BCCPAM000545-5-19000000000000

25. 26. 1.10am.5. Ephel.2. loan.6. 27. 6 Prima conclulio: US in genere me fotmalis , noltra fides reloluitut tanquam e ti- mum,in primiam veritatem reuelantem adtiué con- fideratam 5 quía, vt pradiótumelt (efrione przce- denti, prima veritas reuclans actiuc eft ratio for- malis fub qua affentiendi omnibus a Deo reuela- ris, inde enim lumitur propria certitudo noltrz fdei, nimirum ex prima auCtoritate teftificante: ergo inillam tanquam in primum oa Ps re- foluendus eft. Confequentia eft manifelta , quia omnis alleníus vltimó refoluitur in id , ex y propriam fuam certicudinem per le accipit( o- quor enim de ptimo principio relolurionis fot- malis,8c de vitimo in quo fiítit.) , e Secunda concluñio. Loquendo in genere canfes eficientis , id in quod vlrimó refoluitur fides no- ftra, eft lumen internum, Se motio Spiritus fandl; hxc enim in genere cauíe efficientis caufantin nobis alfenfum fidei. Pro quo nota cum Cajetano in hoc articulo “tria efe teftimonia Chriftiane.. fidei. Primum diuinz doétrinz reuelata. Secune dum miracula quibus confirmator. Tertivin inter nus inítindtus Spiritus fanéti mouens nos ad cre? dendum ; 8z hoctertium eft principalius, quia fo- lius Dei elt cor hominis emollire.Quod eleganter dicitur 1. loann. 5. Qui credit in Filsum Des, babet teftimonium Deiin fé ,ideft ,infe habet vnde cre- dar Deo teftificanti, nempe lumen fupernaturale fidei quod Deus infandit interiús, quod facit yi- dere credibilitatem myfterioram , inclinar ad . * A , est 1 .credendum,cuins interuentu Deu3 mouet efficien- ter intelledtum noftrum'ad affenfum fidei ; ac poa D. Auguítin. 11. Confe/fiomum , cap. 3. AL nfum fidei tribuit virturi divine interiús illumi- nanti per fidem, 8í mouenti per auxilium Ípecia- le: ficque loquendo in genere cauíez eficientis, n lumen hoc internum refoluitur fides noftra, Et probatur, quia vnaqueque res in primam cau- fam efficienter refoluitur , fed fic eft quod vircus divina eft cauía effetiva alflenfus fidei mediante illuminatione , vt parer ad Ephel. 2. Gratia fal- mati estís per fidem , 5: hoc non ex vobis , donum Des ef. Vbi manifelte Paulus affenfum. fidei tribuic Deo danti fidem. Et loann.6. Nemo poteft veni- re ad me , nifi Pater meus traxerit eum. Vbi agi- tur de accefíu ad Deum per fidem : Js lutio fidei attendendo ad rationem caule effi- cientis, ad. lumen iftud interiús mouens ad cre- dendum reducenda eft. Er fécundúm hanc con- fiderationem procedit fententia afferentium, re- folutionem noftrw credulitaris faciendam efe in lumen internum , 8 in motionem interjore | Spiritus fanéti. Quod fi velint affenfum fideire- ducendum- efle in hoc lumen tanquam in for- malem caulam , fenfus eft falíus. Et quidem, vt” conftat , “nos non credimus , v. g. Deum efe trinum propter hoc lumen , tanquam forma- lem rationem , qua ranquam medio fiue moti- uo allentimur, led propter teftimonium prime veritatis. AS Terria conclulió. Loquendo in genere caule materialis, fides”noltra vltimó defeluicar in Ec- clefiam proponentem , id quod fide credendum elt. Quod vtinnotefcar, obleruandum eft, quam- uis verum (it lumen fidei ex quo £ immediate, inclináre intelleótum ad omnes articulos: fidei, ita ve non incliner ad ynum per (e primo, 8: de- inde ad aliud » led ad omnes fimul gz «qualiter: nam alias non eller vna fatio formalis fidei refpe- ¿tu omnium ciedendorum: 8c li ad vnum articu- - nium Eccleliz ,: Traétatas X V.' De Fide. lum médiatiteealió inclinaret,iam affeníus fidei fe ret cum difeurfo, sc e Ter fyllogifticas £e theologi- cus.Nihilóminus negari non potelt,elle inter arti- culos fidei vnum 1n quo loquendo quoad nos,tan- quam in virture réeliqui omnes continentur,huiul- modi et: Ecclefía regitur ab Spiritu fantto 3 ex hoc enim articulo in bona confequentia cetertomnes deducuntur ¿Feéte enim fequitur, Eccleha regitut ab Spiritufandto, 8 Ectlela doter Deum elle tri- nuni, 82 y | :érgo Deus eft trinus $z vnus. P 2 notandum , omnes dilpoliriones que funt in materia ad introduétionem formz , tenere lé ex par tériz, 82 induere rationem illius, 8% ad age 'marerialis reduci : cumque ad ne- cun fidel Heceffariom (it difponiintelleétum, e voluntarem; nam intelledus «gre $e difficul- ter afféncicur tebus non vils : 82 voluntas prom- | pr ad decipiendum , (cut dura ad credendum. cimpedimenta mecelflarió remouenda Íunt , vt lamen internum fidei munus fuum illuminandi exercere valeat:ad Eccleliam autem pertiner tolle- re hxc impedimenta,vt intelletus poffit prorum- pere in lenin fidei, diftinguendo, proponendo $ explicando ea,que credenda funtjac proinde au- Etoritas Eccleliz proponentis 8c explicantis arti- culos fidei, induir etiam in negotio fidei rationem cauíz materialis,8 confequenter loquendo in ge» nere caulze materialis , Aidei relolutio fit in Eccle= fiam proponentem, Quamuis ab aliis hac Eccle= fix propolitio non incongrus appelletur conditio line qua non. sd Quarta conclufio. Loquendo in genere caufe finalis, finis 82 fcopus fidci noltre elt coniungeté ñoltiuim intellettum cum Deo in ratione cogniti Impernaturaliter, provt patitur conditio noftre peregrinationis. Hec cónclulio ex fe ¡eft mani- felta, 8c nulla indiger probatione , nec ab aliquo negatur. | Et ex his páter folutio ad rationem dubitandi fupra allacam. Nam quamuis neceflaria lit pro- politio 8: declaratio Ecclefie, 8 humana fides ad credendum , nihilominus non poteft ele for= malis ratio, in quam fumma fidei noftrz certitu- do reloluatur, fed folúm conditio ad afenfum fidei ex ropria ratione formali eliciendum. Vnde, ve recte obleruat Valencia que. 1. puné?.1. oportet diftinguar Theologus cúm interrogatur de eo in quod fides refoluitur , duos proceflus : alter ef inquiritur de ratione formali ipius afíéen- divine fidei lecundúm fe. Alter quo non que- itut de formali ratione aflentiendi , led de cau- eel quis voluit accipere idem diuinam, úm alias non conuinceretur ad id ex fola for- sali sar ohe fidei ineuidehti. In primo procel- Irene debemus in prima veritate reuelante, ad hánc per le refertar firmitas , 82 certitue ] : d 1 | q ; A mo y * dd 153 idei. In fecundo verd fiftendum eft y H $ 4 EA Y A nium Eccleñie jon' elle primum principium in quod , tanquam in alern caulam diuina fides referatur: nam dicenti le ctedere propter teftimo- lus interrogetur, quomodo Íciat , aut quare credar | teltimoniam huc reftat vt refpondeat (li rar-"

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz