BCCPAM000545-5-19000000000000

it + ls e 29. q. 35: ablentiam . ÍÚ carentiam eius, led e dubitare, an ea bi occulterura Deo miracu ose,ob aliquem finem luz pronidentiz ;vnde nihil prorfus atrin- it Incarnationis my(terium;, SEGA Dices, hinc fieri Angelam Ex non vifione re- rum, nunquam polle eyidenter poliviué cognolee- teearum non exiftentiam fed dobicaturum fem- persan forte int, 8e Gbi celentur. Relpondetur,id [olunr pollum contingere dum res le habent con- tra curlum naruralem, 8 debitum, vt eft in noftro cala, nam quando le haben: fecundúm modum,82z ordinem naturalem , fine vlla dabiratione ex non vilione rei,euidenter polirine infere Angelus'ab- | ur fentiam,8¿ non exiftentiam iplus, An conueniens fuerit,Deum incarnari. ' 306 Traétatus XX. DeIncarnatione. propterca cognolcere policiue in ipía mon efle,feu ximus , quia duobus prioribus fit Deus víum no- o. APM IA 7 fupra bonum,8z perfe£tum in te,importare habitudinem ad id cui eft con- ueniens, 8 pro diuerfitate iftins habitudinis , e 18 diuerfitatem in acceprionibus conuenientis. Primo ergo'accipitur conyeniens, pro vrili, 8 commodo res cui elt conueniens.Secendo pro decenti,S con- gruo reisabíque vtilitate, (cut et congrunm Regi affabilem fe oftendere. Térrio pra proportionato connarurali , feu iuxta exigentiam rei, cui eftcon- ucniens. | | BAT Aa do Prima conclulio, incarnatio non fuit Deo con- veniens primo modo:bene tamen fecúdo 8 tercio modo. Primú probo,quia nihil temparale eft vrile Deo,id elt,tale cum quo efle Dei le ¿beat melius, quam úineillo.nam ad infinitam plenitudinem Dei pertiner,e/le in fe, 8 a le aded perfetum, vt nullo prorfus extra le indigear ad elle melios ,imó quod repugner ip/i melioritas. | - «Secundum probatur de decentia 8 congruentia, quia Deo maximé congruit oftéálionem facere bo- nitaris fapientiz,iultitia,porentiz Se reliquorú at- tributorum qua fadta ell pet incarnationem. nam ex Damafceno 3.de Fide ,cap.1.in ea elucent maxi- me hac arrribura, Dei bonitas, quía maximz bo tatiselbyri benignitate,Sz mifericordia,in mifero 8c abieótos. Sapiéntia , quia Deus in hoc mylte po erío” Communicarent fuas fubhltentias vni humanita- excogitauit modum,tum quo res diftindtifimesdiz uina,fcilicer,S humana natura, vnirérur, tum jultitia,8 milericordia adinuicem ofculatétur; quo vinceretar, Sí euertererur Demonis impeñúy nodufque captiuitatis hominis diffolueretor.I tia,quia Deus hominem perditum reparauit medio alio homine, 8c cum fatisfaCtione condigna ri- s k $34 de DEA AN 04 hy peo) A MEA 7. ISA dl ¿AE ME 0% a WE bileum olo amore E affeétu; pofteriori vero fit vitúm in perfona,itavt vna, 8: eadem perfona que el Deus; fit eriam homo:cúm ergo Deo convenía fe fummo modo communicate [cólequens et ve'el tientatynio hypoftarica,ac proinde incarnatio, 'Confitmatur,quia tripliciter poteltintelligi bo- núm elle diffaiuum,8 communicatiuam fui. Pri m0 in genere cáufz finalis per hoc quod monetap- . e 5 umad (ui amorem. Secundo in genere cauíe ficientis , qua ravione le communicar caufa fe- unida producendo fibi fimile. Tertió in E c Melo traalis , ficut forma per [e ipfam] le com- icar dando elle materia: ledin hac commu- arione Verbi incarnati repgtiuncor ifti tres mo- 4 ; | ,fecluís imperfetionibus; nam in genere caule «"Secrio TIL dé nalis , per hanc vnionem ita Deus allicit volun- atem, vt nullo alio opere poffit magis allicere ; in senere cauízteficientis, quía Deum fieri homi- 1, ct maximum opus Déi,nec porelt feri maius: quamuis in genere cauíe fotmalis ¡Deus non fe communicer , guia id implicar; tamen per; le j um vnitur humanitari, non tanquam forma, anquam terminus naturz ; ergo hxc cora- micatio elt fumma omnium polfibilium ex om- ni parte. y) 'Obiicies primo, quía de ratione boni eft, ha- bere propen onem ad fé communicandam 5 ergo de rarione fummi boni erit , habere fummam € infinitam ; led infinita propentio , haber infinitam vim ad determinandum Deum vt [e communicet; ergo necellarió fuit incarnatus. Relpondetur ne- gando minorem , quia illaTnfinita a no» ftro modo intelligendi, fubordinatur fapientiz,8 libertati Dei, 8 ideo determinar Deum libere, Se non necellarió , ficut infinita Dei omnipotentia activa, libere determinar Deum ad agendum, quia fubordinatur eius lapientiz , 8 voluntari, $e ob camdem rarionem propenfio illa infinita,non cau- faretín Deo violentiam fi non incarnaretur: ficut ego'ñon fum violentus quando non deambulo, dicans non expedire,quia inclinario ad deambu- m.fubditur rationi €: voluntati. icies fecundo, quia porelt dari major com- 1 nicatio Dei ad extra, ve 1 tres diuinz perlone y 1, vel vna perlona divina fuam fbliftentiam Muitis memiraiea Dé incarnatio, non elt mí Ítmma communicario. Relpondetur , in eo euen- ¿TVN * ' Ñ » tu futoram majorem extenfiue , non veró inten- Jae , quía vna fubíltenria, non et intenfiue per- Ctior alía, nec omnes tres quám vna: ficut nec mnes tres divine perlone continent maiorem goroíe, acperfetiflime iufticie, Omniporentia perfedtionem,quám queuis earum. denique, quía quid potentius quám vnire diui= nam,8 humanam naturam, ita ve Deus fit homo, $ homo Deus. sed". - Tertium probatur eleganti ratione D.Thomix, d que ad hanc formam poteft reduci. Sicur bono ve bonum elt,conuenit fecómunicare,vt tradir Dio- «nyhus 4. de diuinis nominibus, ita firmmo bóno «conuenit -fumme [e communicare ; fed Deus eft fumime bonus;ergo conuenit Deo fe fumino modo communicare. Deinde fíúmma communicatio fit r vnionem hypoftaticam , quia ex tribus modis quibus porelt Deus Íe ipíum communicare creatu- iS, videlicer per creationem [ecundúm elle nato- EA E A 2H rale , 8: per predeltinationer lecundim elle fu- pernarurale gratiz; 8£ per incarnationeni fécún- dúm efe perfónale : ¡fte vltimus cft omniviny ma- 13) E NE 7 113 E 2 $ 1 - heec duo dicit , < omniporentiam Dei, 8 fubhi- perfecto Dei,intrinfecaiph,ft auté 0548 AN 15 AA AN + ES 14 Yo » F y A “Inquires , an incarnatio fit Deo conueniens, ve peifedtio intrinfeca , vel extrinfeca > Refpon- incárnationem pro potentia fe communi- candi per vmionem hypoftaticam , ele conue- / siént m Deo vt perfectionem intrimfecam , quia e fe enti: tm Verbi divini,quárum Pepa eftinfinita «rfeE uUmatur Íncar- E AL e E. : - natio,pro actu fe communicandi per vnionenrhy- poltaricam,clt Deo conueniés, tanquam perfedtio, vel. es extrinfeca,quia acta fecommunicare «Ride | end 9 vnionem hypoltaticam , elt ipla aio AT nitur, humaniras cum verbo, vel qua pio- , MN rotar: Se atu le communicare rinando, humanitarem , eft ipla vnio fubí- rVerbi cum humanitace ; vtraque auteth ef ros . 34»

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz