BCCPAM000545-5-19000000000000

552 TraétatusX X1V. DePcenitentia. ciens motiuum huius precepti, fequererur,pecca- rorem eo iplo quod peccauit,teneri ex przcepto ftacin ad reparandum damnam , quod fibiintu- lir per peccatum. Sequelam probo y quia quicum- que tenetur ex preceptoad reparandum damnum bi , aut alteri illarum , incipit reneri eo iplo quod damnum intulit : ergo, cúm ad hoc nonte- neatur peccator ftarim. poft peccatum , ve infra dicemus ; Áignum ell non teneri ex precepto ad reparaudum damnum (pirituale fibiillatum per peccatum. ] 68. Quare verius mihi viderur ex duplici capite, , feu motino ,peccarorem teneri ad contritionem. Primum eft , quía tenerut reconciliari cum Deo. Tra Vazquez dub.4. € probatur É quía ratio ¡pla dictar, vr qui Deum offendimus , teneamur illi re- conciliati; 8cin eius amicitiam tedire ; arque ad- có tenemur ad dile tionem Dei, per quam illire- conciliamur ;ad quam diledtionem fequitur dete- ftacio peccari. Secundum motiuum elf , quía pec- cator tenerurimpedire malum damnationis xrer- nz. quod licoltendo, quia hoc preceptum per le folum obligar , quando imminet periculum dam- nationis zterne , vr infra dicemos : ergo fignum elt hoc preceptum ideo obligare , quia homo te- netur aucrtere 4 feipío malum damnatiónis prer- nz. Confirmarur , quía homo renerur impedire proximo damnarionem eternmam ; ideoque pue- rum in periculo.mortis conftitutum , teneturba- prizare, 82 adultúm conftiturum'in codem pericu- | lo,8 petentem abfolurionem modo debito, tene- rurquicumque habens ad hoc poteltarem, ablol- ucre ; ergo teneruir eciam quilibet homo auertere a le iplo malum damnatiovis zrerng: quia dam- ¿40 mum Ípiriruale quod. quis renetur proximo impe- dire,tenetur guoque impedire ibi ipfí. Ex quo fir, 1511 ¡hominera omirtentem adimplerionem huins pre- 11 Meepti,per le loquendo , uplici fpecie peccati pec- care ¿Ícilicer peccaro omiffionis repugnanti cha- rirari, erga Deum ,.cui negligir reconciliari , de petcato omillionis repognanti charitati fuiiphos, negligendo faluti fue eternz profpicere, 69. «¿Quibus adde, hoc etiam preceptum pertinere ad habitum: qui diciporelt mifericordia hominis erga fe iplum;Gue hoc habitus a charitate propria i differar , fue mon. Et probatur ex Ecclelalt. 30, perl. 39: AL ferere anima tua placens Deo, (5 congrega cor tuum ) 4 fanttitate. ¡id eft, collige cor tuum per iultifica- tionem, Deinde ex Auguít, in Enchirid. cap.76, Qui auem,inguit,eecmo/juam ordinate dare vult, 4 fe ip/o deber incipere,)' sam fibi primurm dare; 8% poft- ca lubdit, hoc quod ef interiora mundare, effe quam- dam eleemofjnam, quam fibi homo primitms deber dare, Idern docer DT hom. quelt. 84, arr.s. vbi ait. Re- guirit etiqm spfa mifericordia ordinata vt homo fub- neniat peonitendo fue mijtriz, quam per peccatum in- EHrrit, hl qe Y ñ3 7%. Ad primum contraria (ententiz relponder opti- mé Vazquez dub. 3, non oportere omnia prace- a continerti in Decalogo.. Nam pre- ceptum fidei,8 preceptum eleemolynz, in Deca- logo pon Continentur : imó neque preceptum charitatis.Nam primura preceptum Decalogií non eft, Diliges Dominum Deum tum ; led, uni Deum cole; Et quamuis concedamaus , hoc preceptum re- duci ad primum , non lequitur quód intendit pri- io ma fenrentia:i Nam Pat ero illo, Alon occsdes, non precipitar homini, vt le iam mortuum ad yi- tárn rcuocets led prohibetur ne [e iplum occidat; atque adcd non precipicur illi , Vt damnum quod jam incurritya le aucrrar , fed ne (ibi NOU Pm num inferar, 8 confequenter illo prec > o non pracipirur homini, ve damnum mortis Ipiriruas. lis quod jam incutrit, 2 le auferar. Adfecundum refpondetor , hominem ad verumque tengri ex precepto charitaris , vel milcricordia en My a E os B sy A ipfam.: Bid FER E, bin Ae fcilicer Religiofos. Ira D.Bonauent. in 4. diftinér 17.2,parte arr.2, quelt. 2. quia Religioli prof $1 E quod decens de congruum (ir, non recte colligitue przceprum. O Alij docuerunt ,teneri peccatorem ad contri-* 7 ía o a. A A tionem , quoties peccata memoriz occur lía. Petrus de Soto leét, 13. de Poenirentia, quia pr + , AE LL non Occurrunt, excularur per accidens ab obligs 2 «+ E el E tione,ratione naruralis inconfiderantiz;a qua non y Sed hoc fundamentum fupponit primam fenten- E tiam , Ícilicer ftatim polt commiflum peccatum te- neri peccatorem ad pornirentiam. A Abi Jocent , ecli hoc preceptuim non obliger. ftatim polt commiffum peccatum,obligare tamen! omnibus dicbus feltis. Ira Viguerius im lumina; cap.16:Cano 3.parte relcét; de Poenitencia. Done nicus Soto in 4.diftinA..:7.que(t.2.art.ó. quia dies; felti dicati fime ad colendum Deum ; arque adeo confentaneum elt rationi, ve in illis Deum Í J e omnia diligamus , 6: 11li reconciliemur. ed 106 fundamentum eodem vitio laborar quo | dentia quia non eo ipío quód aliquid eft gruum 8: decens,Engendum ell preceptum naty: rale quo precipiarur:quare ex eo quod congrnun (st,vt diebus feftis,.8e dicatís ad culcum Dei. plug diliganios, vt fc melids lam colamus ; non obí allerendum elt, efe preceptum naturale de ha dico RRA 0 Alij dixerunt,obligate hoc preceptum quando Reipublice ingruit magna calamiras. lta Adria nus 11m 4.quelt, 3, 8 Nauarr, in fumma cap num, 27. Quia in diéto calu confonum.clt ratios ni, yt ¡oremus Deum pro bono Reipublicaate que adeó tenemur nos emundare a DECCatO , Y e oratio noltra fit accepta Deo ¿$2 exaudiart, Sed hec fententia licur precedentes ,ex eo qui dl oc 3 fit congruum , 8 decens:, conatur. de e prace- 07 > E IA e de al A' P. 47 A ptom naturale, A A Y E Prima concluho. Preceptum contrition! co tempore;quo elt in (tacu peccatl. e

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz