BCCPAM000545-5-19000000000000

dd Tratatus X V. De Fide. imbe. Cofirmatar fecundo, [que adlalis.euidentiz re- maner Cum alembu aítualiadel divine circa eamdem sem id proneniverwel uione obietti for- malisfidei, wel marcrialis, wel « veroque: non ex formali,quia nonclt de ratiorfdei incommuni ebdacitimoniumicui innititunon videarur in le iplo,wt pater inhumana fide,rm etiam , quia ob- icuricas «que «eft de s»eflencia veltimonij Dei quod ho non debevele ralisquodreddeneceflarió forma- le obieétum oblcorum wrquoced vt quo, re ¿¿omacerialis obieétia meque «im eft non vilum relpeéto fidei wr quod, qual on pollir efleobie- tum formale relpeéto divinaidei ( aliunde fit wilum Dei veftimoniun , led wquo : hoc eltyde efentia divine fdeielt, quodius formale obie- £tom Gcralezanr talivercognirn, vt ex fe non ma: nifelbernem veltificatam euiderer, quomodocun- que veltimoniom Dei aliundezognofcatur ¿ fue evidenter ue obícare lecunúm fe, dummódo' opnolcarar evidenver povr eft aflentus di= uina Adel, obieltom periplamidem vr quod:ne- que proxime hr bormale meium divine fidei proroelbenidens, fed provteltbícurum refpettu teicredice ¿Lecondim ¿lla quelunt propria talís que nepupnaverx defeétu obfenri- cacis inmarerió vobieóko fidel, quod debeat effe nov vilom. ma hac oblonritalempe in mareciali obietto hdei dime, quancumuis clavemidescor meftimonivm dimum perreuidena manifefrar rem iplam quia 5olirmoltas wrrtu «hinz fidei ratione maleius obieétum eft, rel Deindemeque ne r perfeuerat Oppolitam fententiam defenlit'Suarez fet+.8. punt?.3.quem plures alij £quuntur, pro qua obiicies primo , c | necelfirant intelleGtam ad prefandu all qui non porelt none AE éuiders ex duobus principiis cuidenrilus ; fidei non poteft clfe euidensi ago ralis repugnar cum -euidentia princpiorum,, Ánte dens probatur, quia qui haber cridentiam in Di arceltante,€ Deum elle primam polfle mentiri, ex wi horuw pri de dit euidenter,verúm ele quod dcir; quia euidens elt,verum efe omne:quod Deusdixit: fed'euideng elt Deum .dicere le elle trinum; ergo euidens el Deumelle frinurm. Maior eftlunine naturali nota, Minor etiam eft enideos habexti enidentiam in arieltante ; ergo confequentia »iam elt cuidens; ¡is eulentibus in reto tia funt codequens $e confe- guencia: ergo aleníus fidei circiillam conclulo- nemy Dem ef trinus, O unas ¿10m porel fimul ftare cum evidentia premiffaran. Refpondetrar, confequensinillo (yllogifimo ,10n elle redte illa- tum?+¿non enim erat .inferendun ; | eli Deum:elfe trinum ; fed, erg monium Dei de Trinitare verun e(Te, "Y em que fufficintiflima elt , co- narur infringere Suarez ; quía illa duo, feilicor werum elle hoc, aut ita. elle in reidem lunt, € fo- identer cognita weritatem ; 8c non mipiorum conc quía cx duobus princ fyllogilmo , euidentia ergo evidens ozuidens e Hanc folution lim di(ti tur noltro modo loquendi Ez conci- piendi', 8: quia ex vno infertur aliud. Nam á ve- tum ef diéere, Deum elle trinum; ergo Deus eft crinus; ac proinde fi antecedens elteuidens,etiam concluño. Hictamen parum vrgent, nam folum procedunt quando habetur cognitio de re aliqua per principiaintriníeca , vel per eftectus ab ipía re intrinfece dimanantes., vel per aliguam fui na- turalem fimilirudinem : nón vetó quando cogni- tio habérut per reltimontum extrinlecum, quan- tumúis teftimoniam ¡lud euidenter cognofcatur, lempet enim res ipía in fe manet oblenra. Etex eadem dodtrina infercur folutio alterius obieétionis adduíta ab ipío Suatez , videlicet, quddilleafenías elt abintriníeco necellarius; als las sautem fidei non poteft non elle ab intrin- liber. Antecedens probatur, quia omnis cui- dentia, etiamái Gitin teltificante , necelfitar intel- leótum'ad affenfum ; fed affenfus necellarius , 8 liber Gimulrepugnant: ergo etiam repugnar fidei affenfus cum quacumque euidentia. Relponde- tur, quód quamuis affeníos illius conclulionis,ve- rum elle, Deum ele trinum 8 vnum , deduóte ex illispramiífis euidenter cognitis, lit necellarins, quia ¡lle premiíle cogunt intelletum ad allen” tiendum tali conclulioni: a/Teníus veró illius pro- policionis, Dem ej? trim 5 vrns, lemper eft liber, cúm fit in fe inevidens, 8 obícura. «+ 'Denique obiicir Hurtado di/f?. 27. /éé?.1. quia quicumque fide divina affentitur myfterio reuela- to,exercer eandem fidem circa reuelationem, quia non potelt des exerceri circa obieótum materia- le; quin eriam exercearur circa formale: ergo qui haber euidentiam circa obietum formale,candem etiam haber circa obieótum materiale : vel e con- tra, qui exercer fidem circa obietum materiale, non potelt mon eam exercere circa obieétum for- male + repugnant ergo afleníus fidei circa rem re- nclaram,8r afleníus euidens reuelarionis,8% prime weritatis. Relpondetur , nullo modo repugnare, ette cohxrere poffle,evidentiam in arreftante, Ac hdem circa reuelátionem, quia per Ícientiam cognolcitur teftimonium Dei vr: quod , per aCtum ro fidel non cognofcitur vt quod, fed yt quo, $2 ratio formalis aflentiendi; atque ita diuerío )cognolcuntur;« ideo nulla elt repugnanria. A e A EA La altera premia fade: , <> altera Pan, iy A . ' ' y matural: euidents y inferatur F pj ATA NAS y td go > aljenfas fidei. 'Oncluño eft negativa. Talis afenfus non inet ad fidem , fed ad habitum Theolo- E. Ttacommuniter Ícholaftici, Et probatur pri- mó , quí, ia conclulo parti pender abobicéto % pattim ab obiecto Philolophie,8c ade qua- endet ab vrroque ,v. g. in hac conclufone, Chrig | lís , deducta ex pramifla Philofo- phiz: ef rifóbiles; Se ex hac de fide: Equititobieétum formale iphus fidei; nam fides nequic mouere ad concluñionem, nifi ex obietto formali er fe credendi. Et confirmatur, quia conclufio necellarió lequitur debiliorem par- rem: led ibi et vna premilla de fide, « altera lumine

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz