BCCPAM000545-5-19000000000000

43 44. 45. fitvnita Mbltantialiter humanitati : ergo non per vnionem fuperadditam. | Refpondetur , non polle intelligi humaniratem d 0 no iplum aétu fubíiltere 2 Verbo, quin incelligatur vnita ipí1 per modumrealem vnionis: licut non poteft intelligi quód materia recipiar in- formationem, feu ed formz, quin incelligatur fórma vnita ph, per modum realem vnionis. Ad primam confirmationé neganda eft confequentia, qe vt Verbum dicatur , 82 lit vnitum intrinfece, at eft vnionem elle phylicam, 8: fubítantialem, conftituentem vnum per le ex humanitate,8z Ver- bo ; alligantemque illa intimé. Ad fecundam,diltin- guitur antecedens , de prefuppofitione ordine in- tentionis, 8 ¡dignitatis , verum eft; quía quod primo intenditur eft humanitatem peo 1 per Verbum , ordine tamen execurionis preintelligi deber vnio in humanitate, fine qua non erit na natio illa, y] Secrio VI bt An vuio hypoftatica fit modus fubltantialis Jupernaturals eS “unas. Rima conclufio. Vnio hypoftatica left modus. Ita Recentiores communiter contra Scotum in 3. dift.1.queít.1.exiftimantem, elle relationem ex- trinfecus aduenientemn y quod quamuis nonnulli reducant ad errorem Neftorij,quía in quinta Syno- do damnatur quód hec vnio fit fatta lecundum re- lationem , hoctamen intelligi debet , ve volebat Neltorius,dicens, Verbum vnitum fuifle humani- tati folúm fecundúm gratiam,8z lecundim relario- nem amici ad amicum, a quo longe diuería fuit mens Scoti ,qui veram $ realem vnionem confti- tuitinter humanitatem,S Verbum,ex qua relultar relátio, 8 habitudo tranfcendentalis ad extrema. Sed quidquid de hoc (it, probatur conclufio , quia modus eft qui per [e iplum eflentialiter phyficé af fgitur rei cuius eft modus; fed vnio hypoftatica el- [entialiter habet per le ipfam extremis affigi,ficut quelibet vnio : ergo eft modus. Maior propofitio declaratur fimul, 82 probatur , quia cúm modus fit fimpliciter ens,non condiftinguitur ab entitate fub hac rationeznempe vtente,led vt entitas dicit rem, feu naturam, cuius elle , nonelt elle atrualiter , 8e per fe iplam affixam alreri:dividunt enim Philofo- phiens in rem , 8% modunm : res eft que habet fuf- ficientem entitatem vt poflintin rerum natura con- feruari fine alio: modus autem elt , qui in le non habet fufficientem entitatem,yt poflit elle, vel con- feruari fine alio ; ideoque eius ellentia elft cfle au afixum alteri modificando illud, vt fubhiftentia creara, feflio,vnio, Sc. cúm ergo vnio hac,de qua loquimur,non habeat talem entitatem vt pollit in ' rerum natura elle, vel conferuari fine extremis , $ eius effentia confiftat in eo quod eft actu afhicere, SK conneétere humanitatem, 8% Verbum,propriifh- me et, 8 appellatur modus. - Secunda conclufio. Vnio hac eft fubítantialis, nec eft,nec poteít dici accidentalis. Hec eft contra Dutandum dift.6. queft.4.qui cenfuit vnionem il- lam fuidle accidentalem. Et probatur ratione D, Thoma,quia vnio lecundim fubliftentiam eft lub= francialis, Se non accidentalis ; fed vnio naturz hu- man cum Verbo, elt lecundim fubltantiam:ergo. Maior probatur, quia vnio fecundúm fubiiftentiam o Dip.IL SavL..” - fecundúm hypo illam que eft ad conftituendam,8z componendam ipfam perlonam : compofirio autem pérlone eft ubftantialis, clm fit ad componendam , $ con- fticuendam fubítantian: accidentia autem dict tur yniri perlonz , quatenus adueniunt perlon: ¡am conftitutz; illique adherent, non tamer ueniunt in compofitionem que eft lec n dub- y accidentia vniuntur in hypoltali, eu fubítantia, fed non fecundúm hypoltafim;,quí: neque lubliftun: fubliftentia fuppofiti, neqhe con- ftituunt illud in efe fubítanciali : ar ita Chrifti, quia fubliftir fubliftentia Verbi, Se conftis 0% tuitillud ín fpecie humana, 8 in ele hominissideo $ vnio non folúm dicitur faéta in hypoltafi, led ftalim ; ac proinde fubilantialis. Confirmatur , quiafi efler'vnio accidentalis, non eller yerain rigore hec propolitio , Deus et ho- mo : ficut homo non dicitur albus , niti denomi- natiue ; cúm ergo fit de Fide, quód Verbum fit homo , 8 homo non fit nomen denominati- uum ,-ficut album , fequitur , qudd humanitas non accidentaliter , fed fubltancialiter (ic vnica Obiicies ¿ quidquid aduenic fubltantiz , vel hy- poftali , poít efle completum, $e perfeótum , adue- nit ei accidentaliter ¿ $£ contingenter ,ex Arifl. r, Phy(c.cap.8iled humanitas aduenit Verbo vt enti. Pre , Sí perfelto : ergo aduenir illi, S vnitur accidentaliter. Relpondetur primó , non quidquid aduenit fubltantiz ¡am complete, Se berfoltas | contingenter , debere elle accidens illi, quia vnio integralis aduenit aque , vel oleo preexiltenti ¡am completo , fralrera aqua vel oleum adiunga- tur, aduenitque contingenter , 8% tamen nec elt, nec dicitur accidenralis; quia concurrit ad faciens dum ynum fubltantiale: Sc per le. Secundo, relpon- detur cum D. Thoma folut. ad 2. Id quod aduenit $ .enti completo , li nouum efle illi afferar ¿:acciden= taliterilli yniri ¿(1 veró trahatur ad idem ele , non aduenire accidentaliter: humana ergo natura adue- nit Verbo.non ve alfumpta ad ynum eflé pro yr efe nature , ficut corpus ad efle vitale animz , led ad vnum elle prove elt hypoltafis,8c ideo non aduenie accidentaliter; Iráque*quod aduenit alicui preexi- ftenti , Í affumatur cum illo ad conftiruendum vnum efle perfonale , non aduenit illi accidentali- ter , led fubitantialiter:(i autem fupponar rem jam perfeóte conftituram in elle pecioeti ¿dl afférar nouum elle quod ad conftitutionem perfonz nullo modo pertinear , accidentaliter aduenit illi. Tertia conclufio. Vnio hypoftatica eft modus quoad fubltantiam fupernaturalis, Probatur , quia ens quoad fubltantiam fupernaturale dicitur, quod - lecundúm fuam rationem fpecificam , oímni fub= ftantiz creare , 8c creabili, 8c accidentibusipli de- bitis , indebitum elt;fed ralis eft vnio hypoftarica: ergo, 8c. Quando vero dicitut naturalis 4 Conci- lio Ephelino Anathematiím. 2.824 V L Synodo actione 11.in epiftola Sophronij, non vocatur na- turalis , ve opponitur fupernaturali , (ed vt oppo- nitur apparenti, qualem ponebant Manichx1 , 62 provt opponitur affeótiue,feu per gratiam acciden- talem, qualem aflerebant Neftorius. 'Quarta conclufio. Modus vnionis hypoltatica quamuis in fe partes habear,non tamen elt vnas in. humanitate ad Verbum,8 alter in Verbo ad huma= nitatem. Prior pars probatur , quia vnio hypolta- - tica fecimdúm yeriorem fententiam , educitur ex humanitate : ergo deber habere vnam partem que non dicir qualemcumque vnionem in perfona, fed educagurex anima rationali , Sc alteram que edu- Lud, 4 Cajaraugusta Tom.poster, % Ec 3 garub: f Ñ $ ER

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz