BCCPAM000545-5-19000000000000

Rom. 5. $59. fluare omnes homines,quám paucos , illud priús neccellarió facerer Deus. Y Secunda conclulio. Pofito hominis lapíu , non fuir fimpliciter neceflaria Incarnatio , led ficut li. beré omnino redemit , ¡ta potuit Deus fine reme- dio relinquere. Tra communiter Theologi, $e col- ligitur apercé ex multis locis lacrz Scripture, in quibus reparatio generis humani tribuitur libera- lirari,charitati , 3 milericordiz Dei. loann.3. Sic Dem dilexit rundum , vt filimm fuwm vnigenitum da- ret. Ad Titum 3. Qui fecundim fuam mifericordiam faluos nos fecit, Et ratio a priori elt, quia Deo nullo modo elt necellaria remillio peccati,vr iple exiftar, nec vt bene exiftar ; illique [uppetunt multas ra- tiones quibus honeftiflime nos relinquerer dam- natos in «rernum, Et ob hanc caulam Paulus non latis commendar charitatem Dei in nobis ad Rom. 5. Guia cum inimici effemus , reconciliauit nos Deo. Si autem interueniller necellitas , 8e non li- bertas , nullam: forer beneficium 'reparare genus humanum. Quod 4 aliqui Parres aliguantulum obícuce loquantur,yt Anfelmus lib. 1.Car Dews ho- mo,cap.12.8 Cyrillus 8.Thefauri. cap.7. €: Atha- nal.6.de Incarnarione Verbi cap. 2. allerentes,non decuille opus Dei imperfetum manere , nec po- tuiíle aliter perfici¿quám per incarnationem5 in- rerpretandi Íunt ex ae rl diuinz ordina- tionis,8< decreri , quo femel volnir hominem per- fedte reparare condigna farisfactione. Obiicies primo. Quia id quod elt indecens, $ indignum bonitati diuinz,potelt dici ablolure im- pollidile; indecens autem erar diuinz bonitari vt hominesin interitam abirenr ob Demonis frau- dem aduersús hominem. nam gloriaretur Ínimi- cus quod viétoriam reportafler, e opus Dei mane- ret imperfeétam,contra fummam Dei lapientiam, bonitatem,8 omniporentiam. Refpondetur,quód indecens contrari?,id eft, quod elt contrarium bg- nirari divine abíolute elle Deo impoflibile:ar non reparare genus humanunm, efler indecens negariue tant, hoc elt,minus conueniens , feu minus bo- num, non tamen elfer malum. Neque derogaret Deo quod opus eius maneret imperfcótum ex ho- minum malitia,non ex eius impotentia, $ potuil- ler Deus fuum opus perficere alios homines crean- do , 8: de peccaroribus vindiétam fumendo : vnde non haberer Dzmon gloriam, led confulionem, Obiicies fecundd. Sicur Deus non potelt am- pledti obieftum inhoneítum , quia elus volitio el- lerinhonefta, ita nec minus honeftum , quia eíus volitio.efer minus honefta :fed li Deus noluifler hóminem reparare , amplexus efler obietum mi- nus honeftum, quam ( reparare voluiffer ; illud enim et minus honeltam, quam hoc: ergo non potuit non reparare hominem. Malor in qua eft dificultas probatur , quia Íicut volitio Dei velens obicétum inhoneltum,e/Ter inhonefta , quia veller obie£tum-oppofitum regulis rationis ; Ita volitio volens obisétum minus honeítum , elec minus honefta , quia veller obiettum minus confenta- neum revulis' rationis : omnis aurem Dei .yolitio (ummé honefta phyfice,8 moraliter deber elle. Refpondetar negando maiorem,quía Deusnon porel ampleGi obieótum- moraliter inboneftum, quia elt extra obictum adequatum voluntatis di- uint,fiquidem opponitur diuinz bonita cul om- niño tepugnat omne quod honeftari non potefl, S etiam diuinz Sapientiz que diótat omne mar lum efe fugiendum:'at bene poteft ampleéti ob- ietum minus honcftum negariué, id et , non tam Seét. IV. , > Y e -—k 309 honefítam ,ac aliud , quia omne obieétum hone- ftum eft. intra obietum adequatum divinz vo- luntatis : nec cogitur Deus ampledti quod magis honeftum eft,quía nec perfetio, nec lanétita: pender ab amore efficaci alicuius obieéti. neque ab eius honeltare. Etad probationer volirionem diuinam obiedi cn 1on ti, fedá fandtitate eflenciali ipGus narore diuinz que elt [umma, 8 infinita ; arque adeó. omnis vo- litio Dei,ficureriam omnis nolitio, eft (umme y infinité honefta, 8 fanéta ; tum etiam, quia queli- bet eltinfinice perfedta; queliber eriam continer omnem honeltatem cui ibet alterius , cum qua realiter idemtificatur ; tum maxime,quia ql lemper eftinfuprema Ípecie perfedtionis moralis, que elt charitas in Deum , quidquid enim Deus vulc, vel non vult, id preltar propter fui amorem infinicum, | E Tertia conclulio. Adhuc pofito decreto de re- parando homine , non fuir necellaria fimpliciter incarnatio, Ita Patres, £ Doétores. Lege Augníti- num de agone Chriftiano. Vbi ftulros vocar cos, qui dicunt non potuifle Deum aliter líberare ho- minem , quám allumendo nacuram humanam, Ec rarione probarur, quia potuiler hominem repara- re. Primo exigendo ab hominibus latisfationem imperfeétam,8 inzqualem, vt adtum dolorjs , vel fimilem, qui ex acceptarione Dei efler talis , qudd - Deus efler contentus , ficut quando creditor elt contentus parte debiti pro toto. Secundd poterar elle contentus farisfaltione imperfelta exhibira ab homine,vel Angelo, qui conftitutus eflet capur morale reliquorum , 8 cam graria capitis, Tertio potuiller condonare liberaliter peccaturá Adamo, 8 poltea collara ipli graria capitis, ipfe pro pecca- ris aliorum fatisfacere, Denique potuiller gratis,3 liberaliter homini condonare offenfam,nullam ab eo exigendo fatisfaétionem. Cúm enim ipt elfer faZta offenía, ac proinde ipli deberetur larisfadtio, potuiíler cedere ¡uri fuo condonando omvino fÍa- tisfactionem : in quo nec reperiretur iniulticia contra alium,nulli enim fit iniuria , cúm quis vti. tur jure fito : nec centra iplummet Deum, cúm nullus patiatur iniultitiam volens , ex 5. Ethico- rum 9.8 cúm (it fapremus dominus, $ ludex,non facerer contra ias A e e peenam ho- minibus : neque de hoc pofler conqueri Demon, cúm is non concurrat ad hominis punitionem vl- lo iure,fed ex iuflu Dei, vt minifter.. y. Quartaá conclulio. Polito decreto de reparando homine ad equalitatem, 8 farisfadtione condigna, non fuit fimpliciter neceflaria incarnatio. Proba cor , quía in eo euentu fufhcerer vnio hypoftarica cum natura Angelica , feu inangelatio , quia Deus Angelus potuiller exhibere Deo fubiedtionem , sz fatisfationem infinitz valoris , ficut de fadto ex- hibuit Deus homo : licer enim Deus Angelus non poflet mori , poíler tamen peraétus internos (piri- tuales perfedté Caciefacd Loaido verd Parres al- lerere videntur , neceffariam fuile incarnationem ad farisfationem equalem , £ condignam , lo- quuntur ex fuppofitione quód Deus decreuit con- dignam fatisfationem ab homine preflandam. - Quinta conclulñio. Suppolito prediólo decreto de reparando homine ad 2qualitarem, fuit fimpli, citer neceffarizynio hypoltatica. Ira communiter Parres 8 Thcologi , 8 reddunt rationem, quía ad equalem , 8 condignam latisfationen yor 5 Ese e > 60. el - > 61. 52. ed

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz