BCCPAM000545-5-19000000000000

II. 112. 13. > fp. afus ciusin cruce transfizum eft, fed minus ¡lud accepravit. Nec obítant Mere tes facramenta fluxifle ex latere tí polt mortem, -nam Parres tantúm affe- aquam, $ languinem qua ex latere sh fluxerunt Ggnificari duo lacramenta, Ba- Ú p prilmum Ícilicer , ££ Euchariftiam , videndus eft Vazquez diflp.76.cap.2. IL Per quos altas Chrisias MEruertt. JECTIO En e | Rima concluño Chriltus merirus eft per aítus vircutum moraliú, tam fupernaturalium,quám naturalium,etiam circa mareriam precepram.Pro- bar , quia huiulmodi actus liberé exercuit : quod adeo certum eft, vrablque periculo in ide negari non pollit , quis enim neger Chriftum libere fuif- le patientem, mifericordem, humilem, preces fu- dille ,82c. cúm id tam frequenter narretur in facra Scriptura, 8 tam graditer commendetur : quod (i habuir hos aétus liberos , eis meruifle necelle elt: nec preceptum impediuir libertarem adtus , vt ex fuperioribus conftar. Ex quo inferrur , Chriftum efle meritum per agtum dileétionis proximi,potuit enim proximum liberé amare, ficut libere exercuic actus virtutum alíarum. | Mena Tora ergo difficultas eft de atu amoris Dei, an per illum mericus fuerir, Refpondeo cum meliori parte Theologorum antiquorum, $ recentiorum, Chriftam metruifle per actú chariratis erga Deum, cúmbis.actus fitad mericum preftantiflimus : 62 cúnm omnes iaftiillo precipue meruerint ; quate omunis ¡ultitiz fonti Chrilto , í commodeé eribui poteft , denegandum e(t? Er quamuis quicumque actus, meritorius Chrifti valorem habuerit me- rendi infinitum fimpliciter , nom minorem quam omnes fimul ob excellentem Deitatis fanétificatio- nem : at ficut non ideo negantur Chrifto e e ces aCtus virrutum, ita nec negandum eft percha“ ritarem meruifle, omniam virtutum excellentif- mam, dominatricem. | ses, Vi autem explicem modum quo Chriftus me-. reri potuerit per atum chariraris erga Deum, lup= pono ex prediétis , fuifle in Chrifto fcientiam in- ditam,8z infulam diftinétam a fcientia beata. De- inde fuppono,, non folúm Chriftum comprehen- difle res lupernaturales, 8 myfteria omnia creata, led etiam habuifle cuidentem notitiam quoad an elt, myfterij Trinitatis : ecenim negari non deber Chriftum etiam vt viatorem, habuifle notitiam beatiffime Triniratis , cereris viatoribus perfe- Ctiotem: atque eam non habuit per fidem, vtcon- ftac ; ha o HA r fcientiam infofam , per juam preedicabar, de docebat homines myflteria MOE) IA ¿ E, 4 Quád íi diuinz bonitatís, divinarumque perfe- ¿tionum diftindtam notitiam á beara Chriftus ha- et at , 6 per cam Deum fibi amabilem propone- | tationem , negari non 'hrifti non folúm ama- er [pecialem repr | Jeum vr cognitum in (e per vibonem intui- ell, voluntatem eciam 4 4 3 .' e tiuamy fed ve cógnicum per fcientiam infulam mediis fpeciebus crearis : erenim ( intelleGui , nes des PA LN .. . 1 D >] Chrifti conc edimus, duas notitias aii ei -—diuerlum modu: medium cognofcendi per uertum mod m , $ m dium cogr ÓN: naturam diuinam ;. cur negemus voluntarisC brit duos amores; alter veró horum amorum erat liber, ille (cilicer, quí dirigebatur per Ícientiam infulam: arc.3, in relponkione ad pri E > pj tun per cbaritatemmernit, in quantum et compr benforís, fed in quantum erat viatorís. TI _ PIS PG ds loquitur de charitate habituali, vel adtual: | prima; ergo loquitur deilla in quan umm clic A porerar aékuro tegularugn per fcicnciama INMI E. e A e Ññ i y proto quantum elicicbat atum regulatun cientiam beatam , erat charitas comprehenforis, non viatoris : tumetiam, quia per charitatrem , ve. eliciebar aQum neceflarium amoris, non pot rat mereri : ar D, Thom. loquitur de charitate per quam merebator; ergo loquebatur de illa, yt po- rerat elicere aCtum regulatumo per Ícientiam in- falam : (1 veró loquebatnr de aétuali charitare; ergo agnolcit D. Thom. in Chriftó duos chari- ratís actus , alteram comprehenforis per quem non meretur , alterum viatoris liberum per quem DO A Sed obiicit Vazquez,quod non videatur duplex talis amor fupernaturalis in Chrifto conftituen- dus, quamuis in eo lit illa duplex noritia : quía da vna bonitas Dei, 8c per vilionem , Y per cientiam infufam proponatur , cúm affeótus vo- luntatis tendat ad bonitatem obiecti, vreftinfe, non vt elt cognita ; eciam fi concedatur Chriftum cognofcere per fcientiam infulam Trinitatrem,non poterunt elle duo amores. Hac ratione commu- nior fententia Theologorum docet, amorem vie, Sí parriz elle eumdem quoad fubltantiam,licer bo- nitas Dei in via proponatut per fidem , in parria veró per vifionem claram : ergo pari ratione in * noltro propofito dicendum. or Refpondetur , fatis probabile elle ,illos duos - amores , non folúm numero, led etiam (pecie efe diltindtos : quia aétus charitatis bilsibcss ten- dit in omnem perfetionem Dei , vt ell in fe, quemodo proponirur a viíione : adtus veró cháti- ratis Ícientiz infule folúm rendir in aliquod Dei arrriburum , vr iuftitia, Se milericordix, vnde fo- lúm fub rarione fammi boniin confulocogniri,8e propoltti. NA AS A Lo ed UNO 0: Prererca voluntatis affe£tus non fertur in ob- ieCtum fecundim fe, vt nudumá reprefentatione, mqueim- obie- + at quod vifio clara , 8 Í rationes (pccie diltinéta bonita pú elle debent Ipecié diftiné etiam rationem probabilius tis parriz, Sc viz elle fpecie dift -Denique, quía amori! le necelfarius qui lequi- tutad vifionem.claram Dei in Chrifto, lermper elt. vnius [pecieijór inuariabilis ¿ar veró amores quí fequebantur ad fcientiam infúfam , vepote liberi, variabantur , crantque plures ¿Ez diuerfe [peciei, nam cúm Ícientia infuía Déum cognolear per | e cffcGus ad 08 16. | 17. nn el 18. ] 3. > Pa , ME ez. ¿2 a 4 MN $ O aci 4 ¿ ; o A | AS ] Wi (3 5 ki q O w, EN > i E ' 4 A SO » 4 se: ($ : , «e 4 Ay 113 A 4 . EE, pa i q á ed O ; A” MM | M4 E . b ¡ 15 o O ¿TN ' pe p LA ' ¿ PA ú ¡A ? b A . ua ” ad o : 1 y dei 44 A ¡4 Pd Y m : B ul % 1 * 00 1 e Jl A k E Me o y y e ] i : a dd eN 4 PE dao 7] É * A.t M $ A. h E ñ 4 A E y is pl re y . y ¡ j . y. y ' bh (> AS E MU | e - FE - mina E $ , 4l j 8 E $ E 5 6 A +: ME, , Í Al y: : é ; + y Md or pe + 05 5 ES l : j f Ea il Y 4! 14 Mm y pr B A 5 4 dl A 40

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz