BCCPAM000545-5-19000000000000

Sapient.12. 308 oppolitum,quz fufhicit vetune Deus libere opere- tur,é velit. Hac tamen fentensia merito relicitur ab omni- bus Theologis,tanquam repugnans communi fen-, fui Carhalicorum », vnanimi confeníu afirman- tium, Deum fururam perfcAc beatum , eriamá per TractatusX X. De Incarnatione, coram ereinirarem mibuilad extra produxifler, vel. producerer ; tum. eiam dodtrine fanétorum Pa- crum, qui loquentes de Pablo ad reparandum hominem conftanter allerant Deum que facile le -fimpliciter poruille llum reparare aliis modis ab incarnatione. legarur Auguít. 13. de Trinitate, cap.10.vbiloquens de hoc my(terio,ait. Parwm eff, vt istum moda quo nos, A afferamus bone. , (6 divina congruumm dignstats 5 verum E , Hon eS mod pofJibilem Deo defuiffe , im potestari cuntla aquáliter fubiacent, Quod (i nonnulli Pares aliquando afleruetunt, Deum eligere ée facere femper que meliora funt; interprerandi lunt com D. Thom. 1. p. queft.25,.. arr.6.ad 1. Deum femper facere meliora ex parte modi faciendi, non enim potelt facere mcliori modo, neque ex maiori bonitare , lapientia , 6£c, non aurem meliora ex parte rei faóte; lic enim po- telt facere meliora in infinitum. | ] . Prima concluño, Incarnatio nulla neceflitar abloluta , neo phyfica , nec morali fuit neceflaria, Et quidem de negellitate phyfica,res eft plufquam aítio Dei ad extra ; Ergo. certa; quía Incarnatioelt necellarió deber elle libera: alias Deus ad extra ageret ex neceffitare naturz , quod eftcontra f- dem: De neceffitare morali probatur , guia cúm Deus in le fit fumme Beatus , 8 infinite bonus, núllo bóono'ad extra indiget ad ipfius bon , 8 beatirudinem ; ergo potuit rclinquere hominem in lua damnatione Lo enim creatio hominum fuit fimplicirer libera, ita 8: reprobatio. Vnde Sa- pientiz 12,dicitur. Quis ¿mputabis t5bi , ff perierine omnes nationes quas tu fecisti ? non enim ef? alims Dews quam tm. polfibili ; led íi Deusinfinirto amore fui iphos, gaudio infinito de fuis folius bonis, nullam ha ceffitacum dependentes lud verd omnino libe ee e a ¿ pi N EN ponit in Deo liberrarem diminutam , 82 imperfe- Ctam5 cúm diminuta fit potentia ad vnam parten contradiétionis,quamuis tantúm moraliter necele ¡fuarum erearuratum, Íi non porelt illas po- non ponere,vt vult. Deinde,quia,vtreáte ur.2. le0t.2. Impotentia moralis proue- nit as maxima difficultare circa aliquid phybce poffibile, quod vincere difficillimum ef :ergo li á y | quo nos per Lefum liberare dignarmry, litara. Imó fola porentia phylica , cum impotentia AS PE » A ¿3 Ñ . Confirmatur primd. Quia in Deo debemos conftituere liberratem cum maiori perfetione lí len)... m6 ablolutam neceffitarem efficaciter amandi aliquid 1 ¡Ad confirmarionem , Deum non polle efe (a-, - fate ,G prouidentia, vé di ta, ile. num affeCtumerga illas; ideo non neceflario , fed per libere potelt eas profequi , 8: in actu fecundo ma- im, gisafficierga minus bonum creatum. | Confirmatur ampliús , quia oppolira loe 'ntia a ¡gu L > ¿ o Deo eltimpolibile moralirer non afumere car - nemjideo eft, quia haber tantam difficultatem op- pofitum illius, vr illam vincere Deo difhcillimam lit: hoc aurém longé abelt a diuina om ¡potentia, que cúminfinica di poteftselfer enim maxima cius imperfeétio,( vin- ¿ ci poller. | y -Obiicies primd. Quia fimpliciter neceffarium eft paci as ¿quod conuenientiflimum eft. nam voluntas bona non poteft eligere , niá quod num,8 conueniens elt , 8: volunras fumme bo- ¿ha nonpoteft eligere,nifi quod optimum , $ con- uenientiflimum ef : led Deum reparare hominem lapíum, fuit conuenientiflimum : ergo eft necel- Larium, Refpondetur , qudd voluntas diuina. eo " quod elt famme bona , necellitarur ad volendum per fummum bonum , quod eft ipíemer Deus; in ordine autem ad creaturas non necelfiracur ad volendum id quod elt melius ex parte rei volita, led tantúm ex parte modi, videlicer vt velit melio- ri modo quo potelt, cum infinita lapientia, boni- , vel infinite bene, vr. docuit D.Thom.: part queft.25.art.6.ad 1.Deus enim non lemper, neque necellarió operatur in creaturis E rcbus creatis eonuenientius , aut melius cft: alias nihil po Ter fa ere melius quám fecit, quod elt ablurdum l ds MRE Obiicies (cunda perfcétriflime aliquem diligir , cficit propter ¡Mu id quod lumme cedir in cius decus ; fed Deus ¡perfedtiflime feiplum amat, 8cincarnatio elt omnium operum optimum: ergo necellarió illam eligit , $ per confequens necellarió efficit opus incarnationis. Confirma- tur , quia li Deus lemper non eligerer Optimum, non efler fapientiffimus artifex in atu fecundo, fed lolúm in atu primo, quod non elt dicen» dum. 2 o : Relponderur ,eum qui perferiflime aliquem diligit, mecellarió velle efficaciter id quod haber majorem connexionem cum majori bono amici, quando ex rali bono ei accrefcit aliquid , quodil- ISmagis interfit, quam minus bonum:; non ta- n necellitariad volendum illi efficaciter id fine 1915 qui amatur poteft perfectiflime elle , Sí per- nere, Cúm ergo Deus fine crearuris lit perfe- Mime beatus,quia illarum bonitas , vt ote fini- limitata,nihil ei intereft , mec neceflitar dini- 1 ientiffimum artificem in atu lecundo operando ¡prima ex parte rei fadte, lemper enim meliora, rcellentiora poreft facere ; folúm ergo elt fapicn» ¡íimus arrifex inadtu fecundo ex parte modifa+ quía lemper operatur line defeétu , 8¿cum m fapientia, e bonitate,vt diétum et. MO) licies tettió. Quo «maior eft propenlio ad ed jectum , eo minor libertas manet relpe- ¡Miu ¿fed Deus infinita propenlione fertur in ¡m¡communicationem per incarnationem , quia uidguid ell. in Deo,eft formaliter infinicum;tam LE nah , E O ' Y y . Aa o Ñ A DU e > — . ». $ o fercur in lui communicatione : ergo nihil 4 Y ; ¿ Í NS ' X Atis tí 1 « pl Lied m, Relpondetur eam propeníionem , quam. i finit: m ¡ubordinari divinz libertari,hoc et, voluntati divinz,8 iudicio diuini intclleGtusralids Deus Í -mper 1 e effarió phyfice , facerer ad. extra id quod melius € creaturis: vnde cúm | lius fr Maso -faluare AH , A difficultare finita vinci non ja cúm Deus fit bonitas infinita, infinito. > t, Y J á net inillo ad mon fe fic communi-. $2. $3

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz