BCCPAM000545-5-19000000000000

15. Y4» 16. «13 o 344 Tradtatus XX. De Incarnatione. perfonalitate eft virtualiter diftinda, landrificat Chrifti homanitatem. Probatur primo ex Patribus fupra relarís , qui expreÍse dicunt, vntionem hu» amanitatis efe divinitatem fanérificantem iplam. Deinde!, quia deitas vt lic, elt fandiitas ; ergo vnita humanitati reddit illam fantram. - Obiicies primó , vnio nature diuin* cum hu- mana non'potelt facere vt alía tributa divinz na- cora, tribuantur nature humanz.y.g. omnipoten- cía divina, vnita humanitari Chrifti, non reddit il- lam pgmniporentem ; nec lapientia pereflentiam, reddit illam-formaliter fapientem ; ergo nec Ían- étitas per eflentiamilli vnita, reddit illam forma- liter landtam, ] - Refpondetor ,in hoc quod eft efle landtum ex yna parte, 82 hoc quod elt elle omniporentem , 8z fapiéntern ex alía , elle magnum difcrimen, nam hoc quod elt elle fanétum , preeter formam que pete preltare hunc effetum,, nihil aliud comno- tar in fubieíto , preter rationem intclledrualém: wnde lanétitas vnita nature intelledtuali, non po- telt non tribuere ¿Mi hunc efrcétum formalem ; at verd elle omnipotentem, S fapientem per effen- tiam, preter omniporentiam, 8 fapientiam , con- notant in fubiedto alias proprierares que in hu- manitate Chrifti non reperiuntur. nam elle omni- potentem connotat in fubiedtro virtutem principi; ví quod,ad influendum per iplam omnipotentiam, ranquam per principium quo , in omnes effectus pofMibiles : (imiliter ele lapientem per effentiam, connotat prater iplam fapientiam, idemtitarem nature cum ipía; at in natura humana Chrifti ngucram horum repericut refpettu fapientiz, 8 omnipotentiz divine. nam neque haber virtutem rincipij ve quod, neque idemtificarur re ipía cum úla: ynde fanétitas per effentiam vnita humani- tati , potelt reddére illam formalirer fanétam, non veró'omnipotentiam omnipotentem : nec (a- pientia per effentiam, reddit ¡lam formaliter fa- pientem. 0 E O «Qbiicies fecundo,quia fanttificatio anime,non porefttribui nifi a forma intrinfeca, SK inherente; reddere enim fubicátum lanétom, elt effeítus for- 1. Aa landrit atis:.Confirmator;quía ¡ufti non poffunt landti a gratia que illis non ineft :alias eflent Cti per folám acceptarionem extrinfecam. 00 Relpondetur,extrinfecam duobus modis aceipi polle , primo pro:eo quod non elt veré vnitum a veri, 8 in hoc lenfu Deitas non elt extrinfeca huz manitati,Secundo pro eo quod non immurtar aliué neque immuratar ab: iilo, (rue fitilli vnitum per veram viionem. , Íiue non, 8z in hoc lenfu veran e eft, Deitaremellé extrinlecam humanitatizexhoc «malis intrinfecus,fed deitas non elt forma intrin- leca humanitari; ergo non porelt elle illi' pe la 4 $ +: k :. AN . . e “ $ uam 1 E tamen non infertur eam non polle fandtificare, | guia vt aliquid fanétificer, non eft necelle quod immutet naturam quam fanétificar, fed (offcic ¿quód “lit vere ¡li coniundáa. Ad confirmationem, yaoi 2 Theologis, lantrificationem non fieri per lola acceprationem exttinfecam,anr pet imputationemiultitiz extrinfece, extrinfecum ibi (umicurin priori fenfa, nempe pro illo quod'non ct vnitum ; quare quando dicitur fanétificatio! nem debere fieri per formam intrinfecam, Ñin- relligarnr forma intrinfece mutans fubietum,ne- gandum eft: 4 per ly intrinfecam , intelligatur for- ma vnita fubiedto,concedendum eft.Rurfos quah- do dicitur elle lanétum > elle formalem cfettum intrinfecum, diftinguo, et efeátas intrinfecus proueniens 2 forma intrinféca mutante intri ce fubieátum, nego: eft cffeétus intrinfecus pro- ueniens A forma Íbtlme coiunéta fubieéto , cor cedo; $e hoc modo Deitas reddit fandtam huma- nitatem Chrifti”, fcilicer ranquam forma veré vnitá humanitati, quod fufhcit ad hoc, vrillam landtificer | * ” » nau AAA re: ad quid fuit neceffaria in Chrifto gra» abitualis. ram li ad effcetum fanétificationis non. erat necellaria , eo quod talis effectus ab ipía Deirare proueniebar in humanirate , viderur elle fuperflua, Relpondetur non file fuperfluam, d idco datam effe Chrifto , vt non Lolúm fub- ftantialiter , fed eviam accidentaliter effer fandttus, 8% Deo gratus ; nec folúmn per fanétitatem perfo- naliter coniundtam,fed etiam per formam intrin- lecé inherentem. ! Obiicies , fanCtitas per eflentiam , qua fandrifi- catur humanitas Chrifti , continet eminenter il- lam landtitatem., quam tribuit gratia habitualis; lergo non perficitur humanitas Chrifti per fandti- tatem illam crearam , quia perfectius eft habere aliquid eminenter, quam formaliter, Refponde- tur, quod quamuis Ántitas per eflentiam conti- neat eminenter lanétitatem creatam, non ideo ta- lis lanétitas excludenda et, ficut non excluduntur a Chrilto catere perfedtiones create; quare ficur ' ille non excluduntur , imó cenfentur perficere humaniratem Chrifti, licéer contineantur eminen- ter in Deitate, ita idem dicendum elt de Áandtitate creara, | | Obiicies fecundo , vbi elt forma que in aliquo pa magis perficit animam , non elt neceflaria orma+que intra illud genus minus perficiat ¡l- lam ; ergo vbi elt lanctiras per ellentiam , que in- tra genus fanétitatis magis perficitanimam , non clt neceflaria lanéticas que in eodem genere mi- nus perficit , qualis elt gratia habirualis. Relpon- detut negando antecedens , quia licéet in genere lero , maxime perficiar Chriftum tempe- dí iria lapernaturalis, non ob id remouetur 4 Deo temperaneia acquiíita : imó hecin Chrilto con- Stituicur, canquam necellaria ad illius maiorem feétrionem extenfiuam. ;.cadem ratione licéer anétitas per ellentiam in MS lanctitatis, ma- edici. gis perficiar animam Chrifti, quam landticas crea- lane ta, dicendum eft , fanétitatem creatam que il- lum in genere lanétitatis minus perficiebar, fuifle necellatiam ad maiorem perfetionem extenfi- n€o genere : nde anima Chrifti informara gracia habiruali, 8: lanótitare per ellentiam , per- Ctior eltexteníiue , quam fola lanétitate per el- riam,afteÉta. juiresyan perfonaliras, 82 diuinitas, humani- ¡fanttificent phylice,an moraliter. ondeo primo perlonalitatem phyficé fan- quía Verbum per le iplum phyicé vnitur E Opponit Suarez , quia Verbum non phyfce informar humanitatem ; ergo non eam ] y (hee fane ificar. Confequentiam probar. nam onalitas licer (it formaliter relatío, quia ta- Ay ylice humanitatem non informat , non cam tel o; Ergo licer (it formaliter landtitas, quía temen hamanitarem non phylice informar, eam phyú e non lanttificabir.Refpondetur, quód ficut litas poteft vniri phyúce , quin phyficé inforer , dea] orelt phyficé fanttificare quin ¡formet+ telatio aurem (1 Cubliftens ell; re ni períónam, quia non po- Ja E q% pá Fa ó , re ., E ; > e. Je de ARS A 1440 p , E $ YX nob potelt tclt referte nih fubietam , quod in relatióne lubliften:c e oido a NÓ st > nn A A » a 19. 20»

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz