BCCPAM000545-5-19000000000000

$59- 60. 61. 62. Luc.11. 63. tum facientera, 9 per gloriam, 8: vifionem be2- tam:quoniam lle due vniones funt accidentales, S« fandtificant hominern accidentáliter , fotmis po AO | per has vniones, folúm datur Deus, aut > per modum obiedti, aut per modum principi; fu- pernáturaliter efficientis , aut cerre fecundiim quamd -vnionem , vel prelentiam ex fpeciali amicitiaprofeétam, $ homo fic vnitus Deo, folum dicitur participare Deum ,'8x elle filius eius adopti- uus ¿at per vnionem hypoftaticam humanitas af lumpta fanctificatur , 82 deificatar excellentiori modo,Ícilicet fubltantialiter, datur enim humani- tati elle perfonale fubftantiale Fili¿ Dei; vniuntur- !bra in Deo immediate, tam anima , quam corpus llius humanitatis, y Pratereain hac viione ipíamet perfona Verbi Dei coniungitur humanitati , illamque deificar , 82 terminar dependenriam ejus, atque cum illa ynam períonam vere, 8z ineffabiliter componir.Denique per hanc vnioné ille qui-elt veras homo , eft verus Deus, 8% Filius Dei non per participationé, fed na- turalis Filius Dei:ergo ratione perlonz Verbiinra- tione doni collati, 28 ynio eft omnium maxima, Quod etiam ex parte illius modi, fit hec vnio nobilior,probatur, uiaquamuisille modas vnionis in fe,Sc in enticare fia, fit quidam modas creatus, 8 vt lic,vt optimie Suarez ar.9.(e4.2.fortafle non ex- cedir iplam lubitantiam humanitatis,tamen quate- nus ¡lle modus artingit Deum ipíur in fe,8c illiin- time coniungit humaniratem, se facit vr ille qui et veras homo, (it verus Deus perfonaliter,8x per efsé- tid,excedit omnia entia creara,É eltin altiori ordi- ne rerú,quam (tordo naturz, 8 gratig adoptionis. Obiicies primo, quia videtur quod vifio beatifica Lit maius donum,quia vnio hypoftaticaindifferen- ter poteft communicari creature reali”, Sc irra- tionalisvifio verd foli rationali.Refponderur,quod £1 Deus allumerernaturam irrationalem, non effet beata,quia non efler capax formalis beatitudinis,eo quod ipía non poflit vitali modo Deum poflidere, cúm fitextra limices ohietti illiusjinde tamen non recté infertur,vifionem beatam elle maius donum: nam ynio hypoftatica duplicem habet refpeétum, vnum proximum é immeédiatum , nempe tribuere lubliftentiam ; alterum rerhorum ; nempe tribuere beatitudinem,feu ius ad viñonem bearificam:qho- ad prioremn effeétum, poteft indifferenter commu- nicari creature reationali, 8c irratiohali: quoad pofteriorem vetó , foli rationali. Obiicies fecundo. Melius eft concipere Deum mente,quám ventreziuxta illud Lucz 11. Beat ven- ter qui te portauit:quinimo, Sc. ergo ablolute melius eft vniri Deo per gratíam , quam hypoftatice. Re- [pondeo negando confequentiam , quia care pm Deum ventre,non eftipla vnio hypoftatica,fed ali- qua via ordinata ad vniionem hypoltaticam;8 con- cipere Deum mente,élt ipía Dei vnio per gratiafm; quare non fepugnar quod ynio hypoftatica fit di- gnior vnione per gratiam ; 82 tamen vnio per gra- tíam fit dignior, quam concipere Deum ventre. 0 | EA y | o BONA: VIL + ¿Am Chriflás fuam incarnationer PAN AE META?: añ. - eY | Jrs elt, polito quád humaniras Chrifti provt elt terminas generarionis ¿ habuit elle prius natura,quáma Gt vnita V: naturz meruerit fuam incarnati nem,vel eam mereri faltem de potenria Dei abl 20 eciam hanc difficultarem» perrradtau fibus incarnationem fub equentibus , 'an icilicet Chriftus potuerit mereri incarnationem,pet opé fubléquentia, AO, A Prima conclufio.Nec anima Chriffi,nec eñus hu: manitas meruit de facto incarnationem per ope: que duratione , aut natura , incarnacionem iplan precellerunt. Prior pars que pertinerad priorita tem durationis ,temporis Ícilicer , autinftantis rez lis , eft de ide, qua profitemur contra Eutychen Chrifti humanitatem,S animam, non prius dura- tione produétam fuifle , quam Verbo vnitam : ergó nec priús durarione aliquid promeruit ; ac proinde nec incarnationem per opus ipíam precedens reali duratione, ] DEA Secunda pars probarur,quia prius natura eft fub- ftanciam yniri Gba , quam operariones alias elicere:nam quamuis fubítantia propra, vel aliena, non lit precisé necellaria ex parte principij,vt natu- ra operari poflitzramen magis confentaneum eftná- turz,quód fubliftar antequam oi fubíí- : ter ftencia cúm fit modus fubtanti complens , 82 terminans naturam, eft illi magis intrinfeca, quam quoduis accidens, $ operario cius:ergo prius naru- ra fuic humanitarem Chrifti fubliftentiz divine coniungi , quam meritoriz operari, cúm fuerit in codem nature figno, quo debuifler propria fubli- ftentia humanitati vniri ex iplamer emanando. Secundo probatur , quia 1 inillo priori naturé ellet | meritum, vel illud procedereta graria habituali , vel ex lolis viribus liberi arbicrij: non 4 gratía habituali , quia hec non precellit,fed fuble- quura eft vnionem hypoftaticam; alias Chriftus priús fuifler filiuis Dei adoptiuus , quám naturalis; non ex libero arbitrio nudo , quia illud yt ic ¿non haber proportionem cum aliquo 'obiettó fuperná- turali , 82 multo minus 4d merendum ynioriem hy- poftaticam. SS Opa 'Obiicies primo illud Plalm.41.Dilexi/Hi imfitiam, O odifi iniquitatem : propterea upxis te Deus , Deus ems oleo laricia. Vbi nomine unétionés y intelligitur vnio hypoftatica que dara fuit humanitati, proprer diletionem iníticies6: odiutn iniquitaris. Refpon- detur, particulam propterea,iuxta proprieratem (er- monis Hebraici, ibi non fignificare caulalitateni eficientem,neque mericoriam, fed folum finalem, quo pacto fenfus eft : ad kune finem vnxic re Deus, vt diligeres lúfticiam, 82 odio haberes iníquica- tm nd Tia AO | Obiiciés fecundo, quia Sopla fent de Chrifto; Dignws ms ell agnus qui occifus ef accipere di- uinicaterm, quod ok Fuera fuam incarnátionem. elpondetur, quod accipere divinitarem ibi , non cat vnionem hypoltaricam , fed manífelta- hr precederent reali duratione ; non tamen potuit adhuc ms mereri fui vnionem cum Verbo per opera qu reali durarione non precederent illam, precederentque (olúm natura. : ES $ Priof a , » e ' s 0% TH O aa 67 Plálm,4t,

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz