BCCPAM000545-5-19000000000000

478 Traétatus X X11, DeEuchariftia, De ¿yb facramenti non foliem ef? adeprio babirnalis gra- > ; a charitatía; fed etiam quedam abimalss refechio fpirituals dulogdins , que quidem impes tur fi aliguis accedat ad hoc facramentum per peccára vemalia men- se difirabtws : non atem rollicur a habitualis gratia,uel charitatis. Quid exprellius?. Tertió, quia nulla iniuría irrogarur huic facra- mento: y Íl quis accedar ad ipfum non apponens obicem, $ per confequens non impediens ¡fue ¿tum illius ; obex autem Se fiCtio ¿ folum ell labes peccari mortalis, fecundúm Tridentin. fellione 7, Canon EN » Quarto, es > voluntariam actualis deuorionis o nilhonem, (eu 1)lud peccaram venia- le fore quoque mortale peccatum facrilegij, quod nullus ynquam dixit, Sequela probatur. Quia qui (ciens, 8 volens, ponit obicem gratiz faciamen- rali , 0 ¡plo peccatum mortale facrilegijcomumit- titcontra religionem debitam lacramento . led ex contiaria fententia, qui voluntarie adtum illum deuorionis omittit, vel aliyd peccatum veniale commitrie , pont pradiótum: obicem primatio ef- fectui huius lacramenti ergo. 2. 00 | -Denique quia hi actualis ¡Ma deuorio require- retur ad percipiendum frutum hajus lacramenti, inuuiliter, 8 indigne in antiqua Ecclefía miniltra- tum fuillor Fai 6 8 amentibus;quía paruuli Se amentes,nequeunt adtualem aliquam deuotionem habere. | a , es Sy PEN Y Nequeobítat quod landri Parres in fubcipiente Euchariftiam prierer flarum gratiz magnam de- votionem requirunt. Nam ad hane deuotionem horrantur tanquam ad tem veiliflimarm , e Opti- mam s non alo NR difpolitioncin necellariam. Neque iteram obltat, quod fi noltra fententia ve- ra efler fequererur,quod gratía que per hoc facra- mentum confertur , fine menfura in Sacerdoribus Pp Inferrur primo efícótum augmenti grati quam impediri per tula peccara venialia, qua in ipfa fumprione Euchaciltiz commirtantur; qu racia habitualis cuiulns (fit-incenfionis , null ¡aa oppofitionem AN cun É us venialibus, vt lupra ocuimos, Iraque hi mM | > A ad A: E — Y 05 CATAN cs Ego, AN K > y. Vel An fúmere facramentum EuchariStie ia e. E IX. “MA RE -DISPVTATIO De fumprione facrament! E mo : Só ch arifts e «Y dd x 49 ECTIO L 00 A E frare peccat: fat peccat A, REMITTENDVM elt ex Tri- dentino tres elle modos mandocan- 1 NN di hoc facramentum. Primuseft la, cramentalis tantúm , qua ratione ie LS, 'manducatur 4 peccatoribus, qui 5 fumunt verum: lacramentum ,' non tamen perci= piunt fruótum elus. Secundus élt (piritualis tan» E túm,8 ita manducatur ab hominibus ¡uftis quan» 5 do fide viva recipiunt hoc facramentum in voto, 1 8; defiderio,manducandi iHud realicer, Tertiuseft 2 facramentalis,8z fpiritualis Gmal; videlicer quan- 4 do realirer accipitur 4 ¿uftis. Quartum modum addit Scotusin 4. diftintt, 2.queft. 3. qui dicitur realis tantóm , qua rarione fumitur á brutis, aut ab hominibus ignorantibus rem quam fumone elle facramentum , quia per illam fumprionem non artingitur lacramentum vt facramentum el, fed vt quidam cibus , 82 alimentum natutale, «e ideo ¡lle modus propric $e formaliter non dicitur facramentalis, do “Prima conclufio. Sratus gratix ita neceflarius eltad dignam fulceprionem Eucharilliz , vt (ne illo ad eam accedere nimis graue peccatom (it. Hzc conclulio eft de fide difíinita in Tridentin, feff. 3. Canon. 11. 8 colligitur expreíse ex D. Paulo 1.ad Corinth, 11.-Gejcumgue manducane- rit panem hunc , vel biberis calicem Domini indi- gre , rems erit corporm, O fanguino Domini ; K in- fra. Qui enim manducat , O bibi indigne, imdi- ción fibi manducat , € bibit. Et ratio huius ell, quia cám Chriftus Dominos inftituerit hoc facra- mentum non ad delenda mortalia , fed ad nutri- mentum € augmentum yitz fpiritualis,inde fit ad hoc lacramentum digne percipiendum , ftatum vi- te Ípiritualis per grariam 8% lanétitacem debere fupponi ; ac preinde peccarum accedendi indigne ad tantum facramentum,e/le graue lacrilegium, $ AM ) tia fanctificans in quavss intentione, flaré potelt — periplum irrogari'maximam injuriam, é irrene- . 0 Ñ ¡ÓN y cum quibufuis peccatis venialibus; iraétiam his. renriamipl Chrifto facramentórum audtori, 87 1 pH al AN | pOr ebltantibus , potelt conferri ex opere opel d= Contento in hoc lacramento. Eros 11 nda to per adtum yenialiter ¡llicitum , yt conflatiteo, — Quamuis autem hxc obligatio accedendi ad AI qui Baptifmun (ufcipitob vanam gloriam, po . Euchariftiam in flatu gratie tam ardta (1, Váa- 2 A 4t Infertur fecunda , ad luleipiendum primario. quez difp.106.cap.1.8 Hurt.difp.9,diff. 1.excipiur Y val Ba | effeótum huios lacramenti y hon, tequiri aétualem > qa quo licet accedere in ftatu peccati mor- O 0 deuorionem, feu arrentioniem, quía hoc facramen- - talis; vt fi contingat quod Sacerdos in altari exi- ii NS tum ex opere operato confertillum cfeótum; ac, Items recorderur alicuius mortalis non:confelli, Se hi ERA inde citra difpoficionem ex le ad cum cffetum, de quo non habuir contritionem, SK.exaliocapite p1Al | fuffcientens nullam aliam Mas oras nam fub- vandorecordatur , et aded propinquus commuz. DNA icótum habens gratiam ,eo ipfoaptiffimum + nioni3vt pro temporis anguítiismequeat moral 7 : | eltad augmentum ipúuímer gratiz retslen ablque nimia difficulrare, ad contritionem 0 MI Fecipiendum, (1 caufz excitari ¿mi cffer a facrificio, vel detineatur pro. 1 sl tv - UR fufiiciens appli- pei e aliquo aliqualiter notabili ad cam eli. > 48 Ñ il. A ciendam,cur Sp FEtar. y graui nota fui honoris ; tunc porerde cramentum in illo morrali accedé Sacerdos ad! Mi 5 10 q | re, fine: 1 de nouo commillo : quia przcept n A . hoc quamuisit dívinom , non obligar cum ramita IAE | Ñ difpendio honotis , vt coram populo a facrificio pon A - cellare,

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz