BCCPAM000545-5-19000000000000

11. 13. duo peccata committunt,vnum omitrendi Baprif- mum ,alind non recipiendi Euchariftiam. nam li- cernión point Euchariftiam recipere,nili luícepto AO e . . - Baptiímo : tamen cum ad fofceptionem Enchari- ftiz non requiratur alia difpolitio, quam liberum efe a culpa mortali, 82 ab ea per Baprifmum libe- rentur,tenentur Íufcipere Baptifmum per le ra- tione Baptifmi , 8 peraliud, Ícilicer ratione Eu- chariftiz ; quod optimo exemplo explicari potelt, quía fi quis exiftens in peccato mortali tempore uo obligar preceptum Ecclefialticum confiten= di , 8 recipiendi Euchariftiam non confiteatur, duo peccata committeret , quamuis Enchariftiam fufcipere non poflir, ni premiíla confellione; vnum contra praceptum confellionis obligans eo empore;alterum contra preceprum Euchariftiz, Circa lecundum , quo tempore obliger hoc preceptum , certum eft obligare per accidens ra- tione Euchariftie recipiende. Loquimur ergo de obligatione per le. Nonmulli fentiunt , nos (ta- tim atque peccauimus , ad confellionem teneri, Ita Alenás 4.part. queft.7. membr. 4. artic. 2. An= gelus verbo confeflio , 8 ex Canoniltis non pan- ci, quos referc Couarruu. in cap. Alma Pater, Hzc tamen fententia communiter relicicur, tum quia preceptuin diuinum perfeéte contritionis, non obligar ftarim,ac quis laplus et in peccatum: tum etiam,quia Á precepto diuino tenerentur fideles Mtatim confiteri, nunquam potuiler Eccle- lia modificare ciufmodi preceptum, ve folúm te- neantur femel inanno : quod autem non potuiller rempus derérminare » conftar ex his que de pre- cepto Baptilmi dicunt Dodtores y preceptum hoc quía diuinum elt, 8 ftatim obligans, non pofle ab Ecclelia pro baptizandis.determinari,itavt non te- neantur nili tempore dererminato. Alij dicunt ,preceptum diuinum confellionis etiam obligare, quoties ex dilarione oritur proba- bile periculum oblivionis peccatorum.Ita Medina Cod. de Poenir. 8 nonnulli alij, quos fequitur , 82 refert Enriquez lib. 1. de Poenit. cap.3. Quorum fundamentum eft , quia jure divino tenermur ad integram peccatorum confellionem : recordatio autem eorum necefllaria eft ad confelonis inte- gritatrem. Communiter tamen rejicitur,quía mul- tis Ícrupulis ea fententia plena €ft; quis enim non poterir ¡ulte timere, li differat confellionern intra annum , pole ficri ve multorum peccatorum obli- uifcatur,faltem quoad numeruw : tum etiam,quia fi es opinio vera efler, fequitur poenitentem teneri * confiteri omnia peccata que re vera commilfit; conftar autem ex Tridentino fefl.14.cap.1. tantúm reneri ad confeffionem eorum que polt maturam diligenciam , 8 prudentem difcuflionem recorda- tus fueric; ergo non tenetur jure divino (tatim confiteri.. Tum denique, quía cum illud periculum oblivionis , verifimiliter quilque timere poffir ; fi eo modo obligarer preceptum diuinum , non po- tuiíler Ecclelia cam obligationem reftringere ad confelfionem annuam ; neque enim eo precepto fufficienter prouidiffer humanz fragilicari.Ex qui- bus etiam conítar ad iftorum fundamentum , alias etiamdici deberer , teneri poenitentem ad peccata [cripto mandanda ftatim arque committit ne eo- rumobliviícatar , quod eft ablurdum. Tertió alij fatentur , diuinum preceptum con- fcffionis n n. folúm obligare in extrema nece(li- rate, fed eriam extra calum neceflitatis quoties pru- denris vitijudicio ycenfetur medium neceflarium ad cuitanda peccata. Ira Nauarr. in fumma cap.2. Lud. a Ce/faraugu3ta Tom. poster. a Difp.IV. Sea. H. A $59 y ¿E Íttatis, quía amicitía non yno tantúm,fed pluribus. aítibus conficmatur : 8 idem dice del contritione:ficut etiam preceptum recipiendi Eu- chariftiam obligar ad plureis recipiendam extra cafum neceflitaris. quam fententiam probabilem elle (npra docuimus agentes de contritione. +. - Secunda concluñio. Preceptum diuinum cono 14 feffionis obligar per le, quories elt cafusextrema neceíliraris. Ita communiter Doétores, $ ratio et, quía hoc praceptum ell affirmatiuum ; ergo quamuis non obliger pro femper, alfignari tamen deber aliguod determinatum tempus huias obli= gationis; ergo faltem in calu neceflicatis erit pra - ciía eijus obligatio. Ex quo fit obligare in articulo mortis; quís autem fit articulus mortis, dicetur infrá. Fit etiam , quando quis commitrit pecca- tum alicui refcruatum, cui nifi ftatim confiteatur, futurum elt vt poltea in vita adimpleri non poflit praceptum facramenti; tunc enim obligare etiam per le: et enim ille calus extreme necellitaris: quod intellige ve-locum habeat , quando intel. ligir le non tantúm non habiturum copiam fu=. perioris cui peccarum elt releruarum ; fed quód omnino non erit copia alterius confelloris: quia cúm in mortis articulo non fit cafus aliquis reler= uatus , necelle elft ad verirarem huius doétrine, ve omnino non fuppetat copia, non tantúm fupe=- rioris cui rantúm referuatum eft, led eriam necal- rerius facerdotis : quod conftat ex eodem funda- mento , quía tenetur aliquando confiteri naétus idoncum confellorem;8 in hoc cafu illud elt viri- mum tempus vitz in quo adimpleri poteft hoc preceptum. Vbinora, hanc neceffitaiem yrgere toties quoties aliquis lapfus fuerit in peccatum: mortale , codem morbo perleuerante, eo quód fit: lacramentum reconciliarioniszitayt (i quis lepein morbo periculofo lapfus fuerit,etiamíá femel con- fellus fuerir,tenetar iterum pracepto divino con- ficeri, obligante in extrema. necellitare: in quo differt a precepto Euchariltiz, que ( femel in- choato morbo fumatur per modum viatici, ¡am larisfaétom eftilli precepto, 8£ non tenerur am- pliús poltea recipere, quamuiseodern morbo per-. feuerante poltea peccer mortaliter, 8 confiteatur. . Terria concluño. Praeceptum diuinum confel- fionisjadhuc extra calum neceflitaris, obligar, vage tamen, 4 indererminate ; prior pars colligitor ex Tridenr.lefl.14.cap. s.his verbis.NVeque teranenfe Concil.Ecclefía fatuityur Christi fideles confi- terentur quod inre diuino necefarium, có inStituum efje intellexerat ; fed vt preceptum confeffionis faltem femel in anno ab omnibus, ct fingulis,cum ad annos difcrerio- ms peruens/Jónt ¡mplererur. Haétenus Concilium, in quibus aperre dicit iure dinino praceptam elle có- fellionem, 8: Eccleiá folúm determinalle tempus. Dices ,verba Concilij intelligenda ele de prz- cepto divino per fe obligante in cafu necellicaris, 8 non indicafle aliam neceffitarem huius precepri extra necefficaris cafum. Contra primo, quia ineo cau iam eltdeterminará tempus jure diuino;ergo non potuirt Eccleña (taruere vt obligarer Úngulis annis;quando enim preceptum,d tépus praceptis ¡ute divino confrituta funt,non poflunt ab Ecelefía mutari;ergo; preeceptum illud divinam confitendi inexuema necellitare, non elt redaGú ad anmuam | | BBb confeflionem. enim per La- Trident.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz