BCCPAM000545-5-19000000000000

71. Gal.2. 72. 73: 74 Rom.3. e E mererí, í ad talem gratiam fuifTer ordinatus, Ratio ergoa priori noltra conclulionis peten» da elt ex dicendis letione lequenti , nunc vero probatur a polteriori, quia (1 pura crearura potuit larisfaceread equalitárem pro peccaris omnium hominum,gratis eerte , $e line vrgenti necellitate Deus fair fadtus homo ,contra omnes Parres , 82 D.Paulum ad Galar.2..Sienin per legemiustitia ergo ' grass Chriítus mortuus ef, quamuis enim ibi lo. quatur expreíse de lege Moy(i, tamen 4 fimili ¿l- lius ratio conuincit id quod intendimus. Obiicies : Gratia habitualis per fé;Gne vilo alio Dei dono intriníeco , vel fauore extriníeco , deler maculam, Se offenlam mortalem;ergo li puras ho- mo Sanétus de potentia ablolura porel alteri pec- catoti mereri de condigno gratiam habirualem: ergo á porerir de condigno mereri remillionera peccari, 8 per confequens condigne larisfacere, Relpondecar primó. Concedendo pofle purum hominem iuftum gratiam condigne mereri alteri non exiftenti in peccato , negando tamen pollé condignée mereri alreri exiftenti in morrali, quia cum gratia per [e iplam tollar malitiam 82 offen- fam mortalis, non potelt iultus.mereri peccatori collationem gratiz , quin ¡li mercarur remiflio- nem peccati,connaturaliter necellarió inclulam ín infutione gratiz:cúm ergo putus homo ¡uftus non poífit condigne mereri peccarori remillionem pec- cati, propter inequalirarem inter meritum puri hominis , 8% offenlam Dei; non poteric etiam ¡lli condigne mereri primam gratiam habitualem;hoc enim multo maius beneficiam elder in eltimatio- ne morali,quám illam mereti homini non haben- ti peccatum. | Relpondetar fecundo , quod licer id conceda- mus ,adhuc tamen non fequicur pofle pro illius mortali condigne farisfacere , quia plus requiritur ad larisfationem condignam , quám ad merictum de. condigno. nam meritum tantum refpicit pre- mium ciuídem rarionis , leu ordinis, quod (1 fit eiuídem valoris cum premio , erit meritum con- dignum : itaque meritum in ratione meriti condi- gne licér requirar dignitarem,id eft,fandtitatem 82 amicitiam in perlona merente ; non tamen requi- rit qualitacem dignitaris merentis, cum dignita- te preemianris , fed folúm equalitarem operis cum remio : latisfadtio verd relpicir perlonam often- fan y 82 yr rt condigna,vltra proportionem operis cum remillione offenfe,requirit moralem xquali- tatem delumpram ex dignirare perlona fatisfa- cientis,que nequit contingere , nifi perlona faris- faciens livaqualis dignitaris,cum perfona offenía, viexinfrá dicendis conftabic. Seortro: VL An purus homo cum gratia auxilim pofsie us pro fúo peccato fatisfacere. 5 Co: eft negativa , loquendo de larisfa- Etione perfeéta, 8% condigna,leuad zqualica- temulra D.Thom.arr.2. 8 Recentiores communi- ter. P robatur ex lacra S criptura , limul 8 Triden- tino. Roman:3.dicitur , Inftificars gratos per gratsam ¡plius,per redemptionem queef? in Christo Tefu. Quem locum Tridentfef.6.cap.8. fic explicar,ideo gratis iuftificari dicimur,quia nihileorum que juftifica- tionem pracedunt,Gue fides, (ue opera, iplam iu- Rtificarionis grariam promeretur. Circa que verba Set VI s La y 7 y » Cc - remiflionem gratis : ergo contricione,vel dileótio= ne non reddit condignam 8 xqualem larisfactio- nem pro offenía peccato illara. Parer confequen= tía , quia fi redderer equalem oc con- tritione antecedente vt difpofitione gratiam infti- ficantem,tantumipía redderer Deo,quantum pec- cato abítulir: ergo non facerer Deus illi gratiam remitrendo peccatum ; non enim fir gratis ex gra- tía, quod fit propter folutionem zqualem : Ki ergo Deus peccatori remitrit peccatum intuitu 2qualis, « condigne latisfationis contritione exhibite: ergo non remittir gratis, | 441 Refpondent aliqui fapponendo, quod fatisfieri, eft bonum offeníi ; et enim reltitui ip quód per offeníam ei fuerar ablatum : at remitti oftenlam, et bonum larisfacientis, liberatur enim a debito latisfaciendi.Hinc dicunt non valere hanc confle- quentiam , contritio eft farisfadtio condigna pro offenía: ergo facit condigne, $e ex inftitia ibi de- bitam remiffionem offení=,tollendo ab ca gra- tiam ; fit enim traníitus ¿bono offeníi, ad bonum offendentis: vnde licér fatisfactio faciat primum PS , non codem modo conftituit debitum fecundi , arque adeó relinquit in hoc locuna ratiz. y Contra; Quiaimpoflibile eft quod en condi- gue, 8c ex iultitia larisfaciar pro offenía, € quod non lit ei debita parirer ex iulticia, Se ablgue vlla gratia remillio offenfe ; offenía enim conáiftit in illa inequalitate refultante ex lefione iuris of- fenfi,haber namque minus, quam deberethabere, ex Ariftot.s.Ethicorum , cap.4. fed per latisfactio- nem, exiultitia fir debira ablatio illius inequalita= tis,cóm fiat equalitas illi inequalitari oppofita: ergo etiam pari modo fir debira ex inftitiajablacio, £ remillio offenfz. RS AE Tota ergo dificultas conúiftit in affignanda ve- ra, 8 propria ratione , cur homo cum auxilio gra=. tiz non pollit perfecte,S condigne fatisfacere pro luo peccato mortali,nec contritione,nec dileítio= ne Dei,aut vilo fuo aétu. Proponitur primus modus dicendi , O nem non pole condigne, Se perfeóte pro morrali fuo latisfacere , quia aCtus ipltus nonaufefunt de- bitum perpetuo carendi auxilio fupernaturali con- traCtum per peccatum.Rationem lic ex ipío effor- mo. Satisfadtio que non aufert torumn debicum, imó parcem debiti gratis remiffam fupponit,=qua- lis, 82 perfedta non elt : led aus pure creacuras quancumuis perfecriflimi,vt funt contritio, « di= lectio fuper omnia, non auferune totum debitum peccaco proprio mortali contradium , ¿mó partem fupponune AS ftificatur,8c aceipit peccati mortalis, vel originalis. 79»

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz