BCCPAM000545-5-19000000000000

ceMaticin'eviam eft aliud judiciuro, quo iudicet * leon n> propolitas elle firmiflima fide credibiles, 8% guás meri rd credatr elle a Deoreuelatas, propter ipfins audtoritatem firmiffimé crec endas:tot enim jgnis infra explicandis pLOponuntur ; vi meriró faciant edidentem credibilitarem. Hoc ergo iudi- cio preluppolito, volunras ftatim ex pio erga pri- mam veritatem affeátu, mota ipfus reuerentia, determinar intelle Gum ad aflenfum fidei : ac pro= inde partim illa apprehenfione,partim imperio $e impulía voluntatis,fine vllo difcuría mouetut di- uina aui(toritare, 8 teltimonio,vt propter hec im- mediaré, 8c rem reuelatam, 8 iplam reuelationem. credar:ad quod accedir gratia preueniens Spifitus fanéri inelleGum illuftrans , € voluntatem mó- pens, 8 adiuvans. V nde quádo dicitur intelleótum moltrum ad:afentiendum debere necellarió niti' euidentia rei propolire , aut medio aliunde fíbi' noto. Hoc tantum elt verum , quando ad praedi- Gum affenfum folúrmn mouetur ab obietto, ve iam fuprá manet explicarum. Denique, fideles mpli- ces limiliter credunt propter idem motiuum,ními- rum propter auétoriratem prima veritatis 1cue- lantis, nam quamuis initio moucantur propter auctoritatem Ecclefñiz, vel parentum, vel Parochi, vt velint credere ; nihilominus ¡ra mouentur , vt velint credere ea rarione, qua Ecclefia ad creden- dum tes proponit : Ecclelia veró nobis credenda proponit vt a Deo reuelata;ac proinde femper no- ftra fides refoluitur tanquam in vlrimurm in autto- ritatem prime veritatis reuelamtis. > 1 lllud veró eft valde notandum , teflimonium Eccleliz aliquid tanquam de fide proponentis,tam propter promiffionem Chrifti ei fatam Matrh.6. rie propter infallibilem affiftentiam Spiritus néti , elle regulam infallibilem rerum credenda- rum,ac proinde in Ecclehiz reltimonio proponen- tis aliquid tanquam de fide,S: vta Deo reuelatum, niti infallibiliter illud iudicium fidem necellarió precedens,quo iudicamus elle a Deo reuclata,que nobis ciedenda' proponuntur ; 8 confequenter talis affenfus ordinarié , 8 commmuniter reloluen- dus elt virimó in audtoritatem Ecclelie, tanquam inregulam infallibiliter definientem,8z Se peca dendum proponentem); quía, vt pradiétum eft, ad aflenfum divine fidei precedir indiciam , qudd Deus eas reuelauerit , quod iudiciom communiter 8 ordinarie, refoluirur vitimó: in hane Ecclefiz audtoritatem tanquam in pradiótam regulam,quía communiter 8 ordinarié sion iudicamas fadtam' elle de rebus íllis 4 Deo' reuelationem , niái quia Ecclefia,quam credimus habete pcia ato ritarem infallibilem, 8 afiftentiam Spiritus fa 1tiy ita vt nunquam errer in definiendis rebus 1,Deo reuelatis, ita definit, 8: nobis ve credenda propo- nit, vt recte obleruat Meratius dif». 17. /cé?.3. Ne- que in hoc eft controuerfiainter Theologos. + Et ex hisque de obieíto formali fidei-docui- mus, colligitur , non folúm reuclationes publicas, 6 que per Prophetas, 8: Apoltolos, toti Ecclelie generatim fate funt, 8: de rebus ad cómmunem rotius Eccleliz doétrinam, 8 vrilitartem perti nen- tribus y led etiam reuclationes privatas cadere fub obicéto formali noftre fidei, Vnde quando ali= quodalicui privárim 4 Deo. reuclatur, cade fide illud credit, gua credit alia myftetia fidei; vt com: muniter docent Recentiores cúm Tutriano difp.5 dub.1. 8 Sanchez de Prácept, lib. cap.>. mum, ' Mm Ratio huius elt 3 quía vierque afenfus fertur in futm obicátum > 8 nititut immediate reuelationé TraGtatus X V.. De Fide. fiue o ae rimz veritatis : quod vetó vna Eo ¡publica , alía veró privata; non variar eam in ratione teftimonij. Sic Genefis 15. dicitur; mcredidi[fe Deo promittents filium,5 reputa- e eolica e: vniuerfalis; fundata fu- pet fundame Apoftolorum:$ Prophetarum; tum, quía per eam ercdimos;quz omnibus ad cre- dendum y funt: tum etiam , quía nicitur reuelatione.i aDei, guz ¡omnibus fidelibus , vel per y eliam , vel per ejus paltores , 8 Doctores, 5 qualis non elft reuelatio private per- fabta, 8 de re privata. Quod non rollit, ne- que impedir, quin eadem fide poflimus credere aliis privaris revelationibus. Dices , hoc elle incidere in errorem heretico- - «um quod fupra refutauimus , nimirum iudicem «rerum credendarum elle privatum (piritum,cujuÉ- cumque credentium. Quandoquidem licitum erit ei dicereid fibi a Deo reuelatum elle. Refponde- tur negando lequelam,quía predióte reuelationes priuare,pauciflimis; 8 raró fiunt : nec cuicumque licitum elt ydicere id fibi 4 Deo revelatum , niá quod re ipla reuelatumeft, 8 prudenter iudicatur vitales 8c ar atis probare poreft reuelatio- nem ibi a Deo faétam elle veram reuelarionem:82 denique » quia ad Eccleliam perrinetiudicate de illis,an pro veris habendz (int, nec ne. Di E. TIO. V. sd j An non vilum fit ratio formal | obiebt; Esdes. 'Enfus et , an obícuritas fit conditio neceflaria in fideiobieéto : an veró le teneat ex parte ra- tionis formalis. Duplici autem modo reuelatio po- tel dici obícura; vel ex parte rei reuelare,quod fit quando per cam non reprefentatur euidenter in- rellerui res reuclata pro vt eftin feá parte rei, Alio modo ar dici obícura ex parte reuelatio- nis, $ reuelantis , quod fit quando nec reuelario euidenter cognoleitar provt elt in ¡fe , nec elt euix - dens quis fit audtor reuelationis. Prima conclulio. Non vifum,4i proprié loquas mur, hon pertinet ad rationem formalem obietti diuinz Ádei: Ira Turrcianus di/7.8.dub. 1. Probatur, quía non vilum elt quedam denominatio , vél me- > E 4 2 £ CIC o AN a es Y + ominationis Ílumpte ab atu credendi ¿A qUamur,vnde cadit Íupra obicétum : Áicut elle elt denominatio extriníeca fumpra credendi : ergo vtraque denominatió ef fte or' Obieéto , AC proinde neutra potelt elle > formal: [pecificans aótum ex parte obiedti. | ofi de Ominationem non vil yt fic, non Jenominationem fignificetur y'obieétum co- A y en y er 5 MEUrE. 0 ada concluño. Loquendo minus propri¿, li perobfcuritatem denon vilum,intelligamus ali- quam rarionemófme medium aflentiendi quod ta- lis (1t narutes we non manifelter evidenter obie- ¿tum , fic:noh vilum pertinet ad formalem ratio- nem ex párte fdeidivinz. hec concluñio commu- nis eltinterT ne | gos, XK manifelte colligitur cx lacra Scriptura ad Hebr, 11. Vbi fides difinicur ar. gumentum'non apparentizma ; id eft , rerum quarum veritas non'apparet, nec euidenter cognolcirur, N y Gencft 39. go, 415 420

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz