BCCPAM000545-5-19000000000000

191. 193. * Rel; motibundum, calas confitendi voluntatem pree- fentijiam confellario eeftesfide digni ignificarent, ur doétrinam Suarij nequaquam a Cle. 4 MITE fuifle damparam. Primo, quia alio- qui non. cuifler tor Carholicis cam [cripto,% ty+ pis, 8 execution mandare. Secundó, quia ipée Pomifex rogatus,an moribundus in euenta poíito debererablolui. Refpondir debere, neque aliter fe faótúurum , nequeid vnquam vetuiífe Íuo illo de- erero, quo ablolurionem dari prohibuit in ablen- wave rellarur Cardin. Bellarm, Imóadiunxit pu- niendum 4fe Parochum qui in' mili cuento poe- nitentem cunctaretur abloluere. Tertid,quiaalio- quín multo minus potuiffet Paulus Y. oppofttam fententiam tanquam fequendam iniungere totj Eccleliz. Ratio autem cur Clemens V 111, expli- carionem ¡lam Suarijexpungi juflerit, elt, quia mentem ejus adhuc viuentis interpretabatur. XXITIL Explicantur nonnulli cafís , in quibus ne- ganda ef? abfolutioyvel differenda. SECTIO Onueniunt omnes, ablolurionem negandam elle poenitenti, quem Confeflarius certo Ícit in confeffione negate peccacum commiflum , eft enim integritas formalis de effentia confefiionis, cuius defectu redditur ircitum facramentum , huic irritationi cooperaretur confellarius in eo euentu, Se aburercrur poreltate (bi a Chrifto col- lara,indignum abfoluendo,quem certo (cit eflein- dignum, Conueniunt fecundo fimilirer ablolutio- nem negandam elle ei qui non affert dolorem ne- cellarinm, 8 cfíicax propolitum non peccandi,1ux- ta luperiós diéta,quia eviam hiadtus lunt partes el- fentiales huins facraméri.Difficultas ergo.effe po- teltin tribus cafibus. Primms et in eo qui non vult . facereid ad quodrenetur. Sesundis in eo qui ha- berconfuerudinem peccandi, 8% poft repetitas con- feffiones non emendarur,fed eodem modo relabi- tur. Terri in eo qui perfiftitin occalione proxima peccandi.Et quidem primus calus non habet difh- cultatem.nam qui haber obligationem reltituendi, vel foluédi debita,8 non vult cúm commode pof- ss a E firrabloluendus non elt:(iveró non poffit ftatim eá implere obligationem,excufarur pro tunc) $e fatis eft (i proponat reltituere, vel folucre tempore op- portuno quando ad pinguiorem fortunam venetit. Circa fecundum.Sanétius in feleA.difp.9.exifti- mar, Confefarió non habere ius ad interrogandum pornitenten de confuetudine peccandi,cum neque illud habear yt bis eadem peccata quis confiteatar: ac proinde fi were habear dolorem de prateritis,ac in polterum vite emendationem firmiter propo- nat debere poenitentem ftarim abíoluere. Ex quo infert , í poenitens probabiliter credar confefla- rium negaturum ¿li ablolutionem , £ peccandi confuetudinem fateatur , pofle 2quiuocatione vtl negando confuetudinem ; hec eni folummodo eft circumitantia aggranans , quz Ton eft necella- ridexprimenda in confellione. Contratia fententia communis eft inter Dodo- res, iuxta quam | | Dicendum eft primó.Quamuis confuetudo pec- candi mon Áitcitcumitantia que neceflarió debear exprimistamen quando d confeflario iufta ex caula interrogatur, vt poenitentis difpolitionem intelli- gar aperienda eft;necpotelt poenirens vtl 4quino- Lud. a Cefarangusta Tom. pofter. declaratur , 8: probarur exemplo furt ; quamu entm pernitens non tentatu? exprimere CirCcuIT ftantiam aggrauantem, certum eft ceneri illamf teri 1 4 Confeflario interrogetur ¿ nec pote negare,nec vti equiuocatione,necexprimeres el E, AA 0 mam miñorem,fi maiorem furatus : ic ergo ex eo A » 3 quod confuerudo peccandi folum fir circumít tía aggravans, non bene infertur mon debere ape= riri in confellione, fa confeflario ex iuíta cau Interrogétur, vt pacnitentis difpofitionem 7. animum , feu propolitum emendarionis melius percipiat , Sí conuenientius applicer ablolutio- nem , 4 medicinam. Cóm enim confeflarius non folúm fit judex , fed etiam Medicus , haber ius ad: interroganda illa, quorum notitia necellaria elt ad cognolcendun ftatum pacnitentis,ve Íciat que medicina fit ei applicanda, 8 an indigeat nec ne, dilationeabloluriomis. Nec hoc elt cogere poená- tentem ¿vt bis confiteatur eadem peccara diredte, 8 perfe, fed tantúm per accidens , 8 indiredte, ad declarandum ftatum funm , 8 indigentiam pralentem. Nam,vt redté notar Lugus , Ízpe necellarium eft aperire in confeflione peccatum prateritum, ad declarandum peccatum prelens, v. g- coniugatus quí cognouit confanguineam luz vxoris , poftea peccar quoties pcrit abyxore debitum, ad quod exprimendum necefflarium de- ber exprimere fuum inceltum preteritom, 8 ficin aliis euentibus. ] Secundo dicendum eft, quamuis abfolutio non poffit differri quando peenitens eft (nfficienter difpolitus , cxterúm quande non fatis conítar de firmo propolito emendarionis ad id explorandum, bene poteft confeflarins , 8c deber differre ablo- lutionem.Rario huips eftiam afignata,quia Con- feflarius et Gl iudex,8 Medicus,ac proinde re- netur curare pornitentem , eo modo abloluen- do, qui magis cedatineius vrilitarem , Sereme-. dium;ac proinde quamuis poenitens legitime dif- politus ius habear, vt ci ablolutio conferatut , non tamen haber ius ad hoc vt ftarim ; 8 ideo lí con= . fellárius timer peenitentem facile relapfurum fta- tim in eadem crimina , poterir differse ablolutio- nem, vt fic territus meliis agnofcar grauitarem peccati,nec manear in tanto periculo reincidentiz. Circa rertiom, regula generalis eft,cum qui elt in occañone remota peccandi , polle-ablolui; períiftenti veró in occafione proxima ablolutio- nem cíle denegandam. Appellatur autem occalio proxima ea que moraliter viderur habere neceffa- riam coniunétiónem cum peccato,8 que talis elf ex luo genere, vt frequenter homihes ad peccarum inducat,vel experientia conftar in hoc homineta- leny efteótum habere, Remota yeró occalo dici- tur , que non haber motraliterillam nece/flariam coniunGionem cum peccaro.Ratio prioris regula cft,quia alias deberemus egredi de hoc mundo qui plenus elt innumerjis occalionibus ; imó omnis creatura dici poteft occalio remota/peccati,quate- nus ex ommibus homo fua maliria poweft lumere occalionem peccandi,iuxta illud Sapientiz 14. Qaoniam creatura Dei in odinm facte funt,Ó intenta- xima occalione manet, non cenfetur habero- Fcio dolorem , ac propolitum virandi pec- cata in fucurum , 8 quía qui vulr caulamex qua DDd — neceflarió id rabres hominum , 6 in mufcipulam pedibua. . Ratio. veró pofterioris, quia qui n ' Y a b 194. 19 eS a dude A o y > o, E . : w . E y” Re Y pd A . z usa Ye ás nar o a hi 7 ds +, a e Ab eS pe Sr A

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz