BCCPAM000545-5-19000000000000

“ "e a -.. G ] 13M _ 4 - sr A , e » -. e mu, eb. HE . , 3 3 $. gó mon cltinregrom (acramentum. Confequentia: eft manifefta,8 maior etiam ell videns ex termi- nis. ñam nihil eft forma: fuii 15 li ergo verba l en £ f int forma facramenti,non poreruntell gus dilp.1, eó 40 5.perrotam. A Quaitta concluñio, Species panis , ee vini perti- nentiad rationem ellencialem hulus facramenti. Tra communiter Theologi,8c probarur ex Trident, fupra ¿iwbi difinitar , ¿in almo Euchariítiz lacra- mento, polt panis, 8 vini conlecrarionein ] Chri- ftum (ib (pecios¡llarum rerum fenáibiliam conti- neri, 8 anarhemarizantur, qui dixerínt in Oltiis, feu particulis confecraris,que polt confecrationem referuantur, vel fuperlunt, non reimanere corpus Dominis Preterea,quía Ípecies confecrare fun (i- gha fenfibiliagrariz : ergo fun: lacramentam ¿ fi- gnificant enim corpus, $ languinem Chri(ti, yr ex prediótis conftar ; fignificant ectam vlimum cffe- Gum, Sz rem huias facramenti, videlícer vnitarem fideliumsque firmediánee gracia in illo.collata, vt colligirur ex Paulo i ¿Corinth.ro. Zhws panís,vnum copie Chrifhi ales fama, omnes qui de was pane par- ticipamta, y: TA. A q , A se Quunta coniclofio. Negari non potelt corpus Chrilltialiqua tatione pertinere ad cllentiam la- ctamenti Euchariftiz , non vt materia ,neque vt forma intriníeca > led ve connotatum eflentia- lo, aut fofma 'extti nfega »,quia [cilicer eft obie- ¿tum ñ gmificarionis [pecierum , SU terminus con- tinehtiz carum, In hac conclufione exiftimo om- nes Theologós conuenite y etli recto ántelligarur, * de ¡illa non porelt ele controvetlia. Pro cuius in- telligentia noraobieótum, vel terminum alicuias, relarivi, fine predicamentalis, ue tranfcendent: > lis, comparariad iplum , tabquam forma, quía ab illo fumir fuam fpeciem'; et autem proprium for= ma conftituere rem in fuo ele Ípecifico; verd huiufinodi forma non. eltintrinfeca,cumpleru que fitin fubiedto diltintto;neque etiam Thg edi tur conftitutionem tei in redto,quia forma€ uzin reéto conftituie lmul cum materia , predicatur de no conftituto; (ic eninrdicimus, homo cede Us. Sc anima fimul, At obicótum., vel terminus nú ghaminretto hoc modo predicatur: non 'enim diciimus ; Ícientia ell fuumobieítum , 8 ordo ae ¡ip(um,fed folúm eft ordoadipfum obieétum , vbi obieátum predicacur 10 obliquo. Ex quo proue- nf yverelarioum nunquam fopponar pro obietto, pe vel termino”, fed tantúm connotet illud in obli- quo Ortecim licer Gr forma extrinfeea , quía ta- men aliquo modo habet rationem formz ellen- rialis), inde fit,ve multa de huiufimodi forma di- ¿que forme intrinleca , €: vere elfentiali y riítiz, licut certera omnia, fit in genere gai; (ighum autem dicatordinem ad fignatim, 82 fpe- cialia lactamenta diltinguantur penes hoc Ne dicuntordinem ad (pecialia, 8 diuería Úgnata fora malicernecéle el, veiplum ignarum in quoliber: lacramento , habeat rationem forma extriníeca q. gua famitur Ípecies. In hocaurem facramento pri- cipale fignatom elbicorpus Chrifti, € fanguis ciusy' quz per lpecies fácramentales., poft confecratio= nemreprelentantor; ex quo fit,yt corpus, «« lan= vis rifti aliquo modo perrincant “ad ellentiam ias facramenris8r ab illis (pecialis eius racio lu- matur , 8 o elt de hocfácramento , in quantumeft ignam quoddams poteft eciam dici de eodem 4 quantum eft continens corpus, é fanguinem Chtifti. nam continens etiam dicit or- dinem ad contentum. Et ratio huius eft, quia ( Ípecies non continerent corpus , 8e languinem Chtiti,nonellent hgnificacioz gracia; neque pa- nis vita, 8ccibus Ípiritualis, nec pollent adorari latria,8cc.. E: il Sexta conclulio. Corpus Chrifti non pertiner ellentiálirer in reétoad faccamentum Euchatiktiz, tanquam pars eins, Probatur , quia»corpus Chritti elbres 8 lactámencam fimul: ergo non elt pars intriníeca, 8í elfentialis huiusfaciamenti. Probá- tur confequeñtia, quia res 8 facramentum fimul, deber diftingui 2 facramento tancúm , X qualiber ciús parte y quiaferháber ad: illud, ve ettectus ad caulam;vel laltem,vebignacum ad (ignum:led nul- lares porelt le iplam caulares aut elle Gignum fui q. ergo res, 8 lacramentum ¿non poteít cile cramentum tantúm,aut parsiillius. | Dices,elle manifeltam inftantiam'in contricio- ne, que elt pars facramenti Pernicentiz, 8 mul res,8 facráamentum. Sed contrá,quia contritio Íe- cundúm dinerfam rationem haber ele verumque. Elt enim pars facramenti, quatenus eft quidamn dolor internas, coniunétus ignoexterno,per quod ex natuta rel mánifeltatur. Elbveróres , 8 lacra: meéntum, quaretus.ex coniunctióne:ad lacramen- tim tantúm, et fufkiciens diípolitio ad gratiam, vel adimaiorem gratiam , 8 lecundúm hanc polterio- rem contiderationet ,*potelt elle effetas (ui, fe- cundúm priorem, 8c fignificari per le iplam. At 1, corpus Chrifti fecundúm eamdem, omninoratio- nem, deberer elle pars lacramenti ; atque res 8 la- _ ctamentum , videlicer , quaténús continetar” fub [peciebus leníbilibus; hocautem ell impollibile vr pradiótum el. Eo” Ed | Secunda probatur,'Si corpus Chrifti effet pars intrinfeca facramenti wel ¿Mer marétia , vel for- ma: non materia, vt conftat : neque forma ; quía in omnibus aliis facramentis forma clt (gnu fenfibile fimpliciter ¿corpus autem Chriltí mon -elt (ignum feníibile Ampliciter. Preeterea', quía de rarione formz eft qudd formaliter determiner «mareriam : at. corpus Chrifti'non determinat £pe- cies formaliter, led tantiín obiedtiue ; determina- opa ¡ ño veró formalis fit a verbis confecrationis; ergo t ) s Chri fti non et forma huúius lacramenti. Dices, Contritio in aborde pars facramenti enitentiz. , S: tamenin fe non elt ignam fenf- ¿16d pro vt connotateonfellionem exterriam, áditur leníibilis : ergo etiamíi corpus Mí inteiplo intrinfeceñon Gt fignum lenhi= pot stit tamen elle per (pecies.:Sed contrk, ¡muis verum (it (ufficere 4d [acramentih

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz