BCCPAM000545-5-19000000000000

natura, $ timen terminat naturam alienam:figura autém, feffio vetribuant denominationem cúm fint accidenvia,necelle ct ve infint rei quam deno- mina modificent:hoc autem non requi- ritur,ve fubliftentia relpeéta alicuius obear munus rerminandi, bene enim potelt eam terminare abí- que eo quod eam modificer, quia modus eius non eltyyepater in fubliftentia dinina. Obiicies quarto,ex Vazquio', quia li poller rer- minare,vel hoc ellet propria virturesvel yr eleuara: non propria, vt liquer : neque vt eleuara virtute * Del, quía illa virtus cúm eller quid receptum in loan. 1,5 3. 10. Pílalm.34- perfona,eller accidens,ac per conflequens non pol- ler perfona creata media illa virture terminare hy- poftatice naturam alienam:ynio enim hypoltatica fubitantialis et. Refpondetur,in hoc quod elt alu- mete maturam aljenam reperiti,agere,Srerminare, ve fupra docuimus : ad primum requiricur virtus diuina,8< potentia obedientialiszad y le sá ve- ró nihuil amplius requiritor, quam efle fuppolitum, cuius virtus terminatina et lublftentia. Siecrio IL An Verbum terminet naturam bumanam ratione alicuima abfoluti , an cuero foluin ratione relatima proprietatis. Sprsicados eft, quod quamuis tota Trinitas effeétiue operara litincarnationem , tamen lo» lum Filium, fea Verbum affumpálle naturam hu- manam , $ cam terminafle ¡ica difinitum elt in Concilio LateranenM1.8% in Toler.V1.8XI.Cum enim hoc opas fit ex mera liberalitare Dei pen- dens, 8 fupra exigentiam omnis naturz create, fo. lúm potett nobis conítare ex diuina reuclatione,$€ aliter quam per eam nobis conftar, non elt afir- mandum : ex diuina autem reuelatione lolúm ha- beinus perfogam filijelleincarnatam,loan.1. Ver- bum caro factum eff, S< cap.3. Sic Dems dilexit mun- dum,or filiumn funm vnigenitum daret. Neque nullibi, fit meutio quod Parer, $: Spiritus lanctus, huma- pam nacuram aflumplerint. Bos Quamuis aurem huius reia priori nulla alia ra- | tio pollir affignari, tamen (anéti Parres varias al AA gnant congruentias , cur Filias folus , S£ non alía perlona divina carnem affamplerit , quas in vnum colligit Suarez dilp.12.1c(t,1. Primaclt,vt quí ab zrerno erar filius Dei naturalis , Aeret in tempore filius hominis, vt nos facerer filios Dei adoptinos, ita Damalc.lib.4.cap:4.8 Anfelm,de Incarnatione Verbi cap.4.Secunda, quia Verbum clt exemplar,8 fapientia per quam faéta (unt omnia , $ ideo de- cuir, vt per eamdem fapientiam incarnatam omnia inftaurarentur. Ira Damaícenus citar. 8 Auguít. trat. 17. in loannem. Terria, yt naturalis filias, filios adoptivos honoraret , 6% fibi faceret fimiles. a, quia ad filium pertinvit Parris iniuriam vindicare,8z filios adoptivos reparare. 6)1ínta,quia occalione peccaci hominis, iultitia,8 mifericordía Di videbano: elle difcordes; illa vinditam , hac commilerarionem poltulans, juxta illud Plal- mi 84. Mifericordia,d veritas obuianerunt fibi, rede- gitautem illas in concordiam, ¡ta vi nfsria Ó pax Dr fapientia Dei adinueniens modum vt Verbi diuiniincarnarione , fierer Deo luperabun» dans (atisfadtio pro'homini s offenía , 8 homini fumma gratia, 82 mifericordia;lapientia autem aty, | Lud, 4 Cafarauguita Tom. poster. | % E . ás ] 4 o A SE ¿ : Ñ Í ol A E , ARA A er Y , e? Eo 54% no e. . > Set.ILScHIL 337 procedit enim ¿4Patre, 8 cum Patre producit Spi- ricum fandtum,sz ideo decuit,vt effer mediator in= ter Deum ,8 homines. Hoc pofito difficultas eft, quid fit filio ratio formalis terminandi narurami humanam , feu id quo períona Verbi terminar na-* turam humanam. "O Conclulio elt. Ratio terminandi naturam hu- manam ett aliquid colacrpG [cilicer perfona=- litas filij. Hiiec conclulio eft adeó certa, vt Áine pe= + riculo errorís negati non poflit,quia videtar difhi- nita in Concilio Toletamo V Lybi afleritur, dé cum tota cooperata fit Trinitas formationem fuftepti boimi- 114,/0lw tamen filimo fufcepir humanitatem in fongulari- tate perfone,non in unitate dinina nature, id elt, in eo quod proprium filij et , non quod eltcommune Trinitati.Idem expre(se docuirD.Augult. Domin. 3.Adaentus: In carne,inquit,/ola fily proprietas. Pro- bacur,quia illud terminar proprié naturam huma- namin Chrifto,quod per (e fubííftitin per ona Verbi, cúm illud lupplear effeótum fblftentiz crearzenaturz human=e;(ed hoc eft folá proprietas relariua filij : ergo,8c.. MES: - Confirmatur, quia de fide eft, folum filium elle incarnatum +50 pen id terminar naturam hu- manam , per quod opponitur Patri ¡Se Spiritui lantto : fed hoc eft fola filiario. nam quamuis per Ípirationem aétiuam opponatur Spiritui fancto, faltem radicaliter opponitur eius filiationi : ergo lola filiatio , feu proprietas relatiua terminar na- tura humanam. Denique, quia hi filius per áli- quid ablolutum, quod fit commune toti Trini- , rati , terminarer naruram humanam , omnes per- fonz diuinz dicerentur eam allumpáfle , feu elle incarnatz quod eft contra fidem , cum abloluta in Deo int cammunia tribus perlonis. 11. SEecrTiO IIL. An abítradiú per intellecium proprietati- + bs relatimis , pofJít dinina natura, naturam bumanam . Eerminare. e diuina natura per le ipfam non polfir.nam quando duz naturz lecundúm fe precisé Ípeótare vniun- tí incer fe,tunc'non poreft relultare , nifi vna to- talis narura, feu eflenciasficut ex corpore, de anima refultar humanitas, feu roralis natura hominis : led e(t impofífibile ex diuina natura , % humana con- flari vna nacuram totalem:ergo eriam eltimz pollibile,diviná,8 humanam naturam fubdácialió ter inter fe yn ri.Minor pater ex ditisfupra diípu- precedéti cómra Eurychem. vbi probaan ¿Catholicam, er husfto non vnam se 12. mr e.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz