BCCPAM000545-5-19000000000000

" ¿58 Tractatus XX 1 V. DePoenitentia. Neétaciom abltulifle eum Presbyrerum' deputa- tuin confeffionibus audiendis, eo quod vel e violauerar fecrerum,vel imprudenter foeminz lua. fear, ve reuelarer ad fui confulionem. Etiuxta hanc interprerarionem inteiligenda fun: ¡lla que dicunt hiltorici, reliquifle vnumquemque Con- fcientiz luz ad communicandam:hec enim hunc fenfum habent, vnicuique deinceps liberum fuille aliis Presbyceris confiteri, eiufdem tamen Eccle- liz , 8 non tantúm apud depuratum : fecit iraque liberam poteftatem elígendi confellarium : vel prohibuit ne de aa lecrero confeílis , agere- tur publica farisfadtio, $e wnumquemque reliquit, vt in occulto pecnitentiam impolitam impleret, fiquidem peccata oceulte confellus fuerar. lraque ex Nectarij facto contra huius lacramenti necel- á litatem,nibil colligi poteft. 6. Secundo obltare videntur nonnulla teftimonia Chryfoftomi, in quibus plane videtur rejicere ne- ceffitatem confellionis, 8 foli Deo elle aperienda Chryfoft. , peccata,tom.I, homil. 2. inPlalm. 50. ibi. Dicito tidie in anima tua, non dico vt confitea ri cum feruo tuo, fed dicito Deo. Siwilia docet tom.2. homil.4.de Lazaro. Sed nec hec teftimonia quibús valde rriumphant heretici aduerfantur. Relpondetur enim in primis ,cú in aliis in numeris locis Chry- loftomus egregic de confelffionis neceflitate lo- vutus fuerir!, non ell cur de eiús carholico feníu dubitemus. Aligui dicuar ¡bi prohibere peeni- rentiam publicam, 8 -confeffionem publicam de peccatis occulte commillis, que fine pudore , $ aliorum exprobratione dinulgari non poterant. Huic tamen expofitioni obftare viderur , quod Chryloftomas confelfoni que fir hominibus,op- ponir cófellionem que fir foli Deo,8 inanima in- trá confcientiam poenitentis; ergo videtur exclu- dere omnem confeflionem que fir hominibus, live publicam , ue privatam. Refpondetur, illam _confeflionem fieri loli Deo, non quia non fiat etiam homini, led quiaibi Deus, ££ homo confti- tount vnumtribunal , 8 dicuntur ibi peccata ge- . renii vices Dei, non homini, Secundo relponderi porelt, Chryfoltomum ibi loqui de confeflione ex: ra tempus precepti : vnde dicit fe nolle eo tem- porte quemquam cogere ad confellionem,; elle ta- mén tunc, Ícilicer extra tempos pracepti, vrile confiteri quotidie Deo,$ examinare confcientiam vbi tine telte, line erubelcentia, 8¿ probatore, tam facile peccara Deo ca cognolcenci manifeltari »ofunt. Tertió obltare videtur Ambrohus lib.10. in Lu- cam duobus in locis. Primws elt in his werbis , Pe- erus doluit , € flemit , quia erranie vr home non inue- nio quid dixerit ,inuenio quod flenerit : lacrymas eivs lego , farufactionem non lego. Vbi ali jlegunt confel- lionem, $e habetur in cap. Petrus volwir, de Poenit. dilt.1. Secundws locus eltin cap. lachryme , eadem _diftinct. lachryme lanant delitum , guod voce pudor ef confiteri, Relpondetur ad primum teltimonium, fi legator , fatisfadtionem non lego ; eo nomine . 2 igere accufationem peccati,vt conftat ex ver- 7 Ambrof. precedentibus : (1 veró legatur, confeffionem non lego, vere dixille Petrum lauarum efe a pec- cato vi lachrymarum : quia tunc nondum eratin- ftitura confeffio. In lecundoloco Ambrofius agit de iuftificatione y que fit extra facramentum, 8£ quando non vrger tempos precepti, in quo cafu lape contingit,vt ahtequam quis accedar ad facra- mentum, jam Át iuftificatus. 8, Denique obiiciune textum in cap.vle.de Poenit, da efi Apoñtoli institucio, ve confiteamur alteruerids dift. 1. vbi Theodorus Cantuarieníis Archiepilca: pus. Quidam Deo folummodo confueri debere. Deccata dicunt, vs Graci: quidam vero facerdoribus confite da effé percenfent ; ut tota fere fanéta Ecclefia: 9 vtrumque non fine magno fructm intra fantlam fit Ecko fíam. Relponderur retinendo letionem algar an que apud Grarianum extar. nam ledio core: decreti Gregoriani diuería eft. (T heodoruí tek re duas opiniones de confelíione, $ ita eas00 ponere,vt prima verum habear in confellione pe catorum venialium , 82 earm lolummodo Deof polle : eos aurem qui incideruntin mortalia, lel re confireri lacerdoti. Hancinterpretationem Q ligo ex illis verbis,Deo qui remifJior eff peccata na) confiteamur, 6 hoc perfectorum eff. 8 infra , Conf ivague que foli Deo fis ,quodefhiustorum, Tolti autén Si perfeCti venialia rancúm peccata habent, ¿que cúm non lint materia nece/laria confellión: s, fol Deo cum fruétu manifeftantur : mobá altem ins quit , guia fcilicer longe fumus 4 perfectione, [ qu 2 peccata nostra. Quos, es quando obligo praepru dininum confeffion. y | DN Rima conclufio. Certa fide renendum lt, 10=*> A Lúm eos qui Baptilmum fufceperunt , obligaris quare infideles eo precepto non tenentur, dc 1deo* dum non fufcipiunt Baprifmom,nullum peccarumt committunt non confitendo : in quo decepri fun? ex antiquis Scholafticis non pauci, Scorus, Adria- * nus, Ricardus, Angelus verbo Confeflio , % Syl- uelter, fed iam horum Dottorum fententia nulla: probabilirate defendi potelt: oppofitum enim elf: difinitum in Tridentino. nam fe. 6. cap.14. 8% felf. 14. canon.2. definit,Poenitentiz[acramentim veré dici lecundam rabulam polt náufragium;er go non obligar nifi lapíos pot Baptilmum. Ide conftar ex eadem lell. cap.1. ibi: Sacramentam Po nitentia collap/is poft Baptifmum , beneficiar mort Cbrists applicarur. Sz cap. 5.1bi: Omnibus s/tB ptifmum lap/is iure dimino nece Jarimmn. Secundo pk barur ratione delumpta ex ipío Concilio, q cúm in eadem (elf. cap.2. conftivuit difcrimen ter Baptiímúm , 8% pecnitentía 1, dicit, Miniftre Bapcilmi dc E, e Md di A i non elle iudicem :at vero Miniftru Peenitentiz efle iudicem ; 8c reddit rationem,gA Ecclefsa in neminem indicinm exercet , fi qui per B prifimi ¡anuam! fuerie imgreffus. Ergo facrament Peenitentiz obligatio non extenditur ad Inf les: alias iudicium exercerer Ecclelia in cos quis foris lunt, 8cin eo non differrent Baprilmus¿ 80 Peenitentia, | 0 A Obiicies , quia precepta diuina ad omnésex- rendi poflunt,cúm,Deus imponere poflicomhibas E obligationem) ergo etiam infideles obligabitpra=' * ceprtum diuinum confeffionis , ficut obligar pre=" ceptum diuinum Eucharifti. Relpondetur, nos,” non negare Deum obligare potuill 3 inhacles. Lear non obligalle:idque colli gio ex inftirurione” | huius factamenti , 8: Baprilimás quan a. ; Eds AS rat Eccleña. Neque elt ead m ratic de Euchariftiz. Fatemur enim eo obligari nam nóndum baptizaris , neque credentibusdl Ctum elt Loan. 3. iff madacaueritas carnem Juy » a 1, 820, Et ita niú laborent ignorantia muincibilh ; , at] A Mi E

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz