BCCPAM000545-5-19000000000000

y y el e po y A $” Ps ' PP. E o a + ad Gido a O e : * pr 6. Ye mn uh 9: 1 ¡Et idem cam eo : humanitas autem | » Se” de Y mena. Sitconclulio , communicatio: idiomatum nibil “alind. eft, quam mutua predicatio diuinorum at- “tribúrorum , $ 'humanarum proprietatum , inter "Deum, hominem : cúm enim natura humana,$ diuina fint vnite in vnam perlonam , inde fit, vt - que funt hominis cba 8 que funt Dei tribuantur homini. Ita communiter Parres, 8% Theologi. Vr autemn hoc exapriús intelligatur , 2 quomodo hainfmodi predicationes reéte ficri pol- Gint,fubiiciende funt nonnullz regulz. - Prima: regula fit, predicara , feu artributa pro- - pria nature diuinz, vel humanz per incarnatio- nem pollunt predicari de perfona Verbi ¡in con- .creto. Ratio et; quia nomina concreta (ubitanti- ua litét diftinre fignificentaliquam formam., in confulo tamen fignificant lubhiltentiam ¿feu lup- se. ma éim ergo in Chrifto fit vnica fubliften- tía, léu Mppoficum in duplici natura , inde fit , ve omnia que conueniun; vni naturz , pofline atcri- buialteri incodem fuppofito; ac proinde has pro- ] A veras : perfona Verbi eft Deus,per- ona Verbi et homo: Verbum eft Deus , Verbum eft homo: homo elt Deus, 8 Deus elt homo: Chri- ftus.eltmortalis , Chriftus et immortalis: Chri- ftus elt xrernus , Chriftus eft temporalis; hec enim verificantur de Chrilto, rarione duafum na- turarám in eadem perflona ia us -Obiicies y ex hoc fequi veré dici pole de hoc homine oftendendo Chriftum : hic homo generar Verbum ;quia quecumque dicuntur de Deo,pof- funt veré afirmari de homine: veré autem dicitur de Deo generare Verbum. Refponderur, nos non affirmate omnia que de Deo vere dicuntur, polle veré dici de homine , fed quecumque vere dicun- tur de filio Dei, de quo non potelt veré afhirmari, quod Verbum generet. > [AREA 604 -—Secundaregula , predicata, feu arrribura vnius -naturz in abítracto ina ¿ non pollunt vere, $ proprié preedicari de alia ; vnde abltrada divinita- -tis món. pollunt proprié , $£ formalirer enuntiari «de abítractis humaniratis, peque é contra : ac pro- - indeífte fune falle : diuinitas eft hamanitas hu- manitas eft divinitas : diuinicas pala elt , Sec. Ra- rio elt, quia abltracta fignificant formam d mo- dui per le ftantis: vnde cúm tales affedtiones non comperant diuvinitati, neque humanitati Í cundúm de fpettatis, nulla rarione pofluñt de eñuntiari. Deinde, quia impofKibile eft, vt aliq predicetur de alio:, niá fueritin eo, y E a Po 4 sá L3 ' : Go Lumpra,neque eft idem cum diuinirate, .eltin'diuinitare ; ergo non porelt de illa enqht . Sc propter eaadem rationem; neque diuinitás bumanitate in:abltratto. UN Nec obltar,qudd hec propolitio eft vera: Diui- _Nitas eftindarnata, vt videre ell apud Fulgentium in opétre dé Fide:ad Petram cap. 2. Relpondetur cum: D.Boñauent. in 3. dift. $. art.1. modum il- lum loquendi non elle imitandum, neque predi- ¿carum ¡llud «conuenire natuve dinine per com- -municationem idiomarum, fed vere,8 lecundúm fe. nam : e vert.eft vnita carni , non vt fup- . polirum, :d tanquarm natura, fuppoliti ; 8c (ic illa -propolirio'idemticé tantúm eft vera,non aútemin fentu proprio , 8% formali, Rurfus non obltat;, Ec- clefiam in quodam hymno admittere propolitio- nemiftam : Vita morra eft. nam ibi abítradum ponitut pro concteto, quod eft fuppolitúm naturz diuine.,€ humanz , 8c quod fecundim naturam humanam mortuum elt. j ' v . 'predicari,vnde hec eft falía: humanitas eft De tur de abftractis humanitatis, nec é contrae creta humanitaris de abítiadctis divinitatis, Etra tio et, quia conerera humanitaris non infunt di leticia abftracto,fedTohi infunt hu nitati ; ergo non poflunt de diuinitate iva lu vel Deus elt humaniras. Quarra regula,attributadivinz naturz non pole cant naturam ratione cuius conueniunt Chri illa actribura : at dinina natura non ell ratio, vt ¡lli areribuantur artribára humana : neque natu= ra humana eft ratio , vt ¿li arcribuantur attribu- ta diuina. ' | dci Quinta regula, attribura, feu proprierates que requirunt fuppofitum creatum, nof poflunt enun- tiari de Chriíto : non enim licer dicere , Chri- ftuselt purus homo, eft peccabilis, eft filius Dei adopriuus, $e. quia hec arrribura ira concludunt perfonam creatam , ve excludant perfonam diui-_. nam : in Chrifto autem non elt perfona creara, fed diuina, feu increata. | Gare da E YD e el E MA Soluwitur nonnulle difficultates circa mo- > dum loquendi de hoc mysterio. Rima diffícultas eft ,an hec propofitio fit pro- A pria, 8 formalis : Deus eft homo. Refponde- tor affirmatiue. Conftat loan. 1.Verbum caro factum loan.t.* ef. £ ex Symbolo Niceno. Et homo faltus eff. Et “probatur , quia, ve prediximos , actributa in cón- erecto lignificantia naturam humanam,8z ejus pro- prierates , propric,8z formaliter predicari de Deo: vnde quamuis hoc nomen Dems ex vi luz prime fignificarionis,Ggnificer id quod fubíiftit in natura diuína, polio tamen Incarnationis myfterio , ex víu loquendi Theologorutn*, non folúm fignificat idquod fubhiftit in narura diuina, led eriam quod lubáfticin natura humana. Obiicies ,quia in hac propofitione , Deus ef homo, pradicatum non elt de intrinfeca ratione lubieGti;ergononeltpropria,8: formalis.Refpon- detur , ad hoc,vt predicario dicatur propria , 8% formalis, non pi quod attriburum (it de'in- .trinfeca ratione fubicdti , vt patet in hac, paries elt albus , fed fufficere quod actributum fit-¿n | E , vel enuncietur de proprio fuppofito. E cs 08 > primo , hanc etiam elle veram:, Denis fá- Ñ tus elt homo. Ratio eft,quia Deus antea nón erat homo; ergo non potuit in tempore eflé homo, :abíque aliqua cfectione ; ergo veré 8 proprie fa- Infero fecundo, hanc effe fállam, Homo fadtus elt Deus. Ratio eft, quia homo in hac prepolitio- ne cúmfumarur 4 parte fmbicéti , fupponir naru= raliter pro luppolito Verbi, quod falílum eft ele ¿ee fadum. ro Obiicies, fi hec eft vera, Deus fadtus ef ho mo, cut ergo non eft hec vera , Homo fadtus ii Pe el E homo. Vnde loan. 1. dicitur : Verbum caro To; y > 14 4 y Say AL 5) AS

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz