BCCPAM000545-5-19000000000000
¡E ni IN ¡E un Y Cicero. Ícrem.31, Hieran. 2 Genel.á. Luc.3. Joan.t. aid TIT - . a DISPVTATIO 1 De conuenientia Incarnati0nt. ' tutS ANO | | _impoffibile,S< repugnans,vel hoc efletex parte na- tur allumpra,vel ex parte perlonz afumentis:nó exparteperíonz aflumentis , quia perlona divina 'SEGQTLO"L | An divini Verbs Incarnatio fuerit Á poffebilis. : A VAMQVAM nomen im carnationss ab hereticis re- icótum fit tanquam minus latinam,8z ab antiquis Au- y Aoribus nó vfurpatum ;Jta- men nimistemere loquun- | 2) tar heretici,quiaiute opti- y ARS ÉS mo yniuetía Theologoruin íchola vritur hoc nomine;ad Gigrificandam ineffa- bilem vnionemn divinz,8 homanz nature in fap=' poliro verbi Dei, Nec folúmTheologi , led etiam fanéti Parres vruntur hoc nomine; imó $e Conci- lium Nicenam in fymbolo Fidei. Nec obltat quód antiquiores Auttores non fuerint ví hoc nomine, cúm inuentis nouis rebus , noua nomina ingeniri necelle Gtr;vt docuit Cicero lib.1.Academ,8z 1. de natura Deorum.Surt,inquit,rebus noxts,noma ponen- da nomina. Hoc autem nomen adinuentum elt, ad nominandum myftérium illud, quod Teremias ap- AE pellat mouum. Faciet, inquit, Dominue nouum fuper rerram,vbi Hieronymus, Vere nouuwm,t omnium 102 uitatuz fúpereminens momitas virtUtAM y CC. Te nes: des telt efle Íine eo quod nó eft fibi intrinfecum,8 eft E RAC TA TN O A. aman fe(te fequicur , quid re ipía fuic pofibilis ; iP y REA A a! E 1] A sl quod veré, 8 realiter exiftic, fuivreipía ile, Nihilominus probatur ratione qua vri- sotus. Quia fi incarnatio includeret aliquid continet in virtu e, 8% eminenter perfeítiones om- niumcreárurarum;ergo poteít fupplere ofició, 8 | munus períonz create y Íicut ex eo quod continet eminenter omnes creaturas, poteft fupplere munus omnium caufarum,producendo omnes effeótus il- larumled perfona creara terminar luam proprian natutam ; ergo porel perfona divina eamdem na= turam terminare , 87 hoc eft quod fit in myfterio incarnationis, vt natura humana que terminari de- berer a propria perfona,nó terminctur nili a perfo- na Verbi.Quód autem nó repugnet ex parte natu- rz allumpre,probat Scorus O , quod in rebus creáris natura dicitur perlonata , per hoc quod non depender aétualiter, nec aptitudinaliter abaliquo; fed (i perfona divina que elt primum independens , terminar natutam humanam, lam natura illa fitindependens ab alia; ergo nulla re- pughantia eft ex parte naturz crearz. - Confirmatur ampliús quod ex parte nature al Íumpte non repugnet, quia natura hec fingularis ARA fuamet perfonalitas, aut fuppolita- itasjergo poteít impediri propria perlonalitas,ma- jente fingulari natura;ac per confequens talis ma- ura poterit aflumi ab aliqua perfona diuina,quan- quider omnis natura completa, $ abfolura po- flerius;naturaautem Gngolaris fubltárialis que dí: eltcomplera,8cablolura,eft prior fua perfonalitate; rura per figuram Synecdochem nomine e os ; Y AE, fignificerar , Verbum diuinum non dedignatum alfuméreid quod infimuol in nobis eft, videlieet * carmen), Sí defeétus, aut infirmirares que excarme' d palfibili oriuntur, dempra culpa. ¿Hoc ergo mylterium potelt in hunc modum deferibi. Coniunétum ex humana narura fua pro- pria fubfiltentia privara, 8 ex Verbi diuini perío- nalitate , media vnione lubltantiali relulrans, que defcriprio.ex lequentibus manebit perfpicua. Concluño eft afirmativa, diuini Verbiincar- nario polfibilis et: Heceft de Fide,que licer pro- bari porerar ex eo qudd (it faéta , loan. 1. Verbum caro fallumefP. ad Galat. 4. Quando venir plenirudo temporis , mifsr Deva, filium fuum , 8cc. ad Philipp. 2. Exinaniuit femersp/fumm formam ferui accipiens. Vide Ípondetor , quod integra humanitas in lacra Seri= 1 A nis/ | Obiicies primo, adtus infinitus non eft vnibilis Iigwificarar,Se non tantúm altera illius parsGen,6.. 24 Omwus quippe caro corruperat viam fuam. 82 Luc e | pe le V idebit emmnis caro falutare Dei.Qua ratione loan.1. + ditu dicitur , Verbum oaro faétm eff. Aprias etiam dici- Imp par incarnatio, quam humanatio , vtipfo nomine, ul - ¿US ¡porerit ergo Deusimpedire propriam perfonalita- Em, Sz terminare per le naturam fingularem, ifinico,quippequi non habet proportionem: ed natura diuina eft actus infinicus, 82 humana fi- as;érgo nón funt vnibiles;ac per confequens et: pollíbilis incarnatio. Refpondetur,quód quam- uís ad us infnicus, non lit vnibiliscum finito tán- ¡uan forma cius, potelt tamen , $ elt vnibilis per RON quod ratione proprij fuppofiti terminet depé- de ata actus finiti, 8 ita fadta elt vnio incarmatio- mis. Y ide quamuis huiufmodi adtus diftét inter le ictum quantum ad entitarem, feu perfectio» Milóminus tamen,vt docer D.Thom.dift.r. pra 4. el proportio ordinis inter ipías naturas, er + de Ju od in ipía natara creata fit potétia obe- dienti: lisyvt aflamatur;itaque diftátiailla queafli- 0 in a a: mento, tátum eftin perfectione en- titaciuz M1 Ó: ( FC Infratione termini, 8 terminabilis: q clauditur intra laricudineng” rerminat ilis 4 perfonalirate divina per Dei omnipotentiam , ratione cuius fuficientiflimé eft ei proportio ac »vt per illam poflic terminari. id Dices, $. 6.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz