BCCPAM000545-5-19000000000000

: . Hcbr.11, Auguét, A 1 PA, 4 he Te é mc . á Es less > ys. 4 "e e, E rs: >. e es E res y , e * A PA A A pres A y r e y y y LA ? » | | nifiin aúdtoritate Dei.mite 5 bomagas Fide imquirimus. circa !quod obicótun. quodnam ht obicétum: mare=ale eius. : e E, Ad EN siete dei marium obie- ¿am o certa € Et ideo vna de: tinch 14 digó Deús yt Deus eftobiettum ñoftrz fidei, Seeunda etiam pars facile oftendirur , quia inter res.omnes , circa quas veríatur Ádes, Deus £ft precipuum fubiectum, vr elt manifeítum; $4 ideo ad Hebr, 11. dicitur;: Accedentem ad Deum, oportere credere , guia ef, vbi; Deus proponitur ranquam terminus primarius noltre. 1del,, Con- fonar Auguítinus.cap. 20. inquiens. Fideá vn, Ó' primum, ac maximum. ofjicium. ef? , ve án. nus credatur Deum, Er ob hanc caufam Deus appella» tur fubiectum artributionis noftre fidei, quia ad on referuntur omnia que fub fide diuinaca- unt; guecumque enim per idem appechendun tur »»dicunt refpetumad Deum nofcen+ dum., vel' [perandum ,.amandum , poffidendum:; vel funt perfona divinz, vel artributa divina, vel: cfteótus mifericordiz , bo itaris Dei , vel ¡ufti- "Y tie jllius itavt Incarnario quoque ipía referatur ad Deum, nobífque aperuic viam in coelom, vr - geconciliaremut Deo, de ¡pus gloriam obrinere=. mus. Er denique , quia lumen fidel ell quedam participario fupernarralis diuini luminís; Deus autem e(t primarium obieétamtam divini luminis perclfenriam , quam creari luminis gloria; ergo fimiliter ef primarium obiebtum luminis fidei. - Secunda concluño. Deus, abíolute loquendo, - noneltobicónadequarum materiale fidei, fed plura alia que fub-hoc:obieéto cadunt ; nimi* rum omnia illa, que a Deo reuelantur,tam necel- faria,quám contingentia. Hzc ell eriam cómunis, E certa apud Theologos. Er facile oftenditur, nam licéer per habitum fidei confideretur 8 cre-" daror Deus, 8: que funt Deo propria; non tamen hec folúm,fed alía plura cadunt fub obicétum hu- ios habitus. Deinde, quia obietum formale hu- jus habitus potelt applicari aliis rebus , Áicut de fado applicatur, cúm eredimus proprer reftimo- nium Dei, multa longe diftinéta a Deo. Denis que , quia id dícitur materiale obieétum alicuins habitus adequatum , circa quod totum talis habi- tus poteft veríari, 8 non circa aliud:ar circa to- tum quod eta Deo reuclabile,verfari poreft habi- tus fidei divinz ::nec poteft talis habitus arringe-- re, nifi. quod eft a Deo reuelabile: ergo obicátum - amateriale adaquatum habitus fidei diuine , elt omne a Deo reuclabile ; ad id enim totum,8 non adamplius , (e extendir- teltimonitm Deiinfa)li- biliter reuclantis, quod, vt dicemus, eltobicótim formale habitas fidei, fiue medium afléntiendi per fidems:: IDA mn 13% Quod etiam Deus fit fubieétum fidei , ñon fo- lum fecúndúm yeritates neceÑlarias , fed etiam fe- cundúm contingentes , que liberé 4 Deo produ- cuntur, clt .etiam manifeítum. Nam Incarnátio Chcifti, $ fimilia, proponuntur nobis, yt cre- E Traétatus X V. de Fide. _denda: e 'fidém diuinam, hoc enim obicátum elt reuelabile a Deo , cúm fit verum;ac proinde obieétum formale Áidei, Vnde am pl incipale,ledmatería e minus ca ¡que integtc omnes res reue t . mer od falfum eft , quia in aítum me- ritori dinántur per habitum fidei,omnia id, d , quo fatione Íui , fides oftendit fua attribura. Nec refert quod agtus quo credirnus cd,que 2 Deo reuclantur , fir meritorius. Hor enim nibil facit ad tem:11m hic folum querimus, quodnam (it obicótum illius fidei, qua Deum, X certera credi- mus:quod parer nullo modo efe aCtú meritorium. . Similiter decepti funt nonnulli alij Theologi opinañites , Deum (ub ratione faluatoris , aut glo- rificatoris ee Íubicéto a fidei, quia omnia que reuelantur per fidem, 'ordinantur ad hominum , lalotem 8 e loan,20. Fac feri- loan. ac eveddr pta funt , vt Ó Credentes vitam babeatí in nomine eiús.. Hoc etiam elt Falfum, quia per idem non folim Cognolcimus Deum, qnatenus crea» tor, glorificaror, $e iuftificator eft ; led etiam quo» ad alía predióta omnino intriníeca € necefí ¡ph Deo ; vt elle vnum, trinum , bonum y $Lc, Nec refert, quod fides ordinerur ad noftram fa- lutem , 8 gloriam; nam hac eciam ordinantur ad gloriam iphus Dei. -Denique deceptus fuir Caluinus , $82 immeritó reprehendit Theologos , eo quod Deum vt Deum allerant ele primariom fubieétum fidci, $ non etiam Deum ve hominem ; len Chriftum; quia e cognofcant te , 0 quen mifisti Tefum Christum. Qui k : y eruatur in [ymbolis fidei, in quibus 10111000 proponuntur que ad diuiniratem per- tinent,deinde qua ad humanitatem., ! Secundo infercur decifioillius difficulratis , An | Lu A fideitic aliquid complexum, vel incom- lexum. Sienim lermo (it de Íibicas , fiucobie- Gto mi ter adi primario $e principali diuine fidei, certom elt a ud elle fimplex, 8 ex fe ominino in- n | Jexum;,quia hoc obiectum Quia prima nam in veriráare 8 e: | onjo.Dei > confiítir for- male obieéótum divine fidei vr dicemus; qua ra- EOI fimplex eft; autem to- tum hoc fumarur, E, hempe prima veritas, S< tefli- monium ejus circa rem qua creditur, totum hoc non eft res vhia fimplex: Sidenique loquamur de MY or obicétis sd v8c perfe fumpra , eft obictum fe= zh 8,

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz