BCCPAM000545-5-19000000000000

Hi sd: A] % sde? d QA e 10 EA L H > 44 did y de 0 o 5 e 31. 5 Lt E” | | ÍA 4 1 M 32. : $ ¡Sl h ¿ ha : | h ) p Y Ue. e e ¿¿P Í y » de. Md 4 | rd. 0 di "Y Mr JE A da) al E y | AGA Ds? : / ¡ ' yr. YN o qtodl [9] hi EN . É Mi | Fr E... y . 4 ' p 33 le 346 Tractatus XX. De!Incarnatione. : SRe Tao” TL ¿An gratia habitual Christi potuerit AUgeri.. Rima concluño, gratia habitualis Chrifti fe- Peinát porenriam Dei abfolutam augeri po- ruit, nec dari poreft tanta gratía habitualis , qua miaiot 2 Deo produci non poflir , atque adeo po- teft ca in infinitum augeri in intenfione , ita com- munirer Recentiores, quía data quacumque gra- ria habituali in Chr fto, vel in quouis alio homi- ple ne, non implicar contradiétionem dari maiorem;.* ergo non'implicat contradiétionem , gratiam'ha- amé bitualem five in Chrilto, five in quouis alioho= mine augeri in infinitum, Antecedens probatur, qe quiá non poteft alfignari rario implicationis ,ne-.- que ex parte fubicéti,neque ex parte iplius formas ex patte quidem formz manifeftam eft,quía ex eo. quod forma fit creara, non > ei quod pof- hi intendi in quocumque gradu reperiatur, modo fit finita, 82 limitata in intenfione, quia per talem intenfiónem non mútatur elus natura , neque in - re ipfá aliquando habet infinitam perfectionem, fed femper finitam : cm ergo non implicet con- tradiétionem hominem quantumcumque iuftum, 8 lantam ,modo fit fandus , 8c iuftus in gradu finito, 8z limitato,fieri magis fanétum,nullo modo ex parte formx hoc implicar. ¡ Ex parte veró fubieéti non implicare cor adi- Ctionem grariam quantumcumque inteníam, pro- batur,quía forma que non implicat augeri in inf- nitum ex natura ipíius forma, non poreftimpli- care ratione fubiecti,niól fit in certo, 82 determi- nato gradu difpolitio ad conferuationem fubiedii, vel (it qualitas orta ex huinfmodi dilpolitione;(ed raria habitualis non eft in cerro , 8 determinato gradu difpolitionis ad conferuationem hominis; ergo implicat eam in hominein infinitum augerl, Maior propofitio declaratur exemplo. nam calor, verbi gratia, in ligno non porel in infinitum au- geri yquia elt difpofirio ad conferuacionem ligni,. jn certo, 8 determinatogradu, quem fi exce(lérit, impoffibile eft lignum permanere; ergo quande gualitas non eft difpofitio ad conferuacionenitub- se nds MS ens Y a no ieQti, in' certo, 8c dererminato prada, quam EN e. cumque (it intenfa, potelt amplius augerl “hoc implicet ratione propriz nature iplids: ua: litatis 3 fed grariz habituali hoc non impli ratione- fubicdti , quia fubickum: gratiz 5 licet. natura intelleGtualis , ad fui conferuátl nem.non petit cercum , 82 dererminarum gra: dum grariz.” des | ee Nec obítar, quod fubicótum talis grariz firfes “cundim elfentiam finitum , 8c limitatum , vtpote y a MI PA Á A "¿Ad We le «K, AE Cal nalis ad fufcipiendum formas fupernaturales ¿(it* .pbedientialis ¿82 hec non habear terminum , po- aellidici infinita fecundúm quid , quarenus poreft ' recipere maiorem,8 maiorem gratiam lupernatu- «ralera fine termino, ita infinuat D.Thom. de verit, -cap.3pvbiait , capacitatem obedientialem expleri non . poffe y cuios ratio. eft, quia quamtumuis erearura recipiat a Deo, adhuc manet potens ad magis re- cipiendum : ficut Deus ipíe maner porensad am- plius infundenduny; ergo capacitas obedienrialis que refpicit hanediuinam' potentiam, infinita el, quantum ad hoc quod elt polfe recipere maiorem, $í maiorem gratiam fine termino, quamuis fecun- HA j "AN 10 + 4 , e al dum eflentiam , 82 vt et idemeificata cum natura creata, fit finita, 8 limitara. e Obiicies primó , Chriftus fuit plenos graria, Vidimws gloriam civs , Be. plenumgratia,ó VEFILALIS,, loan. 1. cd Scad Colollen.1. ln ip/o complacuit omnem plenitudi- Col. 1. nem babitare ¡ergo non fuit capax maioris gratiz; id dicitur plenum aliqua re, quod non eft capax de er inilla. Pro telponfione Nota primo,alios Sandtos preter Chriftum,dici aliquando plenos graric,vt beata Virgo,quádo An- elus lalurauit,»nuncupauit gratía plenam,Luc.1.8 "AR.6.de beato Stephano dicitur : Srephanus autem plenms gratia,ó fortitudine; 8 tamen conftat gratiam Virginis augeri potuifle,immo conftar de facto Ctam foie, cúm certum dit eam metuiíle au- entum grati, 8e gloriz per bona opera, in qui. bus per totam vitam poft aliud tempus exerceba- cr:8 fimiliter Srephani gratia fuit audta poft il- lud tempus, in quo plenus gratia fuir núuncu- patus; vnde conftat , in Scriptura plenitudinem gramiz non femper fignificare incapacitatrem ad recipiendam maiorem,aut inten fiorem gratiam. Secundó, noto , Chriftum fpecialiori ratione dici plenum gratia, quam cereros tam homines, quam Angelos51inaliis enim nihil aliud Ggnificar + plenitudo gratig , quám abundantiam gratiz ; fic enim vlurpari foler in Seriptura facra vox illa, ple- nus, vt conftat exillo Sapient. 9. Cor noStrum male- dictione,cF amaritudine plenume/?, 8: ex illo Luc. 14. O repleri funt omnes in Synagoga ira hac audientes: in quibus locis plenitado abundantiam Áignificat; arveró in Chrifto plenitudo gratiz aliquid am- plius Ggnificar prerer abundantiam grati, tribui- tur enim Chrifto plenitudo gratiz,vt fpecialis il- lius prerrogativa nulli pure creature competens. Dicendum ¡gitur eft fenfum in quo Chriftus ple- nus gracia diciturefle proprium , quem verba illa fignificant ; videlicer ita fuifle plenum graria', vt ¿non fuerit capax maioris gratiz ; hec autem ple- ¿hitudo gratis non conuenit Chriíto ratione gra- tie habituális, fed ratione gratiz vnionis, quia -'cúm bec fuerit fanétitas per effentiam que infini- ta ell, augeri non poruit,atque aded ratione illins poteft dici Chriftus plenus gratia in proprio 8z ri- gorofo fenfu, in quo intelligenda funt verba que Chriftum plenum graria appellant. Ex quo patet relponíio ad obieótionem, Chriftum non dici ple- nú graria, rarione gratiz habitualis, quatenus ple- nitudo fignificar rantam abundantiam gratiz, qua quis dicicur plenus , vr ampliús in ea crefcere non pofficde porentia Dei ablolura, fed rarione gratiz WE Es ¿wnionis,vt expofitum eft. 2 Obiicies fecundo , ex Arift. 8. Phylc. text. 63, 1082 64, aflerente, motum alteracionis, qui ad qua- 1 litatem terminatur , non poffe efe centinuum in | pt infinitum , quod etiam ratio ipía manifeítar , quia “sens ereatum Quía cúm capacitas creaturz ratios chin motus alterationis fit inter contrariá , ac “proinde liticlaufus duobus extremis, feu terminis, a 'non poteft continuari ín infinitum ; cám aliquan- do peruentucus (ic ad terminar ip prefixom, quod li motus terminatus ad qualitarem, non po- tel elle Contínuas in infinicum , fequitor, qualita- eric alle in infinitum incendi , fi enim pol- endi in infinitum, motus ad illam pofler efe elpondetur Ariftotelem elle intelligendam de qual; atibus marerialibus a fentit , non polfe augeri in infinitum : de (piritualibus verd au- gmenti capácibus, diuería cft rario , quía omn's qualitas materialis , yel et pcia ¿0 fecunda, qualitares a "3 A A 4 Y DY 2 FO 8 o N Luc.t. 9 Sap. * Luc.14. A sq il O e “Ús Td E A a a o a Y >. pr

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz