BCCPAM000545-5-19000000000000

25. 26. , y AS, pe te tell tuncimpleri pun a quod obligar.v.g. 'nunenon obligar preceptum Pe. finis rerum omniun , in quem cxtera omnia refe- ruritur affedtu y ergo mihil videtur ' deeffé huic aétui, ye per illum precepto charitaris fatisfiar. Probabiltus tamen eft , lolo amore amicitiz latis- fieri huic precepto,quia bonitas Dei infinita,ciul- que in nos beneficia hoc exigere videntur , vr il- Jum propter fe amemus.nam cúm' Deus fit amabi- lis propter feyiure naturz videtur exigere,vtillum propter le diligamus.Deinde,quia ex vi huins pre- cepti,tenemur totum noftrum amorem ordinare ad iplum, tanquam ad vltimum rerum finem;ergo tenemur iplum diligere propter (e, tanquam vlti- mum rerum omnium finem ; alias non diligeretur fúper omnia appreciatiues hi amor illius ad aliquod ercatum ordinaretur« Quod tamen non obltar, quod fimul poflimus illum diligere propter pre- mium beatitudinis quod nobis conferr, vel yt no- bis conueniens elt,vrin foperioribus explicuimus. Deinde,an ex vi huius ra , teneamur ha- bere aliquem aétom charitaris fupernaturalem, an veró impleri poílit per dileótionem naturalem, Se ex viribus naturz cliciram,poteft elle aliqua diffi- cultas. Et cerrum eft praceptum hoc vt Ípectat ad Deum finem natura, elle narurale : 8% ve ad Deum finem gratiz, elle Gmpliciter fupernaturale, Pri- mum conftar, quia lege naturz tenemur ad aman- dum honeítum fupér omne aliud bonum; ergo obligatio hec maximé cadit in bonum maxime honeltum,$í quod eft finis rotius honeftatis,quod eft Deus: alias ftandoin lege naturz,nó eller pec- catum mortale , non diligere Deum fuper omnia, quod eft ablurdum. Deinde , quia ficut homo lege naturz tenetur cognolcere y8z colere Deú actibus religionis,ita eadem lege tenetur illum AS zqué ac fe ¡pfum,autinfra fe;ergo tenetur diligere illum fupra fe.Secundum etiam eft manifeftum ex fupra diáxis, vbioftédimus attum hunc elle fuper- naturalem fecundúm fubltátiam, ex quo fit prace- ptum quo hoc pracipitur , non polle viribus natu- rz impleri;ac proinde elle Ámpliciter fupernatu- rale.An veró Deus vt auétor naturz eft poflit dili- gi amore maturali perfelte,8e (úuper omnia abíque auxilio grariz fpeciali , diximus in traítaru de Gratia, $: fp.1. de necellitare grati... Circa flecundam,nimitum quo temporé obliger preceptum charitatis,obleruandum eft,hoc prece- ptum cúm (it afhirmariuum,quantú ad negarionem quam includit,Ícilicer non odire Deum,vel proxi- mum,obligare pro femper.Nihilominús quantum ad affirmationé, non obligar pro quocumque tem- pore,neque eft diffinitum tempus pro quo obliger, que enim ex Sanétis,neque exfacra Scriprura té- us definitú poteft colligi,. Hoc tamen haber com- 'mune cum aliis preceptis affirmatiuis , ve folúm obliger tempore necellicatis ,(cilicecin quaiplum . Pleceptum per fe iplum fine refpectu ad aliquid aliud Te ad eli endum actum, Deinde potcít ¡tas propter aliud,quia fine illo non po- £le nece ur randi,tamen poteít occurrere talis ac ram vehemens tentatio,vt ad eá , AS . o . : ncendar fir necelfarius adtus orationis ; tamen : ds str tds yA Py E - E Dese y | k e | bora | a j Y ; E ' $ im 5 É Ñ A e eS EL EE s , y 4 pa h 4 Á e A UN de A . + e > y a Ls ( 3 eS á .- . ” : 14 ; E £ 3 e yr , s ; “tune pótius obligar preceptum calticaris , ad ref1- enduntenrationibus contra illam,quám prace- prum orationis ;quia hac tantúm. obligar vt me= um ad al o AN elt neceílitas propter aliud ,tanc non tam obligar preceptum charitas tis, quám illud 2-quo prouenit talis necellitasy | ? quamuis ad yrrumque teneamur. lraque Inquirí=. mu ore obliger preceptum de aítu chas a ¡Cefarangusta Tom. poster. | A | + á 133 ritatis eliciendo' per fe; vel tatione alíeíts Et primo prec tum hoc non obligar in primo inftanti quo recien ad y/uny arionis, vt volunt Nauarrus in fumma Latina cap;1' 1.87 Bañes quelt.44. att.1. dub.i. 8 nonnulli alij: non mvidetur rationi confonum, 8e faníi l is uinze, ve preceptum tam arétum , in tam tenen po Pa y quis enim vnquam nouit primuni rationis momentum, 8e qui non excufetár , tune ob ignorantiam inuincibilem ralispreceptiValde en probabile exiftimo , quamuis in'primo ina f anti vías ravi ni q amare Íuper omnia, . ilominus cúm jam et per: feGte fui compos, 8c haber pleram libertatrem, 8 illi proponitur Deus d ligend s fuper omnia, tune teneriex precepto amare. 0.0. | -. Secundo nequepreceptum lioc obligar diebas feltisvt voluit Alenás 3.part. quelt.2x. membr.s. non enim ad hoc tenemuriure naturali,cúm nulla lit ratio naturalis, vnde hoc colligi poffit : meque ad id tenemur jure divino pofitiuo:, ñoB enim teft affignari, vbi exter tale jus divinam 1 821 elt de precepto ecclefiaftico, quianon elt vádein=. feratur dari hoc pr: mo ad eliciendos aítus charitaris: ar in materia graui ponere preceptum line textu,éx ratione fufficienti,non deber. 4 -Tertió , neque hoc preceptum obligar quand: adultus recipit baptifimum , ve voluitSotas lib. 2. de Natura,8% Gratia,cap.22.8% Nauar.fuprá num. Ratio elt, quia tunc folim tenerur homo fe difpo- neread digue recipiendam baptiímuny; ad or 8 bg vt fertcommunis opinio, fufhicir areritio Í turalis, nec vllus ex aliis Do sobligar ad actum dilebtionis; .:: 040 avg a dica uartd. Neque tenetur: uis.elicere agturn tum cha- o dai occurrit,vel aggreditur opus egre- gium, v.g, martycium , vel quando recipitinágne aliquod beneficium, vel liberarur abaliquo malo grauiífimo. Loquimur de precepto charitátis per le ,8< dicimus non dati tale preceptumo per fe re- [peétu horum cafuum:Eft contra eumdem Sotum, A O us Toletus lib:«4. fue lumme ca pg. ciiciantur tamen communiter , tunc' eniny/a martyrium fat s erit fe oratic auxiliám 8: forticudinema Deo: mo fitin gratia: (verd nulliexiftimant tener re aétum < nis Dei fuper omnía,au ont itio vis A vi 8c A voluntaric omirrirnon faluabitur,nec derit martyrium. Suarez p.3.t.3.queft.69-difp.z9.' lect. 3.credir , fufficere tuno arrritionem interces* dente bon norantia obli tionis contti- (it in peccato mottali,nón: am nam homa per vo- it propter Denim vi- uam le; S8cideo dar vi- ficquevirtualitor derefta- non ade . ¿fed ad religionem fpedar, 80 clauditur precep cepto orationis. : ANO A | | M Quinto + treneatur homó' Deum Ms P 28. low py 0 E y | dl p art. 2. quia nullum cít le 5 ir E ex o cidade obliga mi deducere; 29. uE m o MA

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz