BCCPAM000545-5-19000000000000

nta 16. z A y y e A 27. TA i : ide í a Ey] "a 1.Cor.s. 4 28, ie TIA i Vo AN y Do mi al | MN » 4, | ; fe AE A _S E Pp 30. $16 Traétatus XXIV. DePoenitentia. elle auxiliarorem beneficum a quo homo poflir fpetare; neque rutfus cum eo polle iniri amicitia, quia communicario Dei com hominibus excedic rationem naturalem. Virtus enim cuius honefas fola ratione narurali deprehendi poteft , acquifita eltiverbi gratia,virtus temperantiz acquilita,ideo 2 Theologis talis appellarur , guía mediocritas ci- bi, 8 potus ex incenio cd: falucem, 8z decenter le habendi ad proximum, hoc eft,ne gra- uentur corda noftra crapula,aut ebrierate , non ef honeftior actio, quam que ratiorie narutali attin- gl pofír. AO | Concluño eft afirmativa , quam docent com- maniter Theologi cum D. Thoma in hoc loco art.s. Se probaror y quia motiuum ex quo operator poenitentia, non poteft innoreícere line reuclatio- ne fidei; cm ergo actus pornitentiz fupponat el lentialiter atun fidei virtutis theologice , ne- cele elt iplam poenitentiam efe virtutem infa- lam. Antecedens probatur,quiaintentio compen- landi peccatum non potelt haberi ne fide Dei re- muneratoris.nam quí intendit compeníare pecca- cum, intendir placare Deum , 8 iplúm felteread mifericordiam ; hoc aurem non potelt intendere, nifi credar Deum placari eontritione peccatoris, Se largiri veniam peccati intuitu poenitentiz. Conftar autem hane recognitionem 82 idem, non pofle haberifola ratione narurali. Secundo probatur , quía illa intentio peeniten-' tis (pecialis non porelt heberi fine actu fpei virtu- tis theologice , quia intenrio efficax placandi Deum,non potelt haberi fine [pé confequendi ve- niam,iuxta illud Pauli 1.Corinth.9. Qi arat,in [pe deber arare,ó quí tritarar in fpe fructas percipiendi, 2 Obiicies, guia motiuum ex quo operatur hec virtus , fola ratione naturali deprehenditur elle honeltum:ergoipía nonelt virtus infula. Antece- dens probatur,quia intentio dompenfandi Deo per dolorem,8z difplicentiam peccati , efthonefta, 8z folo lamine naturali,abundé cognoícitur honeftas elos, quia extra dubiuro honeftum cft, Det ira- tum placare per pornitentiam,8%z ratio natoralis af- fequitur placari pofleshocenim cognouerant Phi- lofophi Gentiles fine: reuelatione Spiritus fanéti, Refpondetur,Philofophos Gentiles etiamíi exi- ftimauctint Deum placati per poenitentiam, non fuifle aflequutos excellentiam pornitentiz Chri- ftiane;hec enim intendir placare Deum, ve homo reftituaturin ejus amicitiam per veram renoua- tionem cordis,8c eradicatiónem peccari ; Gentiles vero nitebantur placare Deum ad efeótam tan- túm redimendi temporales poenas, quibusa Deo puntii timebant; nunquam auter intellexerant ex poententia oríri veram mundationem animi, per infulionem Chriftiane, ez inherentisinfidie; quod doété annotanit Dominicus de Soto In 4. diftinét.14.queft.2.2tt.2. quem lardar Vazquez; 8 merito. ¿¡Deinde fequitur etiam neceffarió, num pebni- centiz (pecialisnon inueniri Gine FeQu charita. tiszac proinde non elleatum virratis acquiíite, quiaintentio compenlandi Deo, ebaffedtas ef. cax hominis intendentis re ipf compenlationem exhibere: led non elt aliúd medium ad compen- fandum Deo peccatum, preter dolorem quem di- xImus efle adam charitaris:ergo qui haberinten- tionem fpecialis poenitentiz, cogitur clicere dolo. semillum, vel defiftere 2 priori voluntate. Pater confcquenria, quía intentio efficax finis depen- dentis 2 medio ynico y Cogitacceptare mediurt ¡l- >» Pe pS : E o. E .7 A ER AN EE lud,fi perfeuerandum eft in ea intentione; qu a com illo medio non apparear rarionali,imó parida $ refplendeat rota vrilitas ad finem,non poteltrelpie, * ciab intendente finem, quin cligar mediumillid Ex quo infertur , contrarium (bi cfle Duran | PB dum in 4.diftiné.r4.que(t.2.dum ex vna parte df firmar , poenitentiam elle virruvem acquilitam; $e ex alía docet,fupponere imperium virtutomthcos logicarum, quia, vepraditam eft,honeltas' rt tis acquiíite latis innorefcit rarione natural va ol proinde virtus acquiíita ex lola directione lomik naturalis operari porelt. SE. cruo” 1H ] Quoduam fit fubieótum penitentie, Y +) ARAS 3 Ac dificulras haber locum in communi le * centía, quod peenitencia fit virtus fpecialis; nam qui dicant dolorem de peccatis elle affcáram generalem omnium virtatum , facile l e «pedi mi ab hac difficuliate ; dicunt enim poenitentia noni elle affíignandum vnicum fubicétum, Ed mula plox, juxra exigentiam virtutum , ad quas perti e dolere de peccatis. Mr Er quidgm 6 loquamur de proximo to Dy Thom.cum communi Íchola cogitur alfignare vos o pa . - . LA É Se %) luntatem pro fubieéto poenitentiz, eo iplo quod affigna: illam tanquam virtutém [peci m quía %s virtus pornitentiz elt pars proteltariuaioltitiz y o voluntas ef fubicétam omnium ao continencur fub iulticia. Preterca,quia actos fp des cialis poenitentiz eftintentio vas 0 peca catuimzintentio vero aítus voluntaris ef. 3 Difficultas ergo. procedit de fubietto remoto, videlicet hatura-creata fubltamiali, ratione, 8 li- berrate predita, nimirám an hac virtus fuerit in E Chrilto Domino, in Beata Virgine, in primis pa/É rentibus in tara innocentiz, $e in Angelis viaros ribus,tum etiam in Beatis. ES + Ñ 4 e A 7 ar. y Ep) , Al Y ON 4 negandam habitum , eft Po q , velnon re- AQ 1 actus: vi | tus , ne Ido + ú ve "| > + , : . a . bilewm. e 00 Mi > Prima conélulio. In Chrifto Domino no virtas poenirentie;probarar ex tepula fupra.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz