BCCPAM000545-5-19000000000000

10. 11. : La y) e ds Es e ye A 44 a po | yA 4 obieétis marerialibus fidei minus pracipuis, mul- ía lunt phy(1ce complexa ,licer quodammodo in- complexa dici poffint. Angelus enim, de quo mi- nus pte agit fides,erli fecundúm naturam fit phylce fimplex, tamen fecundúm perfonalitatem elt phy(icé compofitus;homo veró vtroque modo complexus ell : fimiliter Chriftus Dominus, $e fic in aliis pluribus , que quidem etli phyficé fint complexa ,ex fe tamen compolitionem intelle- Etualem ex vi fua non habentr , led ex accidenti propter propriam intelletus noftri conditionem, qui aliter de ¡llis iudicare nequit , niá per compo- litionem $ diuifionem , quatenus intelledus no- fter indicar de ¡llis per habitum diuinz fidei, com- ponendo, $ diuidendo. ko SEcrIo IL Quodnam fit obieótum formale dinine frdes. Enfus elt,quodnam fit medium, (fue motiuum, feu ratio formalis, lub qua intelledtus nolter afféntitur rebus fidei.Et conueniunt Doétores,ta- tionem hanc ele Deum ¡pfum quatenus eft pri- ma veritas. Cúm autem prima veritas poflit du- pliciter confiderari, vno modo vt eft prima veri- * ras in ellendo, qua ratione denotat veritatem tran- [cendentalem ; quia cóm Deus fit primum ens, eo ipfo clt etiam prima veritas : 8 altero vt elt prima veritas in dicendo , qua ratione per primam veri- tatérn intelligitur perfedtioilla,ratione cuius Deus neque poteft falli,neque fallere.Difhcultas eft qua , ratione ex his , Deus fit formale obicétum fidei yr prima veritas. y DOY | Prima conclufio. Deus fub ratione prima ve- ritatis in dicendo, eft formale obieétum fidei diui- ne, ita non fub ratione pr mz veritatis in el- lendo, aut fub ratione deitatis. Jra communiter Theologi. Et probatur, quia vt quis moueatur ad credendum , deber moueri ex iudicio, quo iudicet dicentem efle veracem in eo quod afirmar : alias non mouebitur ad credendum ex eius teftimonio, vr elt per le notum : fi veró femel iudicet dicentem elle veracem , nihil proríus refert ad alfenfum fidei,cognofcere vnde in dicente veritas eius oria- tur: nam hoc non pertinet ad caulam alfenfus,fed ad cauíam rei; ergo quamuis diícurlu noftro poffi= mus in Deo ex deirare colligere veritatem , fcilis cer Deum elle veracem , quia elt Deus; tamen re- folutio affeníus fidei non fit in deitarema, fed (iftit in prima veritate in dicendo, que vocatur veraci- tas, tanquam in primo principio, 8 formali ratio- ne. Hinc facra Seriptura cúm iubet nos credere mylteria fidei, nullam aliam rationem proponit, ni quia Deus qui prima veritas eftin dicendo, ea reuelauit ac teltarus eft , vt videreelt sn episiola 1. ¡loan 5. — Joan, cap. 5. vbive credamus , nullam aliam ratio- mem proponic: Guia Jpirizms ef? , inquit , qui restifi- catar ; quoniam Cbristus eff veritas. Er lubdir. Si maiseft. Ac li aperte dicat. Si teftimonium homi= testimonium hominum fuftipimms y testimonsum Des aims eff : quoniam hoc eff testimoninm Dei quod Mis nos monet ad credendum aliquid , multoma- - gls nos mouere deber teltimoniun Dei , quod ín- It infallibile elt... | a Hori rio e Ex quo relicitur fevtentia Aureoli apud Ca- Lara in 3.difh. 14. quef 5. opinantis , obieótum le fidei ele Deum (ub ratione prima veri- -Lud, a Cafáraugusta Tam. potter. . o. p .relpectu charitatis, 8% (pei, non loli eft quod di- ligitur, 82 quod "2 ; led etiam et illud quo dilis peratur: ergo fides haber deita= deracum, Ícilicer vt dicit conformitaren: leCtum : ergo veritas nihil addir lupra veritaremz - Se confequenter Deus vt verus, idem eft, ac Deus: es e e $ Difp. L.7 Sa Mae. 3 tatis in ellendo ; quem poltea videtúh lecutus Ca- ieranus in hoc loco, qui confideram_ Deum «e omnia que funt in illo, efe vnicam ratidgem for- malem,8: ateribura divina non diftingui Neitare, duo dicit. Alterum elt, quód obieótum fómale fidei elt deitas ipía,quod probar, quia fides eftyir- tus theologica : fed virtutes theologica hab! Deum pro obicéto immediato formal : nam De iligitur, ps doi 1 immediato formali. Secundó di- cir, quód cum Deus vt Deus, (11 idem quod Deus vr verus , idem elle dicere Deum elle formale ob- icótum fidei : 8% primam veritarem efle obietum formale fidei,quia prima veritas coincidit cum deitate, Quod probat, quia (1 lumatur Deus ve elt verus in cllendo , manifeftum eft quod verum nihil reale addit fupra ens ; nam homo verus nihil addit fupra hominenm, ni alio modo coníi- itarem ad intel- ac proinde idem erir dicere , Deus vt Deus eft ob- ieCtum fidei, arque Deus verus in eflendo. Si verd conlideretur Deus verus in dicendo , fiue in reue= lando, etiam idem eft Deus vt Deus , $e Deus ve verus; quia veritas Dei in dicendo folum con= fiftit in conformitate ipius dicentis 8z reuelan= tis,ad id quod dicitur $: reuelatur ; 8 ita prima veritas in dicendo illa eric, quee neque falli, ne- que fallere potelt in eo quod dicir : hac aurem infallibilitas in dicendo , conuenir Deo ratione deitatiszac proinde idem erit dicere,Deus vt veras, fiue inellendo, fiue in dicendo,ede obieátum for- male fidei,8 Deus vt Deus eft. le Sed, falua pace Caietani, hac extra rem viden- tur, quia hic non inquirimus primam radicem ef- fendi attriburorum in Deo; neque vnde Deus fit verus,aut prima veritaszant vnde (it bonus, aut fa= piens. certum enim eft deitatem elle radicem ora- nium attributorum, fed in genere inueltigamus, non rationem cllendi, led caulam d rationem pro- ximam.8 immediatam credendi reuelatis , que non poteít elle deitas,quia non credimus rebus re- uelaris, quia Deus eft, fed quia verax,8c fidelis 82 prima veritas ef ; ¡itavt A per impollibile Deus l- let, 8¿ non eflerA o, non ellet in Deo cauía, $e ratio proxima credendi. Neque obítar virtutes theologicas fic appellari, sa verlantur circa Deum.. Na | teriale ; valde tamen differunt in obicéto for- mali, feu ratione tendendiinillum, vt ex fe elt Í 4Y FAS A Is L IST IMANES -Obiicies primo pro Caierano,habirni, fidei fuc- cedir in parría lumen gloriz, feu vilo beatifica: | led obieétum formale luminis gloriz eft Deusfub el ne deitatis: $ lecundúm camdem ration eritobieGú formale Adei.Relpondetur,lumen glo- riz elle clarum,8 vilionem bosco elle cuiden- - temmotitiam iphius Dei,vt eltin (e,8 generarurin beatis ex his que luntintrinfecaipfi Deo,provt elt in le;quia eét noritia intuitiva rei prefentis;ac pro- inde Deus vt Deus efbobiebtum formale luminis gloriz. At notitiaque habetur per fidem generatur in nobis,non per intrinfeca iplius Dei, led per ex- trinfeca, nimirum per audoritarem ¡pus Dei re- > _uclantis; 8 ideo fides niritur audtoritate divina, vt eli prima veritas in dicendo. A 2 Obiicies Deun mi licétomnes ver= entur circa Deum , tanquam circa obieétam ma= »-- 13. 14.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz