BCCPAM000545-5-19000000000000

21. 22. Rom.,!I. 1.Cor.2. 23» Matth 16. 25. Secunda pars conclufiónis probatur, quia tune non poteít efe cognirio probabilis narutali lumi- ne,quando non dantor naturaliter rationes,vel in- «dicia impellécia ad aliquem aflenfum opinatiuum, fedintelleótus naturali lumine non cognofcit ra- tiones naturales (uficientes ad aflenfum. opinati> uu probabilitaris incarnationis : imúó li incideret in'confiderationem poflibilitatis huius myfterij, vel cohiberet iudicium nihil iudicando,vel (1 iudis cium ferrer,non temere fed iuxta motiva ex naru> - ralibus,potlus errarer,quám verum attingerer.De- inde,quía hoc numero myfteriú Incarnacionis ne- quit cogno/ci ne myfterio Trinitatis , quia vnio facta elt ad fccundam perfonam, 8e0b: id cogno- [cendz funt pluresperíone in Deo:myfterióm au» tem Trinitacis vi náturali nequit artingi, adhuc Opinatiue, Ñ Secunda conclufo,intelledtus creatus nó potutt naturali lumine cognofcere vllo modo incarnatio- nem futuram,antequam fieret. Probatur,quía exi- ftentia incarnationis vt fururz,pendebar ex decre- to libero diuin= volútaris, quod 4 nullo intelletu creato naruraliter cognofci potelt,ad Rom.1 1.04 cognonit fenfum Domini.8 + Cor.2.Que Dei funt me- mo [cit nifi fpiritus Dei? Quod vero «adduci Lolet de Sibyllis que preedixerunt hoc myfterium ; id quidem fecerunt, vel ex gratia prophetiz, vel ex reuclatione ipfis , vel aliis fadta , ve Adamo, K per traditionem ab eo; vel quia libros Propherarum, in quibus hac veritas continebaturlegerunt, Tertia concluñio,intelleótus creatus lumine na- tutali non poteft cognofcere incarnarionem exl- ftentem poltquam faéta elt , neque cuidenter, nec adhuc probabiliter. Hire concluhio quoad priorem partem habetur Marth. 16.Caro,O" [anguós non reme- lanie tibi, fed Pater mens qui in celrs eh, Deinde,quia incarnatio nec potelt cognofciintuiriue,conceptu proprio terminato ad eam provt eft in le, quia in- carnatio cúm fit fupernaturalis quoad fubltantiam, ct eriam fupernaturalis quoad cognofcibilitatem, 8 fupra captum,naturalem intellectus creati ;at- que adeó non poteft per propriam [peciem , que eviam deber elle fupernaturalis, cognofci. Nec ab- ftraCtiue, quia in primis cogno(ci non poteft eni- dentia intrinfeca , ex cauía, aut ex proprio cffcAu, quia exiftentia incarnationis in nulla cauía natu- rali continetur, ex qua poffit a priori demonttrari: neque datur effectus aliquis naturalis illius,ex quo poflita pofteriori. Deinde non euidentia extrinfle- ca, quía nulla.e(t creatura naturalís cuidenter co- gnita,cum qua exiftentia,incarnationis habeat ne- celflariam connexionem, ita vt ex ea pollir cuiden- ter extrinfece cognolci. LE Secunda pars de conditione probabili,etiam pa- teta fimili ex diótis,quia nullum eft medium pro- babile naturaliter. cogmofcibile , quo intelleótus creatus inclinetur ad cognitionem opinatiuam naturalem exiftentiz incarnationis. | Obiicies, Angelus naturaliter intuetur quam- cumque nacuram fabftantialem exiftentem ¡8 vi det modum naturalem , quo fubliltit; arque adeó fubliftentiam propriam , dum illam haber : Se per confequens dum illam non babet , NON videt il- lam;ergo vide: ablentiam,leu carentiam eius:aliás Y LA non comprehenderet omnia naturalia ; ergo cúm in hamanitare Chrifti non fit propria (ubíiftentia, naturaliter non videt ¡lam ergo videt carentiam eius: led alias fcit naruraliter non polle naturam fubítantialem, exiftere abíque omni fubliftentia; fcitseriam non pofle (ubliltere per alienam creas == Lad,aCafaramgufa Tomposter. 19 ¿Difp. L | e qe di 4 . yt we tam; ergo naturaliter euidenter infere', fubliftere: per dininam. A Relpondetur cum Suario difp.3.(c%.2. 82 V alq. fupra, Abgelum non polle cognofcere humanita= tem Chrifti carete propria fubliltencia, fed potiús: iudicare quod fubíiftar per fead modum cuiufcume que alrerius natuta hominis , quamuis in:eo 1 cio decipiatur,quia carentia illa in humanit trinlecé pendet ex modo lupernaturali quo h niras elt in epi diuino, $ propterea videri non poteftzni priús talis modus videarur. 04 - Hanctamen folutionem optime impugnar Ber= 4 nal, quia privatio exadte cognofci poteft ; fine fui caula formali € effeétiua , nec opus eft exprese concipere caulas 4 quibus inducitur. Quare magis placet quod idem Dodor docer, fubliftentiam creatam in Chrifti homanitare reprelentari An- gelo fuis viribus reliéto vt exiftentem , 8% eodem modo, ac (1 ibirealiter exifterer. nam fpecies im- prella que reprelentar Angelo naturam creatam fubltantialem , (1 (uz narurz relinquarur naturali- rer,mul, 8 codem atu reprafentar ejuldem fub- ftantiz (ubhiftentiam , tanquam exiftentem:; de ci- dem fubltantiz coniunétam : ac proinde licatna- tura fubltantialis,(i natura luz relinquatursnecef- larió haber coniunétam propriam fubliftentiam; ita ejus Ípecies impre/lasnature (uz relidta, mul;-, 8c codem actu illam reprefenrat , tanquam cidem lubltantiz coniundtam, ¿Ex quo fic, quód etiamá humanitas Chrifti careat propria fubíiftentia,ejus támen Ípecies reprelentariua quam haber Ange- lus,nullá mutationem, nec variationem accepérir, 8cideo (6 luz aCtiuirati relinquarur , s - Angelo fubfiltentiá propriam,vt actu coniunttam cidem humanitati: cut eadem fpecies repralentár alias naturas humanas, vt propriis fubáftériis atu, 8 re ipía coniunctas. Nec refert Ípeciem hanc da- tam efle Angelo ad reprelentandam humanam il- lam ficuti eft a parte rei: cúm ergoá parte rei ca- reat propria fubíiftentia, reprelentabit eam fine ipía.Nam eiuímodi fpecies dara. non fuit ad repre Ip humanitatem: ficut, elt 4 parte rei ve cumgue , 82 in omni euentu y alias data fuifferad- reprafentandam illam vt Verbo vniram:, fed ficue eft 4 parte rei vt naturalirer exiftens; (ic /aurem elt cum propria fubhftétia, $: ideo cum hac illam re=. prelentat. Deinde non obítat, Deum cum illa [pe- cie concurrentem ad reprelentandá fubíiltentia vt exiftentem ibi vbi realiter non'exiftír, fura caulam deceptionis. Quia Deus in illo influxunó le gerit vr eam Ípeciem praueniens ad reprefen- tationem, ¡llivs fubliftentiz , fed potiús ve ab ipía (pecie preuentus,8z fefe accommodans ad natuta- lem eius exigentiam. Sicur quando quis hoftiam vider,ocenlte confecratam, naturaliter iudicar efe ibi veram fubltantiam panis, tunc aurem Deusil- lum non decipit concurrendo.ad adtum ipfius fal- fum , quia folum concurrit exigente id ¡narurali condicione illiusintelletus. Denique non obltar, Angelum non polle erraré in cognitione rerum naturalivm ; ac proinde nec cognofcere rem natu- ralem , vbi non eft. Hoc enim verum elt, derebus naturalibus perliftentibus in ordine naturali, non de tranílatis ad Íupernaruralem quo padto fe ha- bet humanitas Chrifti ciuata propria (ubliftentia, Hzc Bernal (atis probabil [eta $4. AAA ME i -Facilidstamen potelt diffolui lla obieétio cum. Suario lu 12, Angelam non videre. in humani- tatc Chrifti 3 _ Propterea ter, meo iudicio,difp.r. | ¿propriam fubliftentiam : non tamen | EN ej” 27. 4 E ye. > 28. me - : li

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz