BCCPAM000545-5-19000000000000

20. 21. 22. complacentiaalcerias , Ec non el idem velle laris- facere alreri,$e complacere in illo. nam qui alte- rumlefiraliquando vult latisfacere, perfeuerante odioillius, quía ell el bonum, quod alter deliítar 3 profecutione inJuriarum. y Adtertium relpondetur concedendo affeCtum holas virtutis que dicitur poenitenria fpecialis, nos elle neceffarium ad falutem , quod conítar ex- perientia. Primo enim affcétusile non inuenituz fine voluntate expreflacompenfandi peccata. nam voluntasimplicica sind , non poteft con- ftiruere Ípecialem virtutem ; inuenitur ebim in charirate amor Dei Íuper omnia, (ufficiens princi- pium in quo contineatur implicité yoluntas com- penfand:, namexillo amore latis potelt (equi hec voluntas, (1 adftt memoria peccatorumzhzc autem intentío exprefla non inuenitur communiter in iullificatione impij. nam ruíticiqui g norant hu- iulmodicompenlationem , non mouentur ad do- lorem peccatorum ex intentione compenlandi. Deinde neque viri literati agorediuntur commu- nicer negotium fue iuftificationis ex hac inten- tione compenfandi, fed ex confideratione Dei bo- nitatis mouentur ad dolorem peccatorum. “Deni- que dari hunc afícótum intenrionis compenfandi, 8 propter ¡llum conftitui (pecialem virtutem , in opinione Scholafticorum politum et. Quisautem dicar facram Scripturam requirere ad jultificatio- nem impij afeGtum virtutis nonduni explorarz, neque certa hide cognite. | | Ergo cúm Scripiuta'K Parres deliderant pos- nitentiam ad ¡ultificationem impij,loquuntur de illo dólore cordis, qui dicitur contritio, Ée voca- tur a Patribus penitentia , etiamáú fit attus chari- tatis , quia elt verus dolor , imo perfectiflimus de peccato; eft enim odium peccari propter Deum cum murtatione propoliti , per quem conteticur cor, dz in cineres redigitur y X hxc eft poenitentia Chriftiana,que requiticur ad ¡ultificarionem,licét non Gt affcétus pornitentie,que ponitur [pecialis - YITTUS, Verum et commauniter Doctores requirére cenitentiam, 8 afitmare non [atis elle adtum charitatis, fiadfit memoria peccatorum; led per actum charitaris non intelligunt dolorem [apra ditum , led (implicem aff:tum amoris Dei fine * odio expreílo peccari. laque docent requirl odium expreffum, deteltationel prioris vita contra heereticos, qui afhirmant , optimam pos= nitentiam ,nouam vitam, 8% lola mutatione vi- te, line dolore cordis , pofle hominem ¡aftifica- ri; non tamen negant Doctores dolorem ¡llum qui dicirur contticio, eriam ad virtutem charitatis pertinete. AN Dices, quod ad compenfandas iniurias fadtas parentibus $ amicis , nom conítítuitut virtus (pe- cialis ; ergo nequead compenfandas iniurias ¡ph Deo. Relpondetur negando confequentiam , á ratio difcriminis eft, quia parentibus 8 amicis, non pollumus fatisfacere nil per aítiones ex- ternas, verbi gratia, externz reltitutionis pecu- nie ablate , ideo non porelt conftitui diuería* virus, propter voluntatem compenfandi , prz- ter viftutes actionum excernaram , quía adtus IM- ternus 8 excternus ad eumdem vircutis habicum percinent , vérám Deo latisfacimos per aítio- nens mere internáin , videlicer per aótum perfe- £e contritionis, sz deteftationis peccati > qui actus ex proprio obieto haber fuam propriam honeltatem independentem ab vllo alio atu ín- Lud, a Cafaraugufia Tom.poster, Set.IL.* 525 terno voluntaris; ac proinde diuerfus eft ab in- tentione compenfandi, que intentio etiam h ber fuam propriam honeltatem , $£ ideo vterql actas ad vnam,Sá camdem virtutem pertinere non poteft. O ¿e y ES Supereft denique probandum , poeñitenti quz ell virtus [pecialis , non coincidere cum E gione. Contrarium docuir Caietan. quelt.8 art.2, Cuius fundamentum eft, quia opera pos= nitentiz fica Íunt in quodam culto divine exc La » o vt 4» P y . d LS AS e nl lentiz, 82 maieftaris; Religionis autem munus e(t, divinam excellentiam , noftramque fubieétio= nernprofiteri; quod quidem fit confelfione pecca- ti,fubiettione ad Deum, Sc operibus (atisfadtoriis: quód autem hec opera exhibeant Deo cultum religionis,probat,quia ficut Deo offerimus facrifi= cium , 82 exhibemus cultum pro beneficiis acce- ptis; (ic eriam facrificamus in remiffionem pecca- torum,$ ad obtinendam veniam : ergo aítus por- nitentiz cultus religioniselt. Hoc, autem facile refellitur , quia adtus reli- gionis non eft quecanque fubietio hominis ad Deum. nam hzc in obedientia, £ humilitate re- peritur; fed et lubicótio Deo exhibita , per mo- dum [pecialis 'actus , Ícilicer in reuerentiam Dei primi auctoris , Sí fontalis principij bonorum omnium;quz ratio ín nulla alia virtute, fed in lolo obieíto religionis reperitur ; fubiettio verd. poenirentiz, non atrendit hanc rationem excel- lentiz, 8c fontalis principij bonorum emnium, fed lolúm rationem placabilis per compeníatio- nem , ex quo foluitur fundamentum Caierani,. negamus enim opera poenitentiz continere fub= ictionemfexhibitam Deo, fpeciali cultu, 82 re- uerentía , quod neceflarium erat yt poenitere effer actus religionis, fed operibus parnitentiz gene- raliquadam ratione colitur Deus; ficut dicicur coliomniattu virtutis , eo quod omnia opera no- ftra bona lunt conformia yoluntati divine , 82 re- dundant in gloriam Dei. Neque refert quod of- feramus Deo. facrificium ad impetrandam ve- niam peccatorum., ficur offerimas in gratiarum actionem pro beneficiis acceptis, quia ex hoc non. fequituraffetum poenitentiz elle actum religio- nis , led aGtum facrificij, quo petimus a Deo fpi-= ritum contritionis ad obtinendam veniam , perti= nere ad religionem, quod nemo negar, E longe diueríum elt.Ex quibusomnibus deducitut,poeni- tentiam ve ( peciali vircus elt,elle dolorem de pec- pro ex intentione compenfandi Deo iniuriam ib- aram. | le] AO PLONE An virtms Jpecials penitentia ft imfula, : > SN "vel adquifita. ) J Icrutem infulam vocamos illam que non ad- quifitur noftris atibus eflicienter concut- rentibus , fed 2 Deo infundirur homine concut- rente , ££ cooperante pet meram difpolicionem, Huiufmodi etiam victutes dicúntur peral - s . . » . o les quoad fubitanriam ', quía motivum fub quo operantur non poteft homini innorcÍcere lola ra= rtione naturali, fed necelfaria ct reuclario Adei, vt viator apprehendat motiuum ex quo deber ope- rari, 8 et manifo tum exemplum in virtutibos theologicis,fola enim ratio naturalis non aflequi- tur Deum teuelare fecrera (ua hominibus; neque | Yy 8 E 1 l- e, INN in > 4 0% Le Y Ñ A ' A A o A tl A EP y ler A pi a 0

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz