BCCPAM000545-5-19000000000000

4 Obiicies ecundo pro Aurcolo., quia illodieft formalis estio alicuias habitus, ín qe” ranquam o ]ejpameracionem refoluitut alleníus ,vérita- A ejss; arque aded illud eft medium aflentien- dis fd Deus fub ratione deitatis, ell vltima ra- ¡cen quam tandem tefoluitur alleníus veritatum fiei divina ergo illa cft formalis ratio obicéti adei Minor probatur, quía fi quis interrogetur, quare credar Deum elle crinum $ ynum ? red- Si veró rurfus interrogetur , quare Deo dicenti credar? refpondebir reóté , quia Deus elt prima dar Deum elle primam veritarem ? relpondebir apte , quia elt Deus,8: in hoc hítit vterque ; ergo vlrima ratio affentiendi indiuina ide, Y in quam tandem. relolyitur affenfus éius , elt Deus Llub ratione veriratis : 8 per confequens veritatis prime in effendo. Refpondetur , tam intcrro garionem ¡lam , quare Ícilicer Deus fic prima veritas , quam refponfionem illius , non pertis nere ad formalem rationem-*aflenfus fdei; quia poltquam quis refpondit fe credere Deo, quia prima veritas dicit , jam non. reftar alía fatio credendi : imoó ftulra elfer interrogatio y (1. quis interrogaretur , quare credat. prima veritati. Si veró quis (1c interrogatos relponderet , quia prima veritas eft Deus , affignarer quidem ra- tionem ellendi, non veró rationem formalem allenriendi. ¡urb Sd A De e 5 - Secunda canclufio, formalis ratio integra cres dendi Deo, non folúm requirit cinc parte diuinz voluntatis, que eft procliuitas ad telleótus, que eft perfeéta lapientia. Et proba< tur , quia pmnes credunt Deo tanquam tefti, qui nec porelt decipere , nec decipi;z hoc autem po- Matar va Wrevrcadol folim nerballo elo Apr ¿ram ex parte voluntatis , led eviam ex parte in- rellc£tos'; quia duo funt omnino necellaria, vr ex teltimonio alrerius quis moueatur ad creden- dum , vnum-cognitio rei quam atteftatur: alte- rum inclinatio ad dicendum verum quod cogno- [cic; enim quantumcunque procliuis eflet ad dicendum verum,, falli Sodi: , 2UL EX EFrore, aut exignorantia', non moueretar , fed incertus ma- neret ad firmiter credendum animus audientis,Sic ret, fi tamen pofler velle mentiri , aut decipere, ineptum eflet cius teftimonium'; duo autem hzc cum Deo mentiri, aut decipi ; icut 8 aliquid ignorare; quare nomine prime veritatisin dicen= do,illa duo intelligenda la Obiicies , quia formalis ratio obiedti habitos uelario, vel quod aliquid fit diétum , vel reuela- tum ¿ Dto, elt formaliter ens rationis , vel quid > Sec habitui' fidei : ergo: hac non po- relt clfe “ratio formalis fub que iabicus fidei di- uínz ,que elt habitos realís, Propter' hoc argu- guañido inquiritur obieftum formale fidci ; aut dorum», ec tale obicétum formale ct, Deus in- quit vt renelans active : ñ veró queratur ob- Ictum formale fidei ex parte noftri intelledtus, hationem , 8 reuelátionem palliuam , que eft quid reale, quia mediante tali lumine, feu reves der autem rarionem dicendo, quia Deus: dixit." veritas. Si denique rurfus interrogetur, quareciés . ipíemer habi lcinper dicendum verum, fed etiam ex parte in- * ' Y > e contra quantumuis veram cognitionem habe-- in Deo perfectiflime reperiuntur, pugnac enim sr Ut; > + biwus MN nus * realis, non 'poteft ellé ens tationis : led divina re- - - mentom Baños 2. 2.queft. 1, art,1.exiftimar , quod queritur obicétum formale ex, parte ereden- elle iplunner lumen fidéi, five iplam illami- TraGdtatus XV. De Fide. latione y VE fub ratione , fub qua alfentimur rene- laris, Traque quando dicitur primalm veritatem re- uclantem elle obiettam formale fidei,illa particu- larenelans fampra active , id elt, vr ell actio Dei in iplo exiltens vt fic non potelft efle ratio forma- lis fub qua noltrz fidei , quia hoc modo coníide- rata eft mobisextriníeca tenens le ex parte cauíz efficientist fumpra vero palfiue, hoc eft , pro iplo effcétu quem Dens reuelans efficit in nobis, quo mediante formaliter nobis eft aliquid manifeftum, hoc modo illa uelatio nihil aliud eft , quam iplum lumen fidei, quod Deus infundir nobis, vt | rec lan rebus reuelatis, ¡Hic támen: modus dicendi mihi non probatur. Primo, quia ex eo lequeretur , eandem elle ratio- nem formalem fub qua fui iphas,quia reuclario de illuminatio ue fumpra,cft iplummet lumen, é8z Eds fidei , de quo queritur ratio fot= malis Edo: dl reuelarionem paffiuam efle ra- tionem formalem habitus fidei,eft dicere,habirum fidei elle rationem formalem fuiiplius. Praterea, quía quando queritur ratio formalis fub qua ha- bicus fidei, prefupponitur $ preintelligitur ipfe - habitus conftirntus exiltens in intellectu , vel per modum,actus primi,vel fecundi; £ de hoc habitu pri ratio fub.qua tendic in fuum obiettum; ed rerminus reuclarionis pañiuz elt i plemet ha- bitus ; ergo fenelatio paffiva non potelt aMignari tanquam ratio formalis ipíius. Deinde , quia ratio formalis lub:qua:.credendi,deber elle OMNINO [EL ta, 8 infallibilis; (ed predióta reuclatio pañilma fumpra, non eltomnino certa de infallibilis: ergo non porelt elle ratio formalis fub qua no(tre cre- dulitaris. Minor probatur , quia Áicur Deus per il- Jafminarionem, Se reuclarionem paiue fumpram, mediante lumine fidei,mouet ad credendum reue- laris ¡ita Spiritus landtus per charitatem in cordi- bus'noftris difulam,ceftimonivm perhiber (piricui noltro quod fumas filij Dei; led amore ¡fto inter- no palliue lumpro , feu ifto teftimonio Spiritus lanéti , non reddimur certi de charicare, 8 divino AmOLeE:Ergoneque etiá reddimnr certi de reuelaris per revelationem $e illuminarionem paffive fum- pram : alias) pole: reddi incerta credulitas noftra, licut 8, elus ratio formalis. Denique quia lumen hocivrinfra oftendá,poriis [e terier ex parre caulee eMiciéris;ergo nó poteft cíle ratio formalis fub qua. + ¡Adobicétionem ergo relpondetur, habitum fi= PE TON o ¡ del. cid fit obícurus, 8: innitens auctocitate fohtm Micentisy ex natura lua poltulare rationem forma= 10 lemextrinlecam, ficut eciam fides humana. Vinde pa td Ifferentia inver habirus intellcétuales,qui ntur teltimonio, 8 audtoritate dicentis,8z ha- air icuntur principiis, 8 caulis iplarum re- Sehitarum : hi enim habent formalem ra= one igalem exiftentem in fuis obieétis ; ¡lliye Abent tationem formalem realem exiftentem nintell a a qua extrinfece denominantut ob- Era My vr patetin ide humana, cuius ratio jalis realiter ell in dicente, 8 teflificante ; de. minariv veró in re teftificara,. E: q Simtertar cun Valentia dif. 1. quef. 1. punét. 1. Solamá ternam Dei locutionem, feu iu. dicium qu >. rdic: t rem aliquam efíe veram sac E O uíncere ad obieótum formale 1 2 Adiós pe IA a e mi% E " a y Ñ ? má yo Pod > al nc AN $) A A Ñ a AMA 4 4 da: " . s e A y fidei reli 1 1 mol ri 5 » viteriús requiri externam reuelationem 8 reftificationem , qua Deus per a ligna loquitur nobis , 8: quid - atio hulus elt, quia quotieícum-= culus propoftionis nobis nonin- A noteícit

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz