patre 8 Filio, 8 mon procedar yt genicus, habentingentem,8z (pecialem difficulta- tem, $ tamen non continentur inter articulos fidei : ergo non clt fufciens ratio, quód [pecia- lis difficultas in credendo reddar propolitionem articulum fidej, Quare cenleo, quód quemadmodum in aliis faculcatibus 8£ (cientiis pas quedam principia, Kc elementa que ftarim proponuntur aggredien- tibus fcientiam, quia viam aperiunt ad ca que in [cientia continentur, $ ad que cxtera redu- cuntur tanquam ad prima fundamenta; ita cúm doétrina fidei Chriftiane fit quedam difciplina, decuit quedam fumma capira, Se quali prima cle- menta, principia Íciungére, 82 ftatim proponete vtcredantur , $ hec articulos vocamus. Arque adeó

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz