BCCPAM000545-5-19000000000000

42. 43» 44- Trident, primo inftanti; (ic in eodem porerit perfecte dole- Amos5. 8z ne forte dum miuus volumus, ne habeamus etiam arta concluño. Neque requiritur dutatio temporis, ve contricio fitfuficiens ad delendam am. Probatur,quia contritio elt vltima dif; po-, fitio ad gratiam : ar vltima dilpolitio non prece- dit formam in reali duratione. Preteréa, quia ficut y: homo diligere Deum fuper omnia in re fuper omnia : alias lequeretur ,polle fieri vel quis habens peccerum , haberer veram contritio- nem , 8 moreretur in illo intermedio rempore, damnaretur : quod elt ablurdum, Quinta conclufío, Ad valorem contritionis ex- tía lacramentum, non requititur examen $2 reco- gitatio explicita fingulorum peccarorum in par- uculari, led fufficit ve homo feratur in omnia formaliter , 82 actu exprello de illis dolendo. Ira Prepolitus dub,7. Lugus difpar. 5. le4.7. Proba- tur , quía ex confuía conlideratione vita preteri- tz, potelt quis dolere propter Deum fumumne dile- ¿tum, ac firmiter proponere vit emendationen, quamuis nullum peccatunvin parriculari conú- derer. Conftar eciam in articulo motris , quando. non pofler haberi perfedtior, notitia peccatorum, polle tali poenitenti ablolutionem impendi. Nec credibile elt , Magdalenam , vel alios fimiles pec- catores,recogitalle ita in Ípeciali Ípecies 8 nume- rum peccatoraimn prius quam ialtificarentur : ergo lignum elt, dolorem de peccato confuse confide- rato, polle lortiri rarionem contritionis; á in pec- carum feratur fub contricionis motivo. Per acci- dens tamen aliquando,oportebit ea in Ípecie cón- fiderari ad remedia apponenda , vel ad reftituen- dum, 8c. Quod lí Miden: pau- cis quiinfpecie loquuntur,contrariam fententiam rtencanr, certe loquuntur de examine , 8 deco- gitarione in ordine ad confellionem. Per quod ta- men non nego, ín praxi vriliflimum efle peccara in memoriam teuocare , ad perfeltiorem contritio- nem habendam. A Sexta concluño. Longé probabilius elt, dolo- | rem de peccato proxime ad ¡uftificationem diípo- nere, quoties cum contritione in primo cias in- ftanti reali,reperitur. Probatur, quía in diuinis li> teris promittitur venia contritioni,que promifcue fumitur pro deteltarione , 8 dolore , 4 pro vtro- que fimul. I(ai. 30. iuxta Septuagint. Cum conuer- fs ingemuería , tum faluws eris. Quo teltimonio vtitur fanétus Leo in epiftol. Decrer. 91. 8 loel 1. Scindite corda veftra, (5 non vestimenta veftra. Vn- de Tridentinum diflerens de contritione abítra- hente perfeíta, $e imperfecta, dicit elle animi dolorem , dz dereftarionem de peccato commillo, Et tandem,quia in hac vita vix,aut ne vix¡quidem, oteft deteltatio illa fine dolore iíto reperiri : pro- Dabilifimom ergo eft hunc dolorem proxime dil- poneread iuftificationem. SD ; Septima conclulñio. Propolicum vitandi omnia ¿mortalia, quia diuinx bonitari graulter oppol- ta, quando coniungitur Contritioni > vel amoti, vel vrrique, dilponir proxime ad iuftificationem, Probatur primo ex facra Scriptuta , vbi promitti- tur venia propolito noux vitz lla, is Ezech. 17» pe alibi, Secundó ex Tridentino (elf 14. cap. 4. vbi nomine contritionis qui pro- ximé difponúunt ad jultificanonem , ait. Contrs- rjonem efe animi dolorem , ($ derestationem de pec- cato commifJo , cum propofito non peccands de casero. Ec paulo póft declarar fanta Synodus , contritio> Lud, 4 Cafaraugufa Tom.poster. nem non [folúm ceflationem 4 peccatis, $e vite nouz propolitum ; led etiam veterís odium : o : o FANS 1 E tinere. Dixi quando coniwngitur contritions rs , vel usrique ; quía non audetem affitmare , polscuin núunquam commictrendi; lerhalem pam, line diletione, aur contritione , elicil peccatore fuorum Ícelerun inuincibiliter vel oblito ,illum proxime difponere ad iuft fe SN M] E t tionem qua licer plarimi hanc queltionem at- EN tingant , partem allertiaam nullus alferic, nec ex: Scriprura , 8: Conciliis , aut aliunde ,poreft fumi' y pocas > 8 licura Tridentino deteltatio appel- arur contritio , $e numeratur inter adtus ad tufti= cum dereftatione vite prioris; precipitur enim, faciamus nobis cor nouum , 3 recedamus 4 noftris pefimis , 8: vias Domini rectas faci, bet propolitum,led vire nouz ; propolitum aurem vite nouz relationem dicir ad viram veterem dif- plicentem. a | | á Ex his infero,timorem peccati,odium ciufdem, gaudium de ablentia peccari,aCtum orationis, feu poltulandi veniam pro peccatis:, non difponere proxime , S vltimo ad iultificationem ¿a nulli illorum faéta ell ¡uftificationis promiflto. Vnde contritio,dilectio,8c dolor,qui proxime, 8 vltimo * difponunt,non tam id faciunt ex fua narura,quám exlibera Dei inftirutione. : A. A: > Quomodo penitentia , feu contritio , camfez remi/ftonem peccati mortalz. Ac difficulras latis explicata maner fuprá in difputatione de juftificatione; tamen quía ell propria huios loci , ideo iterum conabor eam ampliús explicare, Et prima (ententia tenet, pec- cati deltruétionem a contritione caufari phyfice efficienter. Ira Ledelma 4. parte quelt. 27.att.4. Secunda contritionem eflé caulam formalem ex- pulfionis. ita Vazquez 1.2. difpur. 203. Tertia contritionem (gli elle difpofitionem ad remif- lionem peccati,vel le folam,8: ex nárura rei, ficut calor adexpulfionem frigoris , vel ex inftitutione AT MS : Prima conéluño.Contritio non e(t cauía phyh- ca clio expulíonem peccati. Probatur , quia forma non expellir aliam efficienter , niñ phylce producens in fubiecto formam:, aliam phy(lce in- compollibilem cum expellenda, vt conítat ex phy- Íica : (ic enim ignis per phylicam efhcientiam tra- dita ligno frigidirarem,dum in eo eficienter phy- ficé inducir calorem : fed contritio non producit phylice formam cum peccaro incompollibilem, nempe gratiam,aur chariratem 5 hz entm non ab aétibus, fed a lolo Deo phylice producuntut:ergo. Aña.1 " Obiicies E >. A F aciamus. Et fimili modo [intelligendum elt Tridentinum, non enim dicit ,contineri in contricione quodli- % i 1) 4 p. ml , ; ms * $ A 4 ba, Y 1 2d "¡UNION . j lA dl $14 o ¡ Á 46. ds! e * 1 h Y f ) ah min do! o 1] j e EE ' Ús 4 de! 4. ; $ E | . q 47. ni $ 1 - A x ] . A , ? 48. * 4 % 4 4? E 7 eE: q h As 4 i sl j A ñ ba p . . y y Po Ad W E

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz