BCCPAM000545-5-19000000000000

13. 14» D.T hom, IS. «verum., 82 contraria fententia ceníeror nonreáré fentiens de dinina mifericordia, quo pofito, ie conficirur ratio. In lege naturz prouifum fuit parmulis de aliquo remedio ad iplorum falutem; +: led hoc remedium non fuir pure (pirituale ; ergo fuir fenibile, 8c corporale, ac per confequens fuit corporale facramentum. Minor probatur,quia ne- eex Scriptura,nec traditione oftendi poteft, re- medium illud fuifle puré fpirituale, potius quám corporale, fed ficut larer quod, 8: quale fuerit; fic seque later, an fit corporale , vel fpirituale; ledin =quali dubio aflerendum eft Cuida corporale ; er- go: Minor probatur, quiamodo remedium paruu- orum corporale cA , % feníibile ; ergo etiamin reliquo tempore de quo larer omnino quale fue- tit , dicendum elt poriús fuifle corporale. Confe- quentia probatur , quia ex vna parte rationes vri- litatis, %£ conuenientiz, que poltulant , vr modo: tale remedium exiftar corporale , qué proce- dunt in calu de quo loquimur , vt sa tod eft. Ex alía veró parte conftat, Deum tanquam con- uenientiori medio vti nunc facramentis pro re- medio paruulorum ¿ ergoin re omnino incerta, é line fundamento pro oppolia parte ; multo melius eft, vt his rarionibus conieótemur cum Au- guítino , remedium illud fuifle corporale , quam diuinando allerere fuifle pure (pirituale. Dices , plures Patres , quorum teftimonía ad- ducit Vazquez difpur. 165. alleruifle , lola fide maiorum iultificaros fuifle uulos ; ergo (enfe- runt non fuille tunc necellarium remedium cor- porale, Relpondetur , illos Parres non voluille excludere id per quod predióta fides majorum erat iplis applicanda, vt fatetur ipíe Vazquez , folúm vult necelffariam fuille internam applicationem fidei, diftinótam ab ipía Aide. Nos autem volumus neceflariam fuille applicarionem fidei per figna exteriora, Ad illius fundamentum relpondetur , facra- Menta legis natura, 8% determinatus illoriúm ri- tus, fui ex inftitutione diuina , non lege aliqua Ícripta, ££ promulgara, fed legibus priuaris: qua- tenus Patriarchis , 82 excellentioribus viris imte- riús infpirabar pradióta facramenta, ve ipli cate-. ros docerent, itaexprelse D. Thom, 1. 2. q.103. art. 1.in corpore; vbi licait. Sed guia eríam ante legem fuerune quidam viri pracipui prophetico fpiri- tu pollentes , credendum ef? , quod ex instinctu dinino, guafi ex quadam prinata lego , inducerentur ad aliguem certum modum colendi Deum , quod E conmeniens e/Jet dimino cultui , (5 etiam congrueret ad fignificandum Christi mySteria.Idem repetit 3.part.q.60.art.s.ad 3. 5 Secrio ll. E PA O | De flatu innocentie, an in eo fuerint _neceffariaSacramenta. A Fficmar ¿prima fententia , quód (1 ftatus in- Aúnocentiz perleueraller, futura elfent in €o facramenta,, ita Suarez in hocloco , difp.3.[e4.3. Fl loquitur cum ea modificatione , vt fi upponamus Chriftam non. venturum , Í1. fta- rus ille duraffer , confequenter afferendum efle ve probabilios , nulla tunc futura fuille facra- menta. Si yeró fupponatur , quód iple putat verius 3 Chriftum venturum , futura fuifle tune lacramenta, non alia , led eadem que extant modo ; non omnia, led aliqua, que iple affi- Lua. a Cefaraugusta Tom, poster. Ta. pa ¡Vr e E il | EA E” DA * q Ñ $ — -— Pen ps $ : ; a "y cd ¿ cd + , Y 4 did . : ' 4 6 Y lt $e A as ye he AA NE ES y h er YES 1 e: sa Ass ride . - E * . y Le gnar videlicer , Euchariftiam , de Ordinem. ENS. 417 HE MS Er A MA - Y E : ; 5 e Conclulñio tamen e(t negativa, futura facramenta , ita Scotusin 4. dif onau. art.1.queft.1. S. Thom. quelt,61.art.2. $ eft communior inter Recentiores. 20, Et probatur , quia nulla ratio ex hislque ade. duci poflunt ad probandum in vniuerfux vello tates inftitutionis Sacramentorum , procedit in ftatu innocentiz. Et quidem ratio humiliatio= nis , 8. quecum Ñ : e E etiam procedit ratio delumpta ex eruditiome. - nam licér in natura corrupta , in qua. porentiz cognolcitiuz obtenebrare funt , 8c vulnerate, conueniens fuerit , vt de lupernaturalibus in= ftrueremur per figna obícuriflime AO e m myfteria fupernaruralia , quia ic voluir Deus; Se fic conueniebar naturam corruptam. Íana- re ,¡lluminare, 8 regere , ramen modus ¡lle ob- Ícurus áignificandi , 8£ nigmaricus , non con- ueniebar illi ftarui , qui leo: 30 in. quo natura humana aded magnis gaudebar pri- uilegiis, 8: de fupernaturalibus my(teriis, ha bar maiorem notitiam , 3% perfeltiorem modum cognolcendi. Tum etiam , quia in eodem ftatu fuperiora dominabantur inferioribus, neque vilo modo dependebant ab illis; led cut mens fubie- ue alia fupponens yeccatu y non'procedit de illo ftatu, vt parer. Sed neque _ Ctaerar Deo, ita menti vires inferiores , anime corpus: efler autem centra hunc ordinem, (i ani- ma perficeretur, vel quantum ad fcientiam, vel quantum ad grariam , per aliquid corporale. Que ratio qué probat,in eo ftatu non futura facrifici quia fignificatio lacrificiorum etiam eft enigmáti- ca , 8 obícura , 8 fimilis per omnia fignificationi lacramentorum. Ed o > MR S pi y A y A | Rátio etiam delumpra ex propenfione hominis ad corporalem exercitationem in eo ftatu, minus conuincit , tum quia ineo multo maior propen- lío foret ad contemplationem, 8: fpiritualia exer- citia. Tum eciam, quia in eo ftatu non erat peri- culum declinandi in fuperftitiolos , 8 vanos ritus exteriores , 8 ideo. DON Ei necellarium , vt hoc periculum preacaueretur inftirutione Sacramento- rum., Et licer tuncetiam forer inclinatio aliqua reóta,S« bene ordinata in corporalem éxercitatio= nem, tamen per aliosactus exteriores porerathec . inclinatio exerceri , vt per laudes diuinas , $2 alios virrutam adtus. 1 78 Ruríus,ratio que fumitur ex magnis vtilitati= bus, que afferunt factamenta , (1 graciam caufent exopere operato, non conuincit. Primo , quia Íi pro illo ftatu non erat conueniens, 8 proportio- natus modus fignificandi lacramentorum , Vciam probatam eltnon funt ponenda lacramenta folúm. ve caulent gratiam , (ed aliis modis proportionatis illi gai ga eftgrata , 82 prouidendum eft tibr | veilira s que proueniunt ex tali caufatione. doler mento ¡plo perfeétio fit, quod cauler gratiam ex opere perfeétio viderur lupponere S« fubieétorum , in quibus mM infirmitatem homi- - ia aos aCtus; nhanc difk rem inftitura Íune 1Cramenta,! m canfent exopere operato:in ftaru autemi ntiz facile porerant homines: acquirere augmentum gratiz propriis adtibus; ac. pel confequens non conueniebat ii ftacul , qu in eo cfler inftrumentum caulans gratiam exo et operato, .. | De dida Secundó DY 17) | $

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz