BCCPAM000545-5-19000000000000

52. 53 lamirle harorali nora : ergo conclufio illa de fide estenon poteít. Maior ab omnibus admitticur,quia mando vna pramifla ebeuidens, Se altera proba- bilis y conclutio eft probabilis: 8 quando vna elt defide divina, 8caltera folúm de fide homana,con- cluño ex illis deduéta non eít de ide diuina :alias' fieti poller , ve concluño efler certior premillis, quod elt ablurdum:quiaifeníus conclulionis pen» det in certitudine a fingulis pramniílis ; ac proinde nequit efle cercior, quám fic queliber premia tum: $ confequenter neque alfeníus ¡lle porelt elle alleníus fidei, quia iam cerrior efler , quam allenfus preamille lumine naturali notz : ficur fides certior eft, quam queliber cognitio fcienti- fica naruralis, Secundó probarur, quia reuelario virtualis, feu mediara tantúm , nec caufar tantam certitudinem, guántam reuelatio formalis , nec eft fufficiens ad alleníum fidei : quod fic oftenditur,quía reuelatio illa non oftendit vírtualem continentiam vnius in alio; hanc enim manifeítar euidéntia naturalis, quia ille aenfas per le pender ex principio cui- dente illa autem cuidentia non conferr tantam certitudinem , ficur reuelatio divina: ergo aflen- Íus inde produétus non poteft elle tam certus allenfus fideizaliunde veró omnes affeníus fdeide- bent elle que certi 8 infallibiles, quia prima ve-. ritas que elt ratio alfentiendi , 2qualis eft in om- nibus: ergo renelario illa virtualis, neque caufar tantam certitudinem , quantam formalis ; noque fufficiens elle poteft ad aenfum fidei.Tum etiam, via cúm talis concluño non fit in le reuelata,non lacio immediate , 8 per le expremifla reuela- ta,fed folúm mediate $ per accidens rarione alte- rius premillz naturaliter cognire : nec poteft par- ticipare certitudinem reuelationis niá ratione có- fequentiz , fue quia fequitur ex premilla que a Deo non eft reuelara : ergo non 400 magis elle a Deo teuelara, quam hec. Confequentia e(t mani- . fefta, quia non poteft participare efle reuelatum, nili ratione illarionis, 8 euidentis conlequentiz ex reuelaris : led hanc confequentiam nequit ha- bere nifi mediante propofitione non reuelara : et- go non magis participar efle reuelactum., quam hxc id participer: ficut dicebamus de conclulio- ne que fequitur ex vna premilla (cientifica Se al> tera probabili, que non poteft > EC certi- tudinem prioris ¿nifi mediante fecunda,ac proin- de non potelt elle cerrior illa. | Obiicies primos, quia multa funt de fide que in fe non funt reuelara, fed propter illationem necef-” lariamex vna premiíla de fide, 8: altera narurali euidenti, v. g. Chriftum elle animal racionale, € conftare corpore 82 anima, quod ramen non co- gnofcitur nifi ex vhapremilla narurali cuidenti, Item qui baptizat infantem de: fide credit illum elle in gratia , de cuius Baptilmo illi conftar eui- dentia naturali, quia cuidens illi elt infantem non ponere obicem,8r le conficere veram Baptifmum, quia de [ua intentionecerrus et. Preereréa Petrum elle conceptum in peccato eft de fide, quod tamen deducitur ex hae premifla naturali, Petrus elt ho- mo. Denique, quia'peccator fide credit le non ha- bere gratiam apud Deum , quod ecuidenter colli.. gitex affeótú quem haber ad peccatum. Relpon- detur prenotando cum Agidio , di/p:9. dmb.g. du- Pplici modo vnam propolitionem pofle inferri ex alia. Primó immediaré ex vi Ggnificationis , Íiue quía illa vicrute idem fignificar quod hzc, v. g. Hzc propolitio: Omne animal e(t corpus, virtute «humana, q ES M1 - Áignificar hanc: Homo eft corpus , quia homo ef aliquod animal ; ac proinde quando. hec ex illa inferrur , propric non infertur vna. res, que yna propofitio exalia , nam , ua prediót= propo- htiones verbis 8z marerialiter differant, nihilomi- -nus formaliter ratione ciuídem figuificationis, funt vnum 8 idem , quia candém rem fignificant, 8c folúm ex ignificato generatim Mao ab tur idem Ípeciarim fumprum. Alio modo politio porelt inferri ex alia pracisératione con- nexionis inter vtriulque fignificatum, v.g. ex hac: Chriftus et homo, infertar ergo Rio | fibilis : non vi fignificationis,quía prior non (ig ficat fecundam , led quia rifibilitas habernecella= riam connexionem cum natura humana tanquam os PE necellarió cam conlequens. Ex quo pa- ter folutio ad argumentum. Omnesillas propo(- tiones elle de fide, quia omnes.illa immediate ex vi fignificationis idem fignificant ; v: g; Chriftuma elle animal rationale , 8 conftare corporei5ani- ma, quia Íunt partes quiddiratiuz hominis »quhid- ditas PP. Oe nificatur $ re - cum re ipía, neque ad illacum af pta ecel. larius io ,niá tantúm apprehien Lo ditatiué terminorum : 82 eodem modo philolo- phandum eft in aliis exemplis in argumento ad> duttis. Ea veró que folúm fecundo modo edu- cuntur ex reuclatis, non funt de fide, fed lolúm concluliones theologicr. 0000002 Obiicies fecundo , quia qui negarer illam pro- litionem , Chriftus et múbilis, puniretor vt hereticus : ergo concluño illa et de ide. Refpon» detur,qui negaret hanccóclulonem íi elér Theo- logus , meritó puniretur,, quia prafumererur he- reticus, crederetur enim potius negare obícutum, quám euidens ; quamtumcunque enim dicerer [e credere Chriltum ele hominem,cenfere veró non elle -rilibilem omnem hominem , non efler ei cre- dendum, fed ¡udicandum ab illo non negari pro+ pr in Philofophia notam $ -euidentem, + Obiicies terció ; quia multa proponuntur nobis MISA YN bh . -_ab:Ecclefia credenda fide divina , que: tamen Íci- 54 $5. mus nón elle 4 Deo réuelara , nifi mediante hoc difcuríu : quidquid diffinitur ab Ecclefia eta Deo reuelarum; led hee funtab Eccleña diffinitazergo Cuius minor eft lumine naturali nota Maxime iis, qui Conciliis interfuerunt. Relpondetur , quod quamuis per illum difcorfumcognofcamus cas res efle reuclatas ac de: fide ¿mon tamen funt de fide propter talem difcurlum:,meque fides noftra niri- tur illo difcurfu y fed folúm iodicium pracedens fidem : rario veró formalis aflentiendi foliúm elt, quiarcuclare unto oc ia iia e - Denique obiicies , quia fide:diuina credimus Chriftú inmhoftia veré contineri:alias nó pollemus abíolute, fed folúm. dl oibicion: eum adorare; 4ed fides hc fundaturin hoc difcurfwOwmnis ho- Sia .rite confecrara continer Chriftamy béc: eft talis : ergo heec continer Chriftum. Minoraútem eftlumine naturali nota ei.,qui vider Sacerdotem Hhoftiam confecrantem. Refpondetur, yt quis ho- ftiam ablolure 8: Áiné conditiont:adorer , fufficere quód moraliter certó Íciat eam elle confecratam; hxc auteny cognitio fufficienter habetur ex fide o non occurrit ratio dubitandi de contrario; difcuríus autem ille non elt ira cuidens ac certus , quin poflit ei fubele fallum cúm om- nino certum non fit confecrantein efe yerum fa- cerdotem , aut veram habuile intentionemcon- fecrandi:

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz