BCCPAM000545-5-19000000000000

14» --Difp. IV. fupponit ralem virtutem intriníecé, 8e abloluré potentena, led rantúm conditionare ; hoc eft,quód > pr A entia afliftar , fuo fpeciali concur- lu, q ví creatura reddacur abíolute po- tens producere efteótum.; “eS we mio TL : Explicantur alij actus eS effebtus Charitata, y . a le A? cadern virtute charitatis poffunt proueni- re plures aétus , qui circa camdem rarionem. lintinter fe reété ordinati, vr docet D. Thom. queh 28.8% 29. art.4. Ex quo principio exponit, eri polle , vt contra. camdem virtutem fine plura vitia ,fecundúm diuerfos aétas , qui polfumt pro- uenire ab eadem virtute , Ícilicer , quía peccatum non confiítit in priuatiohe bonitaris habitualis; led aGualis, que pro dineríitare aGuun virtutis multipliciter efle poreft 5 $ ideo eriam diuerfa; peccata elle polle contra vnam., Sí eamdem vircu- tem , vt Ha, sr 1.2.queft.72. Po elle aQGuscharitatis ad minimum otto ellentialiter diltinéti , quorunx quatuor verlantur circa diui-. num bonum: 8 quatuor alij circa oppolitum ma- lum, Nam circa divinum bonum primo elle poteít fimplex complacentia,8z incfficax defiderium. Se- cundo efficax intentio, $e dilectio. Terrió fpes di-. uiniboni, Quartó gaudium , 8 deleétatio inbo- no. Circa malum vetó divinum elle potelt Gm- plex difplicentia , quia malum Dei eft. Secundo cfficax deteltatio ejuídem. Tertió timor alicuius tes lunt circa diuinumbonum Deo Eg Ap Fundamentum veró huius diftinctionis dum.eft ex his que in genere de actibus huma-: nis dióta funt. Cúm enim in genere illi adtus el- fentialiter diftinguantur, necellarium eft in quali-, bet virtute eos retinere eamdem effentialem di- ftinftionem. Simplex autem complacentia dí- vini boni , videtur elle beneuolentia, quam D, Thom. quett.27. docer y elle diftindtam ab amore - fcilicetefficaci. SS In eadem queltione 27. art.7.8c 8. comparar D. Thomas inter le quoídam aétus dileCtionis in ratione bonitaris, $2 meriti. Átque art.7. docet di- leótionem proximiamici, fecundúm quamdam ra- tionem elle meliorem , quam diledtionem inimi- corum peccatorum. nam perlona proximi amici charitatern , haber maiorem rationem boni, etiam relpeótu Dei, quám inimicus:, qui non efi Dei filias , ficur elt iuftus. Nihilominus fecundum aliam rarionem dileótionem inimicorum ratione dificultatis, que in obietto fupgratur, efle melio- rem; opter tanta elle potel difficuleas , vt dile Bio alicuis inimici (1r magis meritoria, quám aliqua dileftio amici. Odiamveró amicorum,ex- ceris paribus maius tum eft, quam odiam inimicorum. nam licer dileCtio amici non femper lirmelior., tamen (fi; crrera fine paria, elt magis dl Año $ k 4 4 + » . fedtiorem elle , quam dile tautem. úmen-. A .. a hu e TT AA TA ¿ + f : SAI debita, quod (atis elt vt-odium amici lemper Gt maius peceatum, quia contrariatur dileétioni ma- . gis debite: yt. enim dicítur 1.2. Ratio peccati non tantúm. creícit ex maiori yirtute cui contra» riatur ,Led etiam ex maiori debito, quo aétus il. lius debetur. vd e MG ¿ ¿Altera comparatio elt inter dileftionem Dei $e oximi,de quibus docer D.Thomas dile£tionem ha qua proximus diligitur propter le, imper= ¡leétionem Dei, quod pe: y notum eft, $ cuidens lumine naturali; d ionem tamen proximi propter Deum, elle perfe- Gxiorera, quis dileiontlo. Dei (ccondim (ena in priori diletione Deus fecundim fe etiam dili-, ale 8 PEPA es, aun o aligon smplos, perfedtio indinidualis , leu,exteníiva : 1. tamen cartera lint paria; ex alio veró. capite frequentiús dileGio Delfecundin (efi perfediormam quan- Ss Pm diligi gis e dsg 19M; dq elideramus , quám quando illum diligimus in. proximo, illi cilices d | bos 11 y ea | quod in proximoilli tribuere polfumus. Si tamen catera int paria,ratio D.Thomaz vera ef, intelli- gitur enim de illa dileótione proximi magis per-, eéta, per quam proxim s diligicur , cur perlona in qua Deus vult a nobis aliqua bona accipere.Sed, hec, vt dixi,intelligenda fune, (1, ex parte boni, Deo concupiti (it rin aliquibus adi... bus efle potelt,in quibus Ícilicer idemomnino bonum Deo.velimus aliquando lecundúmée ,alí- quando veró. in proximo:, ficut in perlona in qua Deusillud bonum 3 nobis accipit. In quelt vero 29.agit D.Thomas de pace,quam docer non effe [pecialem virrurem , fed potiks elle ordinatam concordiam.,quz proficifcitur ex vic- tute charitatis, proyt extenditur ad proximos. Pro quo obferua, pacem, vt difnic Auguítinus., nihil, aliud elle, quam ordinatam - hominum concor- diam. Quz concordia propri¿ 8 formaliter , non confiltit in dileétione eiufdemboni abloJuté con- liderati fine relpeótuad alterum, qui idem bonum diligit; fed. porids confiftit-in dileétione ciuídem boni,ob illam rationem, quod illud ab altero vo.. litum 6t. Velle enim confentire cum alterius yo- luntare, feu in re quam alter vult eo nomine > feu ea rarione , quia hoc eft quoddam bonum proximi, $ quod in proximo Deo quodammodotribuimus, honeftiffimus elt aftus dileétionis , 821r locietate vriliffimus Pe va m7 tamen formale ob- non el diverfum ab illo, ra- quo ictum huios atus, | tione cuius proxi: bona dili imus , ideo hic aótus non p ft pertinere addífindiam vir- tutem; fed pertinet ad «virrutem charitatis theo- logica , quando hoc bonum , Ícilicer confen- fum noftrz. voluntatis , proximo tribuimus pro- PER O rd bota do ds > -Queft. 30. agit D. Thom. de virture mifericor- diz ,quz propric nihil aliud eft, quam voluntas (ublevandi alienam mifeviam ; quamuis ineadem voluntate fupponar affetam , feu compaflionem illius. Differt autem mifericordia 4 charitare,quia, mifericordia habet diuerfum: moriuum ab illa; motivum enim charitaris elt ratio amicitiz. Ni- hilominus fecluía ratione amicitiz , adhuc hos ipíum quod elt fubuenire creature rationali india genti, elt per fe honeftum , $ confentaneum fan tioni , 8c ablara omni confideratione amicitiz , 82 amoris,talis miferia per fe moner hominem ad honeftam: compalñionem , $ hoc motiuum eft quod per fé pertiner ad [pecialem vitrutem mjS - TICOLdIE,) ul A 16. EN 7> mm. y mn leal á . Y 18,

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz