BCCPAM000545-5-19000000000000

310. Traétatus XX. De Incarnatione. idigne fárisfatoriom > fiat rale ratione onis 8 paéti Dei. nam , vt reóte Vazquez ¿.cap.2: Promillio,« padtum de conferendo o, vel remirtenda offenía propter aliquod on tribuit ipíi condignitatem quam exfe ber qual in atu primo, nec potelt'facere d quod lecundúm fe zquale not ell. Nec dicere cum limitatione fatisfadtionemil= offenla,duo requiruntúr,hempe fubicétio perfonie elt fiúsfacientis ad 1iplum Dem, 8e valor infinitas mi fed purus Deus , nec us : Us, NON poterant fub= jectionem pre ltare,quía Deus elt omnino incapax fubiéGionis, 8 pura creatufa non poterar exhibe- re actus, Sc laris aCtionem infiniti valoris, quia petit oriria períona infinite dignitatis,qua omnis perfona creara caret; ergo nec purus Deus , nec: fi pura creatuta potuit exhibere =qualem farisfa- ¿tionen :ille quidem,vt'aiunt Parres , non valens le demittere; hxe veró non porens ram aflurgere, | | pi a q ens ad reparandum hominem con- nde purus homo potuerit conftitui ¡gne neceflaria fuit vnio hypoltatica perlonz di- eo capur morale carrérorum , non inde infer- cum matúra creara, vt ex parte huius daretat tur, illum potuilfe condigne fatisfacere pro álio- icótio, 8: ex parce illius infinicus valor adequa- rum peccatis, vt poftea oftendam. Nee refert quód 000 Adams condigne meruerit aliis horsiaiad pri 1O hy uationem gratiz. nam condignitarem iftam non: a cum nacufa humana facta fir, nullus — habuit precist ex paóto Dei, fed quia luppofito a nili homo Deus, id et, folus Chriftus,po= Cto. o,8: decreto conneétend: voluntares aliorum tuit hominem per 2qualem farisfadtionem redi- hominum, com voluntaté Adami ¿ ¡ple moraliter mere. Quz cerro veritas elt precipuus Ícopus to- . contincbar aliorum voluntates,8: ideo eo peccana tius huiuice tradtacionis , ac proinde a te ,omnes cenfentur ineo peccafle, quia voluntas accurate oftendendo , tam infuficientiam farisfaz 8: peccatum ius, fuit voluntas $: peccacum totius Bionis, e preltari potuiíler a puro homine; 7h E A USA 5 y e - OMNINO CO Hr ART E A de Guamuis f 17 ¿Cionem requilitos. 100) udd cúm de facto nulla alía vnio hy= generis humani,[eu polterorum. Er quamunis inde quam fufhicientiam eius que preftita elt ab homiz fequatur, polito Áimilipadto, fatisfadionem puri ne Deo,fcilicer Chrifto. 25 hominis qui efler caput morale , elle eciam farisfas MEETS po MSP) Dl er Co Etionem aliorum hominum,S alios homines in db BOO VA 2 eo fatisfacere ; non tamentfequicur (arisfadtionem E) ' 0 y A Ud ol Li noe illam ele condignam, qu a meque ex folo pacto, áÁn purus homo 12 gratia consertubms , PO= ordinatione,aur promillione divina , neque alinn- tuwerit Deo fatisfacere ad eaúali- A! de pt tuit obtinere cam condignitarem. katem, pro peccatis generis > Joncluñio ergo elt negativa cum communi fen- rentia Theologorum, videtur etiam communis DO human. o. comfenfuslanétorum Parrom quos late referunt ¡O PEO AGA A Recentiores. legendus elt Ambiolius in cap. 9. ad TA Ifcultas hxc procedit de potentia Deiab- Hebreos. Tantum,inquit, fuit peccarum noftrum, ve Ambrof. 14 foluta. nam de lege ordinaria certa res elt, , faluari non potuiffemus , nifi unigenirss Filius Des pro neminem prater Cbriftumn pol aliis mereri de condignó, nec pro illis fatisfacere faltem quoad item hominem nudum, fed hominem Deum lefum Chri- culpam , quia de lege ordinaria noftra gtatiaado- /fmm,qui foles pro nobrs omnibus propiriationem dare prionis ordinara eft, ve fit principium meriti de orejh l ( 53 condigno folúm in fubieéto in quo elt, iuxca ¿ll uc Rátionem huius veriratis reddit Vazquez c.4. loan.4.Fiet in eo fons /alientis in vitam erernam. Y di ybiait. Purum hominem gratia adoptionis pre- a E PA de m7 NA A ek LA A e dl AS A ponderandum clt ly ¿meo , quod aperte probar ins de ditum, non polle aliter pro aliorum peccaris con=, tentum.. O digne fatisfacere, nili condigné merendo iplis au- Suarez difp. 4: fedr. 7. docer , purum homir innocentem $ fanétum , potuifle de potentia + foluta fatisfacere aliquo modo condigne prof catis omnium ar. tor bd ftituere vnum purum hominem caput morale e ¿ adoprionis eft ciuldem naturz rationis , led nulla m xilia, quibus fe difponant ad iuftificarionem, vel abs iplam grariam iuftificantem : hoc autem a puró 4 pro peces homine qualicumque graria adoptionis qee > > quia Deus potuit cons fieri non pofle, oftendit fic : quia omnis gratia' a a E A AE cd nobis moreretur. 8 Balilius in Plalm.48.vbi air. ¿Von Ball. liquorum , qui cum gracia capitis ellet princi pit ES pic pro eotum peccatis + enim Adamus pofito padto Dei, quo faétus elt meroit omnibus hominibus privationem gratiz, € erermam damnariónem, cúr non potuiller alíns purus homo per imile paétum conftitutus capur: morale condigne mereri alíis hominibus grariam, 8e pto illis condigne fatisfacere > Deinde docet 5 sa ez , talem fatisfadtionem non fote zqualem f El *.Imquo non videtur lacis conf quenter lo- 1 larisfactio illius primi hominis foret nodo de condigno:ergo etiam foret aliquo qualis offeníz. 20 ridquid de hoc fit, fententia Suarij mibi non probarur. ñam, vt docuimus in traét. de gra- tia, impoffibile eft yt opus quod lecundim le non eN Mid 5 de: «put morale ', vt incas voluntates ' omnium hominum quí ex ipío delcenderent per ac leminalem propagarionem peccando , condighé. dd MA yi8 o de faíto, quantumcumque in- merendi condigne illis primam gratiam, Sí per ten 4 *K a, elt principidm merendi aliis de condigno auxilium grariz , aut gratiam ; alioqui hoc genus AS o “ Y CAE o etici , immeritó negarerur graciz Aantiflime rginis :crgó purus homo per nullam graríam optionis , potuit mereri aliis auxilium gratiz, e Ss E É b A e TR AS E aucgraciam iultificantem, | | e Sed certe non apparer repugnantia cur hoc de po tia abloluta ficri non pollir,fi adtus merito- l illios hominis ad hoc premium fuiflent a Deo ordinati > 0 uía ficut attus meritorius hominis iufti ndné procedens a gratia,elt condignus, 8% prOpOr= 9narus cum gratia confer nda ipí iufto:ita etíam E condignus $ proporrionatus cum (mili gratia ¡ conferenda ; premium enim grati ex eo quód fit huic ¿vel alteri conferendus,non eft mais in quantitate,vel valore : ergo ficur de fadto iuftos meretur de condigno (ibi gratiamfuo au ,quía ee ¿premium eft a Deo ordinatus y potull. que fir ilem gratiam “alteri de comdigno 70 mereri, k » an » ID A HK-SA al «Bi E a

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz