BCCPAM000545-5-19000000000000

d Ñ p 402 Tractat. X XI De Sacram. In er m lane phiyfice , quin: caufentmoraliter, bei yl mino: > Beáno inter (e: oppolitioném A quía (unt dinerh neris. - Confirmatur fecundo , quia ( lacramenta funt inftramenta phy(ica gratiz,Ggnificatio, 8 inftitu- tio, quam 2 Chrifto habent , mouent Deum, vt Ía- cramenta potius,quám res alias aflumar,vt'inftru- menta ad caulandam gratiam, 8, vt vno verbo di- cam , id quod formale elft in lacramento,:caula eft quare id quod eft materiale , aflumaturá Deo , vt inftrumentúm phyficum; ergo in facramento cau- falivas aliqua moralis precedir phyficam caulali- tatem grati. Ex dittisinlinuata manet ratio á priori pro hac conclulióne , que lic le haber : Sacramentum qua raleelk, ita eltens morale lecundúm fuam totam effentiam, 8 Formalitarem, vein eius eflentia ni- hil phyficam includat ur; ergo tota caulfalitas, 3% efficiéntia, que competere cm ¡pá lacramento, fatione illius, quod elfencialiter , 3 focmaliter eft ficramentum,elt tantóm moralis. Probaturconfe- quentia,quía ens quod rantúm morale elt,non po- - telt efficete niíi moraliter ; quia entiras , 8 cauía- litas debent inter le proportionari : ergo non po- telt négari aliqua moralis caufalitas lacramento- rum ad defendendum dogma fidei,deipflorum cau- falitate ; ita ve ad hoc non fufliciar bla phylica; Pe ftandoin omni rigore locutionis , quod pre- puum formale , 8 ellentiale “elt in lacramento, eft purum ens morale , 8% hocelt quod precipue fignificatur per hoc nomen facramentutn , á quo uidem denominatur accidentaliter , tanquam A ho accidentrali, totum illud quod phyicum elt in lacramento: ergo ex vi omniam teltimonio- rum', que abíoluré , 8: Gmpliciter alferunt facra- menta caulare gratiam nulla faéta mentione de matetiali, 8: formali, tribuenda eft aliqua can- lalitas gratíz ei , quod elfentialiter et facra- A RR Loa Terria conclahño. Probabilius cenfeo ,in lacra mentis non inueniri phylicam gratiz caufalita- rem, fed moralem : hoc mihi perluader ex vna par= te ratio A priori modo adduéta ;ex alia veró parte, quiailla que pro oppofira fententia adducuntur, facilia font. > o O Sed aduertendam elt primó quódS, Thom. 1.p. quett.7.difputans ex profello docuit, nullam re polle phyficé operari in diftans , etiam per poten- ciam Dei ablolutam. -: | A joa ] Secun dé aduertendum eft , quódira S. Thom, pofuit facramenta elle inftrumenta gratit y y camdem caulalitatrem potiori iure tribuerirl nitati Chrifti; docuit enim humanitacem ¿e ir ftrumentum coniunétum diuinitatis; he X vero elle inftrumenta feparara, 8 inftrumentum -etiam ¡plas humanitatis. legatur in 3 .p.quelt:6z, act.4:801.2¿quelt 112. arír. ltáque ponere lacra» menta efle inftramenta phyfica gratiz, $ huma- nitacem [olúm elle inftramentuam morale , elt vo- luntariam.,, nullum habens fundamentuw in do= “trina S.Thomz,8 probatur efficaciflime , quia 4 in doctrina S. Doctoris”, hamanitas fuit inítru- . mentum morale ,ex eo qudd non poffit phylice in diftans,neque caulare gratiam y hoc iplum alles rendum ell de facramentis , qua caulalitas mora- lisin'eoconfiftit, vefint lactamenta veluti chiro- graphum Chtiti, quo Hós virtute ipltas repeti- mus a Deo , id quod'Chriltus -nobis-fua p: 04 ptometuit , quod Dévs hatimipfiusintuitu nobis $ - cailant motaliter; eft coRo 'ACgUMA confett. Vel ¿lio modo , facramenta font in menta moralia gratiz , ad modum quo velkis., aliz Sandtorum, reliquix , folent efle i ti mhiráculorurh 5 ficar enim he adquitunt quam- dam vnitatem cui foppolito in ordine ad PO ratione cuius miraculum fadtum propric tribuis: tur fuppofito; fic facramenta ratione coniunétio»: - nis,reprelentationis,inftirurionis, $ habitudinis,: quam habent ad Chriftúm, dicuntur + ca la e gratiam. Vt autem relpondeamns argumentis opF tz fententiz , eftetiam aduertendum , quód py EN. ftotel, 2. Phylicorum, 8: 5. Metaphylica numeras vit inter pei cine uam di- xit confiftere in eo quod inducat ad agendum vo=- luntatem agentis rationalis , 8 hanc caulammo-: ralem abíolur? Ariltot. appellauit caulam , 8% fine vllo addito. Prererea eriam eft motandum, quód, communi hominam more loquendo , cc S« fimpliciter,8% Gne addito,pronuntiamus eadem de cauía morali,4c de phylica: dicimus enim, la= dex occidit Petrum: S. Marcinos tulcitauit tres: mortuos,% alia. ADS Ex quo patet folurio ad. omnes authoritates: adduétas. nam nulla eft, que non exaéte expli- cetur de caufalirare morali. Nec valet quod hee: caufalitas multories comparetur cum caufalitate phyfica; hoc enim pluribus+exemplis conuinci: potelt. nam dicimus, ita Rexoccidit Petrum,alpis ciendo illum irato valtu, ac fl gladium immiáiler in cor cius: aliás eriam elfer caula principalis,quiz, eriam comparatur cumilla, Do at Ad argumenta ex ratione petita relponde- tur. dls Ad primum quod erat quartum in ordinc, coj1- cello anitecedenti difpurationis gratia , negatur confequentia; Chriftas enim elt ens phylicum, SK cad in debira diftantía quando miacu- lum faciebat'; facramenta veró non funt entía phyfica, 8 fepiús non habent conditiones, quas diximus Chriftum habuille ad caulandam gra- tiam. Ad confirmationem negatur confequentia,, que quidem potius retorquenda elt in aducría= " rios. ab Ad quintum refpondetur , folam non repa-. gnantiam, non elle fufficientem rationem vt alfe- ramus,de fadto ita contigille,fed vitraillam debe- mus habere aliquod fundamentum, vel exautho- ritate,vel ex ratione delumprum,quod oltendimus non elle. Vltimum argumentum inaduertenter policum eltá fuis Authoribus , neque enim ip audebunt concedere, quod facramentarecedente fitione, non alio modo: caulent gratiam , quam maleficia, aut quám facramenta vetera , 8 tamen .n- ra noltra,vt ipíi fatentur, recedente fiGti ( mentum illud ab »* F o e 3 j e] WE TAL ipús foluendum,é% ell di | abent virtutem ad caulandum ex- Chrifti ¿nfti= tútione ex habitudine illorumad ipl m, $e tepra- fe t ne, modo (uprá explicaro , quod non . É ¡09 'habent illa,que in argumento: f (DOT A; adduculiBRic iio A UA | A O , Cm 5 MOL ' £ Ñ En ¡UAM ¿AR O: ¡ME e aritas ¿quia lacramenta - 48.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz